Citat:
Ursprungligen postat av
Rikarhamilton
Pratat med han
Tycker du att släppa hunden och börja puckla på med batong för kung och fosterland samtidigt är ett bättre altyernativ?
jag hoppas nästan att du träffar på henne påväg hem från krogen vid nått tillfälle du fått en skvätt för mycket, ska vi se hur kul du upplever den situationen
Som sagt, baserat på filmen så är det inte ett hundraprocentigt agerande, det har jag aldrig heller påstått. Hon pratar med honom, hon ber honom lägga sig ner, han vägrar. Vad ska hon göra? Ja, hon satt sig i en situation där som inte är den bästa men vi vet inte hur länge de har stått där, eller vad det har pratat om. Vi får bara utgå från vad vi ser. Det här är verkliga livet också, det är allvar. Det är inte på polishögskolan där allt ska göras hundraprocentigt. Hon befinner sig, som kvinna, i en hotsam situation där hon har ställt ett ultimatum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rikarhamilton
Är du dum i huvudet på riktigt? det är just därför man som polis inte ska sätta sig i en sådan situation där man blir tvingad att puckla på någon bara för att inte tappa ansikte.
När man drar upp batongen så måste man räkna med att använda den, vilket inte var nödvändigt i den här situationen. en batong är ett farligt vapen och du svingar den inte hejvilt på fyllon bara för att dom inte llyssnar
Nej, jag håller med. Den situationen är inte den bästa att sätta sig i, men det här är som sagt verkliga livet, det går snabbt, hon är pressad och stressad då kan det bli sådär.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Zingaja-
Han var säkert lite dryg, och käftade emot lite och förtjänade säkert fyllecell och inte på grund av att han var aggressiv. Men du tycker alltså att man ska bemöta alla liknande situationer som, fyllesvammel med batongslag och att man skickar hund på folk trots att inga aggressiva tendenser finns.
Hade du också tyckt att det var ett utomordentligt ingripande/Ok om det var ombytta roller, dvs att killen var polisen och hade konfronterat en smäckfull fylle brud på liknande sätt som inte heller visar några som helst aggressiva tendenser med hund och batongslag?
Nej, normalt är man inte som kvinna själv, med en hund, med en blodig man som har gjort något våldsamt innan samtidigt som han "hotar" att "spränga gatan" och att hon ska "testa honom". Normalt så lyder nog folk en polis som säger att man ska lägga sig ner upprepade gånger med en stor hund som står och skäller också. Så den här situationen är nog på många sätt väldigt unik.
Sen hade det aboslut inte varit okey om det var ombytta roller, hur får du det där att gå ihop? Precis som jag skrev först, med tanke på att det är en kvinnlig polis mot en man så hade hon troligtvis fått stryk om hon hade försökt sig på att brotta ner honom eller slå med batongen. Det räknade hon ju givetvis ut.