Citat:
Ursprungligen postat av
Gonville.Bromhead
Jag förstår. Men du. Ställ dig på Stureplan en fredag kl 03.30 och skriv ned allt som skriks och ropas medan folk är berusad. Du tycker således att allt skall tas på blodigaste allvar. Man skall alltid utgå från att någon kan besitta fjärrutlösare för att spränga Nationalarenan? Du inser själv att det inte fungerar så i den riktiga världen. Som jag skrev är det en polis jobb att kunna sortera ut skitsnacket. Och om man inte förstår att detta är fullständigt skitsnack bör man inte vara polis. Exempelvis skulle du vara en förfärligt dålig konstapel och skulle förmodligen se dig själv på Aftonbladets löp efter att du skjutit en man i huvudet efter att han skrikit att han "Vunnit på Bomben!!" . Du tolkar det så klart som högsta allvar medan mannen i själva verket vunnit en tipsrad på Svenska Spel.
är inte samma sak enligt mig. så funkar det ju inte, det förstår ju vem som helst förhoppningsvis.
menar mer att om en blodig, troligen drogad man säger att han ska spränga gatan och är ensam där, alltså inga vänner med sig eller så, så skulle jag ta hotet mer seriöst ja. skulle kanske inte tro att han skulle spränga gatan men man säger inte sånt på allmän plats. oavsett promillehalt. det är polisens jobb att avgöra om hotet kan utge en fara eller om det bara är skitsnack. fanns kanske någon ovetande förbigående person som hörde och trodde på hotet och blev skiträdd. då ska polisen finnas där och ha kontroll på mannen. tycker jag.