2013-07-12, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
En polis beordrar en kille att lägga sig ned. Han vägrar och tar tag i polishundens koppel. Då får han ett antal rapp med batongen tills han gör som polisen beordrat honom. På vilket sätt gör polisen fel? Hade han lagt sig ned så hade inget hänt. Hon skall inte börja brottas med snubben. Det vore helt fel metod, då han kanske är fysiskt starkare. Jag tror hon följer regelboken helt och hållet.

Men där har du fel. Hon har begått grovt tjänstefel. Det vet hon om själv men hade inte räknat med att bli filmad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17124799.ab
Citera
2013-07-12, 21:05
Medlem
Hade jag varit han med telefonen hade jag slagit grisen bakifrån och dragit ned brallan gjort en hederlig påsättning.
Citera
2013-07-12, 21:07
Moderator
v50s avatar
Finns originalklippet tillgängligt där inte ansiktena är maskade?
Citera
Medlem
laikaspaces avatar
Fan får polisen ingen träning i att använda batong? Vem fan kör tvåhandsfattning på en RPS-batong?! Idioter.
Citera
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
En polis beordrar en kille att lägga sig ned. Han vägrar och tar tag i polishundens koppel. Då får han ett antal rapp med batongen tills han gör som polisen beordrat honom. På vilket sätt gör polisen fel? Hade han lagt sig ned så hade inget hänt. Hon skall inte börja brottas med snubben. Det vore helt fel metod, då han kanske är fysiskt starkare. Jag tror hon följer regelboken helt och hållet.

Håller med dig till 100% tycker inte att man ska få springa runt och bete sig hur som helst. Sen så tänker jag själv på hur d skulle vara om jag var polis, man ska få någon att lägga sig ner som är misstänkt för brott och den personen vägrar, vad gör man då?
Citera
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Vad fan är det för land Sverige har blivit ett jävla morsgris land med massa kvinnliga poliser och kvinnliga väktare, var fan gick det fel, hur gick dessa så pass vilse från köket? Dom gör polisyrket till ett stort jävla skämt. Speciellt vid sådant här "titta på mig jag är polis jag kan göra vad som helst" mentalitet.

Kom in i matchen!!

53 länder i Världen har poliser.

Det finns ungefär 246 länder i världen varav 195 är självständiga stater och 145 av dem är u-länder.

http://acidcow.com/girls/15434-police-women-from-the-different-countries-53-pics.html

(inklusive bilder på kvinnliga poliser från alla länderna)

Det är väl bättre att alla kvinnor är poliser och ni har alla lärarjobb för vi kvinnor är så dumma så i slutändan komma alla vara dumma i huvudet om vi inte ökar antalet manliga lärare, sug på den du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Han sa, jag gör det för min familj , hur menar han där ? han sa också något i stil med att jag kommer att få sitta inne resten av mitt liv , vad menade han med det ?
Han menar "jag är blixterfull och snackar massa osammanhängande gojja".
Citera
2013-07-12, 21:09
Medlem
Två möjliga scenarier:
1. Poliskvinnan Är polisens samlade hjärntrust och tror på fullt allvar att hon håller på att klubba ner Breivik 2.

2. Poliskvinnan ser sin chans att få puckla på en snubbe så in i helvete och tar den, ty hotar ågon med bomb är det fritt fram för våld.
Citera
2013-07-12, 21:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
så här ska en svensk polis se ut och agera (den rakade): http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0DSUOumHsx8#t=19 0s

Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Flumalternativ är självklart ointressant. En våldsbrottsling som ditintills utövat besinningslöst våld mot allt som kommit i dess väg under kvällen och visar noll intresse av att lyda polisens order måste självklart mötas av en viss nivå av våld och i detta fallet blev det några batongslag.

Flumalternativ? Släpp kylskåpet, ställ ner det på golvet och knäck en öl istället. Ditt argumenterande för polisvåld är det som är flummigt om något, lilla du.

Jag hävdar att andra polisers uppfattning och en överåklagares uttalande väger tyngre än dessa WT-aktiga yttranden du slänger ur dig.
Citera
2013-07-12, 21:10
Medlem
Flashshits avatar
Detta är ju ett tydligt bevis på Ruinfeldt toppstyr/ministerstyr polisen...

* Kravaller med brända bilar och skolor i invandrarförorten, då skickar man in dialogpolisen som sitter och tittar på.

* En full svensk på en krog som har dunkat handen i en glasruta, då skickar man in den mest rabiata polisattrappen tillsammans med en hund som får gå lös på honom.

Förvisso skall man lyda polisattrappens order, men detta är ju löjligt..
Citera
2013-07-12, 21:11
Medlem
MahatmaHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Åklagare väntas inleda förundersökning så lugna ner er nu!
Tro inte för mycket på överåklagare Mats Åhlunds vilja.

Hon misslyckades totalt med sin auktoritära röst, fyllskallen blev inte alls impad. Hunden kände att den behövde ta kommandot för att skydda sin matte och det verkar som den slet sig. Tror att hon slog mest i frustration för att hon tappade kontrollen (och ansiktet). Det kanske kan bli bra polis av henne ändå om hon mognar lite.

Hunden är för övrigt en Malinois och inte Schäfer som många skriver.
Citera
2013-07-12, 21:11
Medlem
Precis på Aktuellt. Polisen var tillkallad till platsen för att gripa mannen för 2 fall av misshandel och för skadegörelse. Några batongslag känns helt klart befogade när han inte vill lyda order och dessutom utdelar terrorhot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in