2013-07-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Man lägger ju ut nästan en miljard varje sommar i runda slängar på värvningar.

Vad ska Bale spela på för position?

Antagligen som högerytter. Sen spenderade faktiskt inte Real någonting i netspend förra säsongen, så det är inte så konstigt att budgeten troligen är dubbelt så hög i år som den annars inte brukar vara.

Såhär lär det se ut efter fönstret är stängt för Reals del - IN: Casemiro ,Carvajal, Isco, Illaramendi, Bale, Suarez , Jese(inte A-lagsspelare ännu).

UT: Coentrao, Di Maria, Higuain, Kaka, Callejon, Pedro Leon, Carvalho, Essien.

Netspend kommer väl landa på cirka 100-120 miljoner€.

Zidane vet vad han gör.
Senast redigerad av xeezer 2013-07-12 kl. 22:32.
2013-07-12, 22:47
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Antagligen som högerytter. Sen spenderade faktiskt inte Real någonting i netspend förra säsongen, så det är inte så konstigt att budgeten troligen är dubbelt så hög i år som den annars inte brukar vara.

Såhär lär det se ut efter fönstret är stängt för Reals del - IN: Casemiro ,Carvajal, Isco, Illaramendi, Bale, Suarez , Jese(inte A-lagsspelare ännu).

Zidane vet vad han gör.

Det finns ingen plats för Bale på högerkanten då någon av Isco och Özil kommer att spela där.

Jag hoppas definitivt inte att någon av de ansvariga vill se en så stor spelaromsättning. Det räcker som det är nu även om jag hade föredragit att Coentrao säljs och att vi skaffar en sämre reserv så att vi kan satsa helhjärtat på Marcelo.

Dessutom känns det inte som att det finns plats för Casemiro i år.
2013-07-12, 22:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Nu säger klubben att man betalade €32,2m till Sociedad för Asier Illarramendi. Det är sällan vi går ut med transfersummor men man gör det antagligen nu då Sociedads president, Aperribay, hävdade att utköpsklausulen hade aktiverats.

Citat:
--- The transaction, as with all transfers of players between Spanish clubs, is subject to the current VAT rate of 21%, which is not an additional cost to Real Madrid C.F, since this amount is tax deductible.

http://www.realmadrid.com/cs/Satellite/en/Actualidad/1330154574395/noticia/ComunicadoOficial/Official_announcement_about_the_signing_of_Illarra mendi.htm
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-12 kl. 23:12. Anledning: Massa omformuleringar.
2013-07-12, 22:57
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Zidane vet vad han gör.
Snälla, värva Suarez. Mest bara för att jag inte vill ha han i Arsenal, och för att chanserna till att värva Higuain då ökar.

Är verkligen Bale & Suarez så självklara? Med tanke på Tottenhams enorma prissumma och med tanke på allt surr kring Suarez.
2013-07-12, 22:57
Medlem
waikikiis avatar
Fan Wenga, om affären med Higuain är på väg att brytas samman släng upp några mer miljoner på bordet och plocka Di Maria också.
2013-07-12, 23:12
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det finns ingen plats för Bale på högerkanten då någon av Isco och Özil kommer att spela där.

Jag hoppas definitivt inte att någon av de ansvariga vill se en så stor spelaromsättning. Det räcker som det är nu även om jag hade föredragit att Coentrao säljs och att vi skaffar en sämre reserv så att vi kan satsa helhjärtat på Marcelo.

Dessutom känns det inte som att det finns plats för Casemiro i år.

Jag håller verkligen med. Kan inte riktigt förstå mig på de som fortfarande vill att bale ska värvas? En plats på offensiva mittfältet är redan uppbokad på heltid av CR7, sen så har man Özil (som för mig är en given spelare i elvan). Och en nyinköpt Isco ska spelas in, en ung spelare som bör spela mycket för att utvecklas så bra som möjligt. Sedan finns även di maria (om han inte säljs) och visst, han blandar och ger men dålig tycker jag inte att han är, men imo ska özil och isco prioriteras före di maria. Hur ska bale få plats i denna trupp? Han skulle också då spela en väldigt stor majoritet av matcherna, så då skulle man ha ett offensivt mittfält där båda ytterpositionerna är bokade största delen av säsongen och ha en position för Özil, Isco och dm22 att slåss om.

