2013-07-13, 13:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2
Ska ta det lugnt och inte förhasta mig genom uppdragen, utan först åka runt och kolla in staden. Lära känna de olika karaktärerna. Ska inte missa en enda cutscene heller!

Kommer nog lira mycket med Franklin, Michael och minst med Trevor, men allt beror på vad man är sugen på att göra när man sätter sig vid spelet den dagen

Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Känner också som du, till skillnad från dom flesta i denna tråd, att Trevor lär vara den jag kommer spela minst med.

Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Från början var jag helt inställd på att Trevor skulle bli den mest spelade för min del. Med tiden känner jag dock ett enormt sug att få spela med Michael. Jag vet inte varför, men han känns just nu mest intressant.

Michael och Trevor känns för min del utan tvekan som de mest intressanta karaktärerna, mest Michael dock i nuläget, förmodligen för att man redan har spelat typ som Franklin (CJ) i Gta San Andreas.

Trevor som är galen, kan flyga flygplan och göra en massa jävelskap.
Michael som har hjärnan, en familj och kan glida runt som en rik man.
Vad kan Franklin göra, köra bil?

Näe, Franklin känns för min del som en väldigt tråkig och än så länge outvecklad karaktär, känns inte som att man vet någonting om honom och hans personlighet mer än att han är bra på att köra bil.

Citat:
Ursprungligen postat av Slofs
Jag skulle kunna tro att det måste ta en viss tid pga all ny information som måste laddas innan du kommer fram till din nya karaktär, så det "hackiga Google Earth" är nog bara istället för en svart laddningsskärm.

Jo förvisso men jag hoppas bara att det inte tar alltför många sekunder, man vill ju att det ska gå någorlunda snabbt iallafall, annars lär det väl bara bli irriterande
2013-07-13, 13:47
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.

Sno en fin bil o köra till Ammunation, sen köper jag ett fint jaktgevär och åker runt o skjuter lite albaner
Senast redigerad av WalterSullivan 2013-07-13 kl. 13:52.
2013-07-13, 13:49
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det här kanske är korkat tänk men i den nya trailern så får man ju se hur bytet mellan olika karaktärer ser ut dvs "Google earth" bytet.

Man får ju se bytet på ett väldigt "hackigt" sätt, ni tror väl inte att det kommer se ut så när man spelar, måste ju flyta på och gå mycket snabbare än i trailern, right?

Måste ju vara nåt dom gjort bara för trailerns skull
Övergången från Michael till Frank gick ju snabbt. Så du behöver nog inte oroa dig att det blir så under uppdrag.
Men sedan när det var Free Roaming så gjorde dom det mer "hackigt" men det kan man leva med speciellt med tanke på kartans storlek.
2013-07-13, 13:58
Medlem
Har det sagts något om det går att sälja fordon, fastigheter och liknande i spelet?

Citat:
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.

Kommer själv börja med att göra uppdrag samtidigt som jag utforskar staden i lugn takt. Skulle nog ha svårt att spara det ena eller det andra till sist, det vill säga klara alla uppdrag innan utforskandet och vice versa. Gör istället det jag känner för att göra i just det tillfället.
2013-07-13, 14:02
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubadaur
Har det sagts något om det går att sälja fordon, fastigheter och liknande i spelet?
Fastigheter kommer du kunna köpa/sälja. Det kan man se i senaste trailern som kom för några dagar sedan. Fordon kommer du kunna köpa men om du kan sälja vet jag inte. Man lär ju kunna köpa en bilfirma som i VC och SA men där kunde man ju inte sälja bilarna utan bara casha in då och då.

http://youtu.be/N-xHcvug3WI
2013-07-13, 14:07
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Michael och Trevor känns för min del utan tvekan som de mest intressanta karaktärerna, mest Michael dock i nuläget, förmodligen för att man redan har spelat typ som Franklin (CJ) i Gta San Andreas.

Trevor som är galen, kan flyga flygplan och göra en massa jävelskap.
Michael som har hjärnan, en familj och kan glida runt som en rik man.
Vad kan Franklin göra, köra bil?

Näe, Franklin känns för min del som en väldigt tråkig och än så länge outvecklad karaktär, känns inte som att man vet någonting om honom och hans personlighet mer än att han är bra på att köra bil.
Franklin är den jag ser mest fram emot att få spela som av de tre protagonisterna. Han är mörkhyad, har kontakter i förorten och äger en hund som verkar ha visst inflytande på spelet.

Med risk för att framstå som fördomsfull; det är, enligt mig, mycket lättare och roligare att leva sig in i spelet om man slåss mot polisen som en mörkhyad person.
2013-07-13, 14:14
Medlem
IGETMILKs avatar
Jag tror att R* skapat för mycket hype runt GTA V.

Det känns (iaf om man läser på div forum) som om folk har allt för stora förväntningar på allt i från grafik till gameplay. Jag är säker på att detta spel kommer att vara bättre än föregångarna men jag tror att vissa kommer att såga spelet och klaga på grafik etc etc just för att de fått sig en bild i huvudet av hur det skall vara, en bild som ganska säkert inte går att genomföra på denna generation av konsoler.
2013-07-13, 14:14
Medlem
Necrofilis avatar
Kollade nyss gameplay trailern igen. Jag hoppas verkligen att skador på bilar är bättre än vad som visas.
2013-07-13, 14:15
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Jag ska cykla och sedan leta efter djur som jag kan cykla in i, sedan börja köra storyn så fort som möjligt
2013-07-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Fastigheter kommer du kunna köpa/sälja. Det kan man se i senaste trailern som kom för några dagar sedan. Fordon kommer du kunna köpa men om du kan sälja vet jag inte. Man lär ju kunna köpa en bilfirma som i VC och SA men där kunde man ju inte sälja bilarna utan bara casha in då och då.

http://youtu.be/N-xHcvug3WI

Sälja fastigheter låter bra, men hoppas även detsamma när det gäller fordon. Hade varit schysst att kunna sälja iväg en bil eller motorcykel som ändå inte används. Skapa extra utrymme i garaget samt tjäna en peng på't.
2013-07-13, 14:17
Medlem
Det första jag kommer göra är nog att köra omkring i storstaden ett tag för att lära känna den, sedan åker jag ut på landsbygden och letar efter en dirt bike eller någon sorts off road-fordon. Sedan försöker jag sno en båt med dykarutrustning och utforska havsbotten. Eller va fan vet jag, det kommer ju finnas en uppsjö med nöjen så jag tror man kommer behålla fokus lika väl som en understimulerad hundvalp.
2013-07-13, 14:24
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGETMILK
Jag tror att R* skapat för mycket hype runt GTA V.

Det känns (iaf om man läser på div forum) som om folk har allt för stora förväntningar på allt i från grafik till gameplay. Jag är säker på att detta spel kommer att vara bättre än föregångarna men jag tror att vissa kommer att såga spelet och klaga på grafik etc etc just för att de fått sig en bild i huvudet av hur det skall vara, en bild som ganska säkert inte går att genomföra på denna generation av konsoler.
Mjo, oroväckande många verkar vara missnöjda med grafiken efter att ha fått se gameplay-trailern. Samma skara glömmer dock förmodligen bort att spelet körs på 7 år gammal hårdvara. Det är en extremt lång tid vad gäller teknologi.

Jag blev positivt överraskad av gameplay-trailern. Det såg långt mycket bättre ut än vad jag hade vågat hoppas på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in