Citat:
Ursprungligen postat av
folkgemenskap
Ni är fullständigt dumma i huvudet, hon beordrar honom att lägga sig ner, och om en person inte lyder, vad ska då polisen göra i de fallet tycker ni? vad är nästa steg att ta?
det är att använda de metoder som krävs rent fysiskt för att han ska lägga sig, vilket hon gör och slutar slå och beodrar hunden att släppa så fort han slutar göra motstånd, varken mer eller mindre.
Han gjorde aldrig fysiskt motstånd överhuvudtaget. Han var verbalt odräglig, that's it. Han hamnade på marken lika snabbt som han hade hamnat där om han bara hade fått stå för sig själv en stund och försöka pinka mot ett träd. Poliskvinnan får räkna med att en man i hans tillstånd möjligtvis inte ens förstår uppmaningar på sitt modersmål, än mindre ett direktiv som skriks rakt ut från ingenstans och förväntas verkställas inom de tre sekunder hon ger honom innan hon bussar på hunden och därefter går lös med batongen.
Utöver det så matar hon för i helvete två slag mot hans skrev medans han ligger ner, vilket jag ser nu får honom att vrida sig i plågor. Det är inte så ett arresterande går till, särskilt med tanke på att hon inte ens arresterade honom! Inte vad vi kan se av klippet i alla fall. Var hon tvungen att få honom bojad så hade hon gjort det på en gång istället för att börja knyta skosnören och tjattra med kollegorna på polisradion när han väl var övermannad.
Notera att jag inte tar fyllskallens parti, han var provokativ och odräglig, helt klart. Jag hade också känt en spontan lust att flyga på honom. Problemet är att ifall jag vore polis så skulle jag inte göra det, för poliser är inte anställda av samhället för att gå lös på vad de än kan tänkas bli uppretade av. Hon betedde sig labilt och skötte situationen uruselt. Punkt slut.