2013-07-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är ju skrattretande att du ens vill jämföra Alves försvarsarbete med Lahms.

Jag tycker inte att du är i position att bedöma vad som är skrattretande eller inte.

Jag reagerar mest på att du beskriver Alves som en spelare utan defensiva kvalitéer. Vilket givetvis inte är sant.

http://allasfcb.blogspot.se/2013/04/dani-alves-complete-defender.html

Så nej, FCB är knappast överlägsna på den positionen. Däremot så har de ett bättre kollektivt försvarsspel.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-12 kl. 17:53.
2013-07-12, 17:53
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Illarramendi klar för Real Madrid.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad/1330154558412/noticia/ComunicadoOficial/Comunicado_Oficial:_Illarramendi.htm

Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Bekräftat Asier Illarramendi klar för Real Madrid

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/es/Actualidad_Primer_Equipo/1330154555532/noticia/Noticia/Asier_Illarramendi,_nuevo_jugador_del_Real_Madrid. htm

Han skriver på för 6 säsonger för summan 30€ plus "tillämpliga" skatter som gör att summan blir 38€ ungefär

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
38 miljoner euro???!!!

Vad jag har sätt så är han nästa värd den summan. En komplett defensiv mittfältare med både passningskvalitéer och defensiva kvalitéer, en blandning mellan Alonso och Khedira. Säker med bollen, grym spelfördelare, aggressiv, tar tillbaka mycket boll, lägger många avgörande passningar, både långa och korta. Komplett redan nu och samtidigt är han bara 23 år. 30€ kanske är överpris men jag tror att det kommer betala tillbaka sig i framtiden.

2013-07-12, 18:22
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja det är verkligen enormt överpris, det känns som Real blivit i det närmaste besatta av unga spelare. När Florentino Perez får någonting i huvudet verkar det bli en fix idé hos honom, tidigare var det galacticos, nu är det bara ynglingar.

Samtdigt kan en sådan som Navas, för att inte tala om Cazorla förra året, gå förhållandevis billigt. Det finns ju stora nackdelar med att värva ungt också, men det verkar man inte riktigt ha greppat. Jag trodde ärligt talat att man skulle satsa lite när man blev förmedrade av Dortmund, typ Cavani-nivå, men så verkar det inte bli.

Isco kan jag väl köpa att man värvar även om jag inte tror att han kommer lyfta ett lag som Real i någon nämnvärd utsträckning med tanke på konkurrensen, men att släng bort 38 miljoner euro på illarramendi känns ju bara djupt oansvarigt. Varför inte lägga till en slant till alla de där miljonerma och landa en Suarez, Cavani eller kanske t.om. Bale istället, det är ju ungefär vad som krävs för att höja real.

Fan mumlar du om? Har du ens koll på spelarna du nämner? Du pratar om Illarrramendi som om det vore vilken spelare som helst. Detta är ingen jävla random-spelare. Detta är inte någon spelarna man hittar i Crystal Palace. Han är inte bara ung, han är spansk, han skulle platsa i stort sätt alla klubbar i EPL. Och peta dem flesta.

Isco är så mycket mer värd än de spelarna du nämner. Isco är den största talangen i La Liga sen Lionel Messi. Förstår du vikten i sådan värvning? Sådan spelare? Han får Santi, Mata och resten av spanjorerna att framstå som okej talanger. En sådan spelarna lyfter inte bara lag, en sådan spelare bär lag.

Skulle hellre betala 100 miljoner euro för Isco än att betala 40 miljoner euro för Bale/Suarez/Cavani.

Real Madrids värvningar är bland de bästa jag varit med om på flera år. Jag är oerhört tacksam över att de vågar satsa, de vågar tro på spanjorer igen efter invasioner från Portugal, Brasilien och Holland.

