2013-07-13, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Efter att ha läst genom ett dussintals sidor tycker jag det är förvånandsvärt få som står bakom den kvinnliga polisen och det verkar mest vara ACAB-typer som ska gnälla på att poliserna i det här landet använder våld.

Visst, det är inte ett hundraprocentigt agerande men jag ser faktiskt inte hur det är så brutalt fel som många verkar få det till. Mannen har ju tydligen varit i slagsmål, krossat någon ruta, är väldigt berusad, står väldigt nära och är ju då oberäknelig. Den kvinnliga polisen får höra att hela gatan ska sprängas vid upprepade tillfällen och att hon ska testa honom.

Hon frågar vid upprepade gånger vad som ska sprängas och hon säger upprepade gånger att mannen ska lägga sig ner med en sån ton i rösten att det inte kan missförstås. Hon tar upp batongen och har en hund precis brevid säg, mannen vägrar lägga sig ner.

Vad ska hon i det här läget göra?
Ska hon gå tillbaka, låsa upp bilen, stoppa in hunden för att sedan fortsätta skrika på mannen att lägga sig ner? Problemet är ju då fortfarande att hon är just "hon" och han är just han, förutsatt att han fortfarande är kvar på platsen. Går han till motattack, vilket hon ju som polis måste utgå från så är hon troligtvis rökt. Då lämnar det ju bara pistolen som hjälp då. Hade det varit bättre om hon hade dragit den och mannen hade vägrat, börjat skjuta varningsskott och han ändå hade vägrat?

Jag ser liksom inte att det fanns något bättre alternativt än att släppa hunden först för att sedan skrika att mannen ska lägga sig ner, sen är det ju bara slå till mannen lägger sig ner, vilket hon ju också gör.

Sen vet jag inte heller, vad ska hon göra där annars? Bara "skita" i ett hot om att spränga gatan? Stå där och skrika lägg dig ner ena sekunden för att sedan bara vände på klacken, sätta sig i bilen, köra iväg och låta mannen gå? Ja visst, hon förstår givetvis att det bara är fyllgorm men måste ju likt en säkerhetsvakt på en flygplats ta ett hot om bomb seriöst, även om hen vet att det inte finns någon bomb och att det bara är någon upprepad passagerare som försöker vara rolig i säkerhetskontrollen.

Sen som notis är jag ingen feminist som står för sån där klassisk inkvotering av kvinnor till höger och vänster som går före män med bättre meriter osv.

Idiot
Citera
2013-07-13, 03:25
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Idiot

Bra att du motiverar varför och så, du har nog rätt nu när jag läser dina argument, skulle nog aldrig ha skrivit allt det där
Citera
2013-07-13, 03:26
Medlem
Citat:
Bra med saklig kritik, det uppskattas.

Läs i tråden då för fan o skriv inte när du inget begriper.
Citera
2013-07-13, 03:26
Medlem
Hon skulle pratat med honom och insett att det var något som gick att hantera verbalt. Tyvärr grips hon av panik, enligt videon

Citat:
OK, så vad skulle hon gjort?

Gått därifrån?
Dragit pistol?
Låst in hunden och kört en one-on-one?
Citera
2013-07-13, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Hon skulle pratat med honom och insett att det var något som gick att hantera verbalt. Tyvärr grips hon av panik, enligt videon

Nä hon grips inte av panik, hon vill misshandla för hon är lesbisk sadist o psykopat.
http://corruptio.bloggsida.se/diverse/polis-petra-viklund-forsokte-att-morda-rickard-t-i-hasselby
Citera
2013-07-13, 03:32
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Nää, vilket kärringbeteende! Sådant kan vi inte tillåta, för de får bara polismän göra i grupp och konfiskera alla telefoner som olagligt filmar en "legitim" tjänsteutövning.

Man ska liksom polismännen istället få skjuta ihjäl en förvirrad och sjuk man som inte heller gör något egentligt motstånd förutom att vifta med en kniv och inte heller förstår att lyda order, när han skjuts med flera skott (ej i benet utan i kroppen).

Att skjuta mot kroppen på en ensam yngling (i Göteborgskravallerna) som kastar en liten sten som inte ens kommer fram mot poliserna är ju också okey enligt poliserna.