Ett orosmoln för mig är situationen med Jese, han verkar vara en lovande spelare och jag vill se att han antingen tid i a-laget (känns dock inte jättetroligt då isco just anlänt) eller lånas ut, alternativt säljs med en återköpsklasul likt Carvajal.
Senast redigerad av bumbaclot. 2013-07-12 kl. 23:22.
2013-07-12, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Fan Wenga, om affären med Higuain är på väg att brytas samman släng upp några mer miljoner på bordet och plocka Di Maria också.
Nej tack till di maria. Har redan Walcott som lirar där samt även Ox som kan byta av han och om det krisar så kan Cazorla lira där.

Hellre en vettig högerback då sagna inte håller måttet imo
2013-07-13, 01:21
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av das-boot
Problemet är väl snarast att killen lirat 50 la liga matcher och aldrig testats i Europa. Talang har han säkert, inte sett honom förutom under sommarens EM. Därmed får man nästan anse honom som oprövad. Grejen med till exempel Isco är att han visat sig grym i CL också.

Det är därför ett helt sjukt pris även om han säkert i framtiden kan visa sig vara värd det (eller vice versa). Tror dom flesta mer reagerar på hur uselt förhandlat det är av RM snarare än att spelaren inte är bra / behövs.

Förmodligen har Real sett honom mer än du och jag, de har nog koll på hans potential. Personligen blev jag inte särskilt imponerad av honom i turneringen, tyckte han spelade lite klumpigt, men kan inte påstå att jag har någon riktig bild av honom som spelare, så litar på Reals omdöme.

Hoppas det kommer finnas plats på mittfältet för Modric, Özil och Isco samtidigt, kan bli kul att se dem då.
2013-07-13, 01:22
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Nej tack till di maria. Har redan Walcott som lirar där samt även Ox som kan byta av han och om det krisar så kan Cazorla lira där.

Hellre en vettig högerback då sagna inte håller måttet imo
Visst att Sagna hade en snuskig formsvacka i slutet på förra säsongen eller så kanske benbrotten har satt hans förmåga ur spel permanent, vem vet. Hur som tror och hoppas jag att klubben ger honom en ny chans. Han är inne på sista året och han kanske försöker visa upp sig för att sedan signa med t ex PSG/Monaco som bossman om ett år eller förlänga, men dumpa en trotjänare som Sagna för småpengar är helt fel imo.

Vi behöver bredd och kvalité i så väl anfall som på kanter mer än vi behöver förstärka försvaret för ingen av oss blir glada av att ha vilsna Gervinhos eller trötta Arshavins på banan eller hur? Theo går alltid skadad stora delar av året och han har aldrig lyckats behålla en hög nivå över en längre tid. Chamberlain är ung och har tyvärr inte visat sig vara redo för kontinuerlig speltid än och sedan Santi försvinner ofta ute på kanten medan han ofta är briljant centralt i banan. Wenger verkar även se Ox som en central spelare framöver sedan behöver vi ju någon till vänster också, där just Chamberlain spelade som mest när han var placerad på en kant. För att inte tala om att Di Marias högsta nivå är bättre än Walcotts samt att han inte alls är lika endimensionell, så varför inte utforska idén när det uppenbarligen finns en chans att lösa två stora behov dvs en anfallare och ytter?
Senast redigerad av waikikii 2013-07-13 kl. 01:26.
2013-07-13, 11:45
Medlem
OG-lovers avatar
Morgonens Silly-rykten: Thiago har tydligen bestämt sig helt för Bayern Munchen. Delen förväntas bli färdig idag. Barcelona ska då försöka värva Mata som ersättare för Thiago.

Julio Cesar sägs vara nära Napoli som just nu är i framsätet när det gäller honom.
2013-07-13, 12:02
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.transfermarkt.de/de/geruecht-des-tages-muenchner-kroos-zu-real-madrid/news/anzeigen_128589.html

Vet inte om det postats här än? Ryktas att om Thiago kommer till Bayern så kan Kroos komma att gå till Real.
2013-07-13, 12:02
Medlem
Smirmats avatar
Någon som är lite insatt, hur allvarligt är det här med Ibra till Real Madrid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in