2013-07-13, 11:06
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Jag har både ett 360 och ett PS3, ni lite rutinerade GTA-lirare vilket skulle ni föredra? Eller är det inte direkt nån stor skillnad?
Ja, vi kan ju bara tala för tidigare GTA så jag ska berätta hur det är.

Xbox 360 har 3-2 FPS mer i vanligt spelande, samt upp emot 20fps mer i vissa cutscenes.
PS3 har däremot bättre färger, inte lika pastell-aktiga, utan mer ljusa och klara färger.

Så låg det till i GTA IV, hur stor skillnaden är i GTA V vet vi inte. Skulle dock gissa på att det inte är en så överdrivet stor skillnad, men det är ju bara min gissning.
2013-07-13, 11:06
Medlem
Rabbadabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.

Ska köra första uppdraget, sno någon bil, glida runt lite i staden. Slå ner någon. Kolla läget och få ett hum om hur spelet fungerar helt enkelt.
2013-07-13, 11:07
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Jag har både ett 360 och ett PS3, ni lite rutinerade GTA-lirare vilket skulle ni föredra? Eller är det inte direkt nån stor skillnad?

Om jag har förstått det hela rätt är GTA V i grunden utvecklat till PS3.
Därför köper jag det till PS3 iallafall.
2013-07-13, 11:10
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Om jag har förstått det hela rätt är GTA V i grunden utvecklat till PS3.
Därför köper jag det till PS3 iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Ja, vi kan ju bara tala för tidigare GTA så jag ska berätta hur det är.

Xbox 360 har 3-2 FPS mer i vanligt spelande, samt upp emot 20fps mer i vissa cutscenes.
PS3 har däremot bättre färger, inte lika pastell-aktiga, utan mer ljusa och klara färger.

Så låg det till i GTA IV, hur stor skillnaden är i GTA V vet vi inte. Skulle dock gissa på att det inte är en så överdrivet stor skillnad, men det är ju bara min gissning.

Okej tack för svaren.. Slutar förmodligen att man köper till båda konsolerna ändå. Får väl donera ett till brossan annars. Får hoppas det blir PS3 som gäller!!
2013-07-13, 12:12
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Källa på det?
Visst, ser man på tidigare spel...
Men dom kanske har med hans kvarter som en grej..
Jag orkar inte leta upp något nu. Någon annan får göra det om den orkar men det är iallafall något Rockstar gick ut med rätt tidigt.

Redan i första trailern ser man en mörkhyad kille springa från polisen och då misstänkte många att det var CJ men Rockstar gick sedan ut och sa att detta är en helt annan värld och därför kan inte CJ existera i den precis som Liberty City i GTA 3 och IV inte har någon koppling.

Det är också därför vi inte vet än exakt hur kartan kommer se ut.. Det är ett nytt Los Santos helt enkelt. Dock kan du ha rätt med att hans kvarter/hus kan vara med som ett easter egg men någon CJ kommer inte dyka upp. Men någon form av tillbakablick/reminder lär vi säkerligen få se då det är typiskt Rockstar.
2013-07-13, 12:37
Medlem
PUSClFERs avatar
Kan detta vara en andra återkommande karaktär som Rockstar tidigare syftade på när de sa att smärre karaktärer från Grand Theft Auto IV skulle dyka upp i Grand Theft Auto V?
http://i.imgur.com/EXHBAVx.jpg
2013-07-13, 13:10
Medlem
Glassbilennummer2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Vad ska ni först göra under er första "speldag" med GTA V? Jag vill hinna besöka CJs hem, gå till skogen, gå till militärbasen osv.

Ska ta det lugnt och inte förhasta mig genom uppdragen, utan först åka runt och kolla in staden. Lära känna de olika karaktärerna. Ska inte missa en enda cutscene heller!

Kommer nog lira mycket med Franklin, Michael och minst med Trevor, men allt beror på vad man är sugen på att göra när man sätter sig vid spelet den dagen
2013-07-13, 13:18
Medlem
Reggaemans avatar
Det här kanske är korkat tänk men i den nya trailern så får man ju se hur bytet mellan olika karaktärer ser ut dvs "Google earth" bytet.

Man får ju se bytet på ett väldigt "hackigt" sätt, ni tror väl inte att det kommer se ut så när man spelar, måste ju flyta på och gå mycket snabbare än i trailern, right?

Måste ju vara nåt dom gjort bara för trailerns skull
2013-07-13, 13:19
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2
Ska ta det lugnt och inte förhasta mig genom uppdragen, utan först åka runt och kolla in staden. Lära känna de olika karaktärerna. Ska inte missa en enda cutscene heller!

Kommer nog lira mycket med Franklin, Michael och minst med Trevor, men allt beror på vad man är sugen på att göra när man sätter sig vid spelet den dagen

Jag gör nog tvärtom. Jag spelar igenom spelet för att i lugn och ro därefter kunna utforska staden med så mycket pengar och vapen som möjligt.
2013-07-13, 13:20
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassbilennummer2
Känner också som du, till skillnad från dom flesta i denna tråd, att Trevor lär vara den jag kommer spela minst med.
2013-07-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det här kanske är korkat tänk men i den nya trailern så får man ju se hur bytet mellan olika karaktärer ser ut dvs "Google earth" bytet.

Man får ju se bytet på ett väldigt "hackigt" sätt, ni tror väl inte att det kommer se ut så när man spelar, måste ju flyta på och gå mycket snabbare än i trailern, right?

Måste ju vara nåt dom gjort bara för trailerns skull
Jag skulle kunna tro att det måste ta en viss tid pga all ny information som måste laddas innan du kommer fram till din nya karaktär, så det "hackiga Google Earth" är nog bara istället för en svart laddningsskärm.
2013-07-13, 13:26
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Känner också som du, till skillnad från dom flesta i denna tråd, att Trevor lär vara den jag kommer spela minst med.

Från början var jag helt inställd på att Trevor skulle bli den mest spelade för min del. Med tiden känner jag dock ett enormt sug att få spela med Michael. Jag vet inte varför, men han känns just nu mest intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in