PS! Det börjar bli mer likt USA, skjut först och fråga sedan (när någon polis börjar skjuta följer alla andra med, så det kan bli många skott i kroppen på den som inte lyder och viftar med kniv).

Idiotinlägg och är det några det har gullats med i media så är det ligistdräggen som höll på under Göteborgskravallerna. Man får inte kasta sten. Polisen har rätt att använda våld.

Problemet här är väl att filmen inte säger tillräckligt. Drägget vägrar lyda henne och får såvitt jag förstå skylla sig själv. Hon kanske kunde betett sig annorlunda, vem vet.

Vad gör det som gör vissa så säkra på att det är samma person som var inblandad i en tidigare incident?

När blev bloggen Corruptio en seriös källa?
Citera
2013-07-13, 03:33
Medlem
Det är öppenbart att hon grips av panik. Hon har inte kontroll över situationen en enda sekund genom hela klippet..

Citat:
Nä hon grips inte av panik, hon vill misshandla för hon är lesbisk sadist o psykopat.
http://corruptio.bloggsida.se/diverse/polis-petra-viklund-forsokte-att-morda-rickard-t-i-hasselby
Citera
2013-07-13, 03:34
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:

Det är lätt att säga bakom en dator med filmen framför sig och ja, det var inte ett hundraprocentigt agerande som jag skrev först men mannen får skylla sig själv. När han ligger slutar hon ju slå. Det är ju inte så att han sitter ner och svajar, vägrar svara varpå hon börjar svinga helt okontrollerat, DÅ hade det inte varit berättigat.

Sen när hon väl ber honom lägga sig ner och han inte gör det, trots att hon säger det flera gånger, med batongen dragen. Ska hon helt enkelt ta tillbaka den ordern då? Det hade varit kul att se hur den här tråden hade utvecklats då. "Kvinnopolis-fail, därför ska det bara vara män i poliskåren (videoklipp på dn.se)"
Citera
2013-07-13, 03:35
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Så hon är flata också, blir fan bara värre och värre.
Inte undra på att hon blivit inkvoterad då, både flata och kvinna. Är ju såna poliser som ska skydda oss skattebetalare tycker dom som sköter intagningen till PHSK..

F.ö tycker jag den där hunden verkar lite vek av sig..
Citera
2013-07-13, 03:37
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
OK, så vad skulle hon gjort?

Gått därifrån?
Dragit pistol?
Låst in hunden och kört en one-on-one?

Pratat med han

Tycker du att släppa hunden och börja puckla på med batong för kung och fosterland samtidigt är ett bättre altyernativ?

jag hoppas nästan att du träffar på henne påväg hem från krogen vid nått tillfälle du fått en skvätt för mycket, ska vi se hur kul du upplever den situationen
Citera
2013-07-13, 03:37
Medlem
Du kan försöka skriva om det på ett förskönande vis, till fördel för poliskvinnan, men tyvärr hjälper det föga. Hon är föremål för utredning nu, och av polisiära experter kommer hon inte vara polis något mer. Rätt eller fel, men du kan ju försöka stämma av din uppfattning av händelsen mot domen mot henne sedan..

Citat:
Det är lätt att säga bakom en dator med filmen framför sig och ja, det var inte ett hundraprocentigt agerande som jag skrev först men mannen får skylla sig själv. När han ligger slutar hon ju slå. Det är ju inte så att han sitter ner och svajar, vägrar svara varpå hon börjar svinga helt okontrollerat, DÅ hade det inte varit berättigat.

Sen när hon väl ber honom lägga sig ner och han inte gör det, trots att hon säger det flera gånger, med batongen dragen. Ska hon helt enkelt ta tillbaka den ordern då? Det hade varit kul att se hur den här tråden hade utvecklats då. "Kvinnopolis-fail, därför ska det bara vara män i poliskåren (videoklipp på dn.se)"
Citera
2013-07-13, 03:38
Medlem
Mikeyys avatar
Citat:
Kan dock tillägga, av min bedömning som veterinär att den här hunden är ganska ung, och verkar inte vara en erfaren polishund. Den tar det varligt och verkar be om lov att hantera den här mannen. Dock förstår jag inte riktigt vad som trigger hunden i första stund...
Hunden verkar gå lös när hon säger "pass på"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in