Just nu är jag så nöjd jag kan bli. De behöver inte värva mer.
2013-07-12, 18:45
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, de är jävliga på att förhandla, Real fick betala runt 18 miljoner€ för mycket enligt mig. Det skall sägas att utköpsklausulen låg på 30 miljoner€, men summan steg till 38 p.g.a av moms, reavinstskatter m.m...
Reavinstskatt? Nu hänger jag inte med, det är väl Sociedad som får betala reavinstskatt? Det är väl först när (om) Real Madrid realiserar en vinst på honom som det blir aktuellt.
2013-07-12, 18:50
Medlem
DAGGER-5s avatar
Suso klar för Almeria på säsongslån
2013-07-12, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Reavinstskatt? Nu hänger jag inte med, det är väl Sociedad som får betala reavinstskatt? Det är väl först när (om) Real Madrid realiserar en vinst på honom som det blir aktuellt.

Real får betala reavinstskatten åt Sociedad, och så de därmed får ut hela beloppet(30 miljoner€).
2013-07-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fan mumlar du om? Har du ens koll på spelarna du nämner? Du pratar om Illarrramendi som om det vore vilken spelare som helst. Detta är ingen jävla random-spelare. Detta är inte någon spelarna man hittar i Crystal Palace. Han är inte bara ung, han är spansk, han skulle platsa i stort sätt alla klubbar i EPL. Och peta dem flesta.

Isco är så mycket mer värd än de spelarna du nämner. Isco är den största talangen i La Liga sen Lionel Messi. Förstår du vikten i sådan värvning? Sådan spelare? Han får Santi, Mata och resten av spanjorerna att framstå som okej talanger. En sådan spelarna lyfter inte bara lag, en sådan spelare bär lag.

Skulle hellre betala 100 miljoner euro för Isco än att betala 40 miljoner euro för Bale/Suarez/Cavani.

Real Madrids värvningar är bland de bästa jag varit med om på flera år. Jag är oerhört tacksam över att de vågar satsa, de vågar tro på spanjorer igen efter invasioner från Portugal, Brasilien och Holland.

Just nu är jag så nöjd jag kan bli. De behöver inte värva mer.

Problemet är väl snarast att killen lirat 50 la liga matcher och aldrig testats i Europa. Talang har han säkert, inte sett honom förutom under sommarens EM. Därmed får man nästan anse honom som oprövad. Grejen med till exempel Isco är att han visat sig grym i CL också.

Det är därför ett helt sjukt pris även om han säkert i framtiden kan visa sig vara värd det (eller vice versa). Tror dom flesta mer reagerar på hur uselt förhandlat det är av RM snarare än att spelaren inte är bra / behövs.
2013-07-12, 20:07
Medlem
waikikiis avatar
Bevisad ute i Europa är ändå ett ganska överskattat begrepp.
2013-07-12, 20:35
Medlem
kratans avatar
Punto Pelota slår på den stora trumman och skriver att Bale är klar för Real Madrid för 80-90 miljoner euro och att inget kommer bli officielt förrän real värvat klart resten av spelarna. Samma tidning skriver också att han kommer presenteras under Augusti månad.
2013-07-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
Punto Pelota slår på den stora trumman och skriver att Bale är klar för Real Madrid för 80-90 miljoner euro och att inget kommer bli officielt förrän real värvat klart resten av spelarna. Samma tidning skriver också att han kommer presenteras under Augusti månad.

Real Madrid tar uttrycket "överpris" till en ny nivå. Förstår för övrigt inte ens varför ett lag skulle vilja ha både Ronaldo och Bale i en startelva.
2013-07-12, 20:57
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Real Madrid tar uttrycket "överpris" till en ny nivå. Förstår för övrigt inte ens varför ett lag skulle vilja ha både Ronaldo och Bale i en startelva.

Man lägger ju ut nästan en miljard varje sommar i runda slängar på värvningar.

Vad ska Bale spela på för position?
2013-07-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Varför inte?

en värvar man verkligen Bale nu när man har värvat Isco? Känns som det blir fullt på mitten och ingen av dem nöjer sig med sitta på bänken.

Vad tycker ni om Reals anfallare. Bör man byta ut Benzema och Higuain? Nu har man ju 2 st att byta emellan, om man skulle sälja båda två och köpa Cavani och han blir skadad...?

Men borde inte Real köpa Cavani? Higuain och Benzema verkar ju aldrig ta nästa steg...
Higuain presterar inte i CL.

Zlatan är för gammal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in