Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Och vilken slutledning gör du; vad ska man tro: 1) att samtliga likdelar flyttats till fp1 resp. fp2 den 19-20/5, 2) att endast benen flyttats till fp1 den 19-20/5, 3) att samtliga likdelar, alt. exkl. benen, transporterats till ödehuset med omnejd den 4-5/5?
Jag vet inte alls vad jag ska tro. Men om man antar att utsagan om hunden som var "uppspelt" den 20/5 men inte vid den dagliga ronden den 19/5, är sann, så leds tankarna till den observation som vi vet är faktum, nämligen att underbenen (mer ben?) hittades av MPS den 20/5, varpå vi kan sluta oss till att benen placerats i ödehuset så sent som inom intervallet 19--20/5. Givetvis kan det påtådda vittnesmålet om hunden vara båg...
Om påståendet om hunden är sant och vårt antagande om att det den reagerade på som "uppspelt" är likdoften, så måste kroppen eller större delen av kroppen ha legat någon annanstans innan den 19/5, t ex vid fyndplats #2, där ju också torson med huvudet och, som jag antar, även armarna minus händerna påträffades den 22/5.
Det är nog inte så troligt att liket baxats in och kanske styckats i ödehuset; knöligt och åbäkigt att baxa ut ur luckan (under antagandet att det endast fanns en fönsterlucka in/ut ur ödehuset tillgänglig), dessutom skulle det sannolikt lämna spår. Troligare är att benen placerats där och kanske inget annat.
Är det troligt att styckningen skett vid fyndplats #2? Det är så vitt jag kunnat förstå utifrån foton väldigt närbeläget en väg som jag antar är framkomlig med en vanlig bil; så från vägen vore det nog enkelt att släpa eller bära BO:s kropp, hel eller delad. Som många tidigare frågat undrar även jag varför benen placerats i ödehuset. Det verkar nog som att en process i efterarbetet avbröts oplanerat. Vad det sen är tecken på är inte lätt att veta. Rädsla? Bevakning? Irrationella beslut eller rent av förvirring? Demonstration?