2013-07-12, 21:11
Medlem
svampdamps avatar
Bombhot är ett mycket allvarligt brott Bara puckla på. Polisen kunde omöjligt ha vetat om personen i fråga var en terrorist med C4 runt midjan.
Citera
2013-07-12, 21:12
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laikaspace
Fan får polisen ingen träning i att använda batong? Vem fan kör tvåhandsfattning på en RPS-batong?! Idioter.

Eh, hon får bättre kraft i slagen genom att använda båda händerna. Det borde du veta om du vet begränsningarna med ASP-batongen. Lätt och värdelös för hårda slag om användaren är tjej.
Citera
2013-07-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
En polis beordrar en kille att lägga sig ned. Han vägrar och tar tag i polishundens koppel. Då får han ett antal rapp med batongen tills han gör som polisen beordrat honom. På vilket sätt gör polisen fel? Hade han lagt sig ned så hade inget hänt. Hon skall inte börja brottas med snubben. Det vore helt fel metod, då han kanske är fysiskt starkare. Jag tror hon följer regelboken helt och hållet.
4 sekunder på sig från "lägg dig ner" till "pass på" ("attack"), 1,5 innan hon drar upp batongen.
Har man inte en pistol i handen och riktar den mot polisen behöver man lite längre betänketid än så. Speciellt om man är så pass full som denna människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Håller med dig till 100% tycker inte att man ska få springa runt och bete sig hur som helst. Sen så tänker jag själv på hur d skulle vara om jag var polis, man ska få någon att lägga sig ner som är misstänkt för brott och den personen vägrar, vad gör man då?
Originaltanken var att man skulle lära sig det i polisskolan.
Citera
2013-07-12, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5mygarn
Spelar väl ingen roll vilket kön polisen har, det där beteendet är ju helt sjukt. Det är en person som INTE ska vara polis.
Men just att det är en kvinna och kvinnornas roll är ju att sprida lugn visar vilket otroligt misslyckad värvning de gjort i att anställa just den kvinnan.

Mer personligt tycker jag bara, äckliga jävla snuthora. Kan inte någon bara spöa på henne, bara för att.

Typiskt kvinnliga poliser! Har sett flera stycken som tror dom är så jävla coola i sin förbannade polis uniform. Svensk polis är patetiskt
Citera
2013-07-12, 21:14
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Ni är fullständigt dumma i huvudet, hon beordrar honom att lägga sig ner, och om en person inte lyder, vad ska då polisen göra i de fallet tycker ni? vad är nästa steg att ta?

det är att använda de metoder som krävs rent fysiskt för att han ska lägga sig, vilket hon gör och slutar slå och beodrar hunden att släppa så fort han slutar göra motstånd, varken mer eller mindre.

Han gjorde aldrig fysiskt motstånd överhuvudtaget. Han var verbalt odräglig, that's it. Han hamnade på marken lika snabbt som han hade hamnat där om han bara hade fått stå för sig själv en stund och försöka pinka mot ett träd. Poliskvinnan får räkna med att en man i hans tillstånd möjligtvis inte ens förstår uppmaningar på sitt modersmål, än mindre ett direktiv som skriks rakt ut från ingenstans och förväntas verkställas inom de tre sekunder hon ger honom innan hon bussar på hunden och därefter går lös med batongen.

Utöver det så matar hon för i helvete två slag mot hans skrev medans han ligger ner, vilket jag ser nu får honom att vrida sig i plågor. Det är inte så ett arresterande går till, särskilt med tanke på att hon inte ens arresterade honom! Inte vad vi kan se av klippet i alla fall. Var hon tvungen att få honom bojad så hade hon gjort det på en gång istället för att börja knyta skosnören och tjattra med kollegorna på polisradion när han väl var övermannad.

Notera att jag inte tar fyllskallens parti, han var provokativ och odräglig, helt klart. Jag hade också känt en spontan lust att flyga på honom. Problemet är att ifall jag vore polis så skulle jag inte göra det, för poliser är inte anställda av samhället för att gå lös på vad de än kan tänkas bli uppretade av. Hon betedde sig labilt och skötte situationen uruselt. Punkt slut.
Citera
2013-07-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Antar att du inte sätt vikingpolisen? ett skarpt "ligg ned!" hade räckt

Vikingpolisen hade dock poliskamrater vid sin sida. Hade han varit själv hade det kanske inte varit lika lätt att bara använda "ligg ned!"
Citera
2013-07-12, 21:15
Medlem
Doldakamerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ui
Han menar "jag är blixterfull och snackar massa osammanhängande gojja".

låter konstigt, men förmodligen bara tomma fylle hot som jag själv lika gärna kunnat uttala.
Citera
2013-07-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Full norrläning snackar om orealistiska sprängdåd. Ja du. Hon har säkert n IQ under 100.

