2013-07-13, 12:19
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Hur klargjorde jag att jag hatar kvinnor tycker du?
Kvinnor är inte, av uppenbara skäl, anpassade för vissa yrken. Kvinnor inom poliskåren ser jag dock inga generella problem med. Det är ju när det blir såna här extrema situationer där dåliga omständigheter bara staplar sig på varandra som det inte är optimalt.

Du gjorde tidigt klart att hennes kön spelade in i det här misslyckandet. Jag håller inte med om det. Manliga poliser är minst lika dåliga.

Det här var ingen extrem situation. Resultatet blev heller inte sämre för att snuten var en kvinna.

Problemet är att bara idioter söker sig till polishögskolan. Personer som vill ha lite action. Män som tidigare blev kustjägare, kriminell eller skateboardproffs blir nu snut istället. Kvinnor som tidigare blev flickvän till kriminella, triathlonlöpare eller karatetränare blir nu snut.

Hela kåren är idioter. Tidigare fanns det människor som ville lösa en cykelstöld. Nu finns det bara kicktorskar som hon på filmen.
Citera
2013-07-13, 12:21
Medlem
Ravenouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Jag tror inte att polisproblemet kan lösas på ett enkelt sätt. Därför uppskattar jag enskilda initiativ.

Jag uppskattar att du tycker den lösningen jag skrev är enkel i jämförelse med att ge snutar på käften. Jag tycker inte på något sätt att problematiken med förtroende och repressalier inom ordningsmakten är enkel, så där har vi lite gemensam mark.
Men okej, jag ska inte såga ditt anförande utan att ge det en chans.

Om du har ork och tid, får du gärna besvara mina prima facie funderingar:
1. Vad är syftet med att "ge igen" - alltså, vad är effekten man söker och vad hoppas man metodiskt uppnå? (utöver att bara vedergälla, givetvis).
2. Hur tror du rättssamhället kommer reagera på ökat våld MOT ordningsmakten - och hur tror du detta påverkar den effekten man försöker uppnå?
Citera
2013-07-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
I USA hade han nog inte levt idag.
Troligen inte i Nord Korea heller. Ser inte relevansen.
Citera
2013-07-13, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Du gjorde tidigt klart att hennes kön spelade in i det här misslyckandet. Jag håller inte med om det. Manliga poliser är minst lika dåliga.

Det här var ingen extrem situation. Resultatet blev heller inte sämre för att snuten var en kvinna.

Problemet är att bara idioter söker sig till polishögskolan. Personer som vill ha lite action. Män som tidigare blev kustjägare, kriminell eller skateboardproffs blir nu snut istället. Kvinnor som tidigare blev flickvän till kriminella, triathlonlöpare eller karatetränare blir nu snut.

Hela kåren är idioter. Tidigare fanns det människor som ville lösa en cykelstöld. Nu finns det bara kicktorskar som hon på filmen.

Det var inte könet per definition, utan könets inneboende karakteristiska som ledde till situationen. Hon var medveten om att hon aldrig skulle kunna tämja mannen på likvärdiga villkor, trots dyngfylla och trötthet. Det var därför hon hoppade direkt till batong och hund.

Hon försökte aldrig så att säga "brotta" ner den misstänkte, då hon visste att hon inte skulle lyckas. Såklart så kan även en manlig tanig osnuten polis uppleva samma underlägsenhet, men det ska överhuvudtaget inte ske.

Problemet är inte kvinnor inom kåren, problemet är att poliser som utan externa våldsredskap inte kan i handgemäng tvinga ner en genomsnittlig medborgare. Fixar man inte det så ska man inte under några som helst omständigheter befinna sig i en situation där det är rimligt att en sådan händelse inträffar (typ gator och torg på helgnätter).
Citera
2013-07-13, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Polisen blir uthängd i media och får ta hela skulden när hon i sitt arbete försöker lösa en situation med en våldsam påverkad man mitt i natten på Stockholms gator.
Jag tror allt det här handlar om att vi vill ha poliser och lag och ordning i landet, men sen när det blir filmat och man så tydligt får se verkligheten av polisens vardag, då kommer det dåliga samvetet fram hos många och man ska oja sig och skylla på polisen.

Men att vara ett fyllo är inget brott vad jag vet. Fyllon har vi haft i vårat samhälle sedan flera hundra år tillbaka. Ja jag skulle vilja påstå att fler var fyllon på 1800-talet tex.
Citera
2013-07-13, 12:32
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Förutom att hon är där för att gripa honom för de brott han misstänks ha begått precis innan då, samt vad han säger.

Om det är ett gripande det handlar om och mannen är en våldsbrottslig på rymmen så är det väl lite oklokt att promenera fram med hunden och börja konversera, tycker du inte?

Vidare är det knappast något brott att säga att man ska "spränga hela gatan" på det sätt som han gör. Vilket inte heller finns med bland de rubriceringar som slängs fram.
Citera
2013-07-13, 12:36
Medlem
Iprenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
T.o.m städning och matlagning är männen bättre att tillhandahålla det. Kvinnor ska salmas på läger och utföra barn avlande som de har monopol på. Och de som inte vill föda är det vara att gasa ihjäl.

1. OfT.

2. Lägg ut diarienumret på rapporten nu om du har den då. Jag är ytterst tveksam till att du har det med tanke på att du inte gett någon som helst information som kan styrkas.
Citera
2013-07-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Männen är tom bättre på att suga kuk

Är du beprövad källa?
Citera
2013-07-13, 12:37
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Men att vara ett fyllo är inget brott vad jag vet. Fyllon har vi haft i vårat samhälle sedan flera hundra år tillbaka. Ja jag skulle vilja påstå att fler var fyllon på 1800-talet tex.

Nej men nog njuter man lite när ett äckligt fyllo får vad han förtjänar? På vilket sätt är det synd om honom?
Citera
Medlem
Bara jag som tycker att det är så jävla komiskt att han är så packad att efter typ 6-7 batongslag så skriker han förvirrat "vill du testa?" Ha ha ha. Vilken jävla stjärna. En annan klassisk line är "jag gör det för min familj" Ha ha nånstans i norra Sverige sitter en jävligt arg sambo.
Citera
Medlem
KarlPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Men det här var inte bara ett fyllo, det var en brottsling. Han hade slagit en kvinna och hade narkotika på sig enligt media.
Men du kanske tycker det är OK? Det tycker inte jag.
Citera
2013-07-13, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nej men nog njuter man lite när ett äckligt fyllo får vad han förtjänar? På vilket sätt är det synd om honom?

Inte sagt att det är synd om honom men han förtjänade långt ifrån det våldet som han fick smaka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in