Citat:
Ursprungligen postat av
zizacon
Ja det är verkligen enormt överpris, det känns som Real blivit i det närmaste besatta av unga spelare. När Florentino Perez får någonting i huvudet verkar det bli en fix idé hos honom, tidigare var det galacticos, nu är det bara ynglingar.
Samtdigt kan en sådan som Navas, för att inte tala om Cazorla förra året, gå förhållandevis billigt. Det finns ju stora nackdelar med att värva ungt också, men det verkar man inte riktigt ha greppat. Jag trodde ärligt talat att man skulle satsa lite när man blev förmedrade av Dortmund, typ Cavani-nivå, men så verkar det inte bli.
Isco kan jag väl köpa att man värvar även om jag inte tror att han kommer lyfta ett lag som Real i någon nämnvärd utsträckning med tanke på konkurrensen, men att släng bort 38 miljoner euro på illarramendi känns ju bara djupt oansvarigt. Varför inte lägga till en slant till alla de där miljonerma och landa en Suarez, Cavani eller kanske t.om. Bale istället, det är ju ungefär vad som krävs för att höja real.
Fan mumlar du om? Har du ens koll på spelarna du nämner? Du pratar om Illarrramendi som om det vore vilken spelare som helst. Detta är ingen jävla random-spelare. Detta är inte någon spelarna man hittar i Crystal Palace. Han är inte bara ung, han är spansk, han skulle platsa i stort sätt alla klubbar i EPL. Och peta dem flesta.
Isco är så mycket mer värd än de spelarna du nämner. Isco är den största talangen i La Liga sen Lionel Messi. Förstår du vikten i sådan värvning? Sådan spelare? Han får Santi, Mata och resten av spanjorerna att framstå som okej talanger. En sådan spelarna lyfter inte bara lag, en sådan spelare bär lag.
Skulle hellre betala 100 miljoner euro för Isco än att betala 40 miljoner euro för Bale/Suarez/Cavani.
Real Madrids värvningar är bland de bästa jag varit med om på flera år. Jag är oerhört tacksam över att de vågar satsa, de vågar tro på spanjorer igen efter invasioner från Portugal, Brasilien och Holland.
Just nu är jag så nöjd jag kan bli. De behöver inte värva mer.