Omkring 70 är nog sannolikt eller extremt ond eller både och.

Hon skulle sagt "kan du inte bara sätta dig ner så reder vi ut det här i lugn och ro har du haft roligt ikväll etc etc fyllejidder"

Tips till bråkstakar - sätt er alltid ner i polisers sällskap annars går de bananas.

Tänk om den här killen varit i främlingslegionen och han har instinkter - då hade hund + polis varit döda nu. Det var ENBART POLISEN som ständigt eskalerade våldet. Det är som en studie i dumhet.
En studie i idioti.

En sak till varför skäller hundjävelen hela tiden innan det blir "pass på" - taskig taktik som enbart får adrenalinet att stiga hos alla inblandade

Vad hon sen rapporterar till centralen är ju så sjukt att man undrar om hon inte medvetet ljuger.
Citera
Medlem
erowids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Helt rätt. Alla söndercurlade Svenssons i det här landet kanske en dag kommer förstå att man har skyldigheter också i Sverige, inte bara rättigheter, om Polismyndigheten fortsätter att agera på det här viset. Man käftar inte med polisen, man gör som man blir tillsagd, annars blir det obehagligt, punkt slut.

Aggressivitet och snabbt och kraftfullt handlande, så vinner man en strid, precis som polisen i klippet gjorde. Dalta med folk gör man på dagis. Att DN varnar för det "starka våldet" i klippet visar bara på det totala fria fall som vårt samhälle i stort befinner sig i. Tramsigt var ordet.

Haha, hur var detta en strid nudå? Är du både korkad och blind? Ser du inte att han är totalt passiviserad av sin fylla. Att du sen drar paralleler till samhället i stort..ja, det ger dig en stjärna i kanten. Din debila lilla fitta.
Citera
Medlem
Här är anledningen varför kvinnor inte ska vara poliser heller inte arbeta i övrigt. För att kvinnor lämpar sig bäst i sysslor som är avsedda för just kvinnan dvs spisen och barnafödande. Deras hjärnor är inte lika väl utvecklade som männens. Kvinnor saknar den andra halvan.

Einstein
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-12 kl. 21:20.
Citera
2013-07-12, 21:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Full norrläning snackar om orealistiska sprängdåd. Ja du. Hon har säkert n IQ under 100.

Ja. Hon verkar inte vara särskilt smart.

Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Hade hon tagit bombhotet på allvar hade hon inte låtit "terroristen" ligga kvar ofängslad på marken medan hon knyter sina skor. "Bombhotet" var ett svepskäl för att misshandla en full idiot. Olyckligt nog så räcker nog svepskälet för att denna idiot till polis ska förbli polis.

Det är inte helt lätt att veta hur korkade människor tänker. Men det är bombhotet som triggar igång henne och hon rapporterar även in bomhotet.

En förståndig människa (polis) hade förstås varken börjat slå en person av detta skäl eller rapportera in en svensk fyllskalles "bombhot" så här. Men man får räkna med att det finns personer som är korkade och olämpliga inom alla yrken, och gör tokiga saker. Och efteråt kan de kanske inte ens riktigt själv förklara varför de reagerade som de gjorde. Hon har valt fel yrke, helt enkelt.
Senast redigerad av -Info- 2013-07-12 kl. 21:28.
Citera
2013-07-12, 21:19
Medlem
Efterbliven snut helt klart. Ingenting han säger är logiskt alls. "med vadå?" "är du sugen på att testa?" Alla vet ju att dyngraka personer inte är speciellt talföra, och har svårt att få ihop någon logik bakom svamlet.

"vad är det frågan om?" Ja han pratar i fyllemössan, och snuten flippar ur totalt och börjar skrika. Mannen fattar inte ett smack och har inte ändrat sitt agerande och blivit våldsam eller liknande utan hon drar batongen och släpper hunden direkt. Kan sätta en röding på att hon helt sonika hade kunnat tagit fram handfängsel och fått på de utan motstånd. Alternativt fortsatt konversationen i lugn ton och inväntat förstärkning.

Har haft med polisen att göra flertalet gånger. Enligt mig är de som är värst kvinnliga poliser som känner sig underlägsna, äldre (gamla gardet) samt nykläckta(män) med mindervärdeskomplex. Det som ofta triggar igång det här är att de känner sig underlägsna eller underminerade, varvid de tar i med hårdhandskarna. Ofta slår det tillbaka eftersom omgivningen reagerar om poliserna beter sig oschysst, och de får backa rejält eller sticka. Så mycket för den utbildningen om de inte tillämpar skiten i skarpt läge ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in