2013-07-12, 01:26
Medlem
Inte direkt, men jag har faktiskt lyckats köpa två spel.

När jag kommer till kontokortsinfon nu så tänker den ett tag och meddelar sen att min bank inte godkänner transaktionen.
Andra fel är att den inte ens kan påbörja transaktionen, eller något i den stilen.

90 min kvar på den pågående flashrean - bara att hoppas att de löser problemen innan dess.

Citat:
Ditt köp har inte slutförts. Dina kreditkortuppgifter har nekats av din bank.

Observera att banken i vissa fall kan "reservera" summan på ditt konto, men den kommer inte att debiteras. När du har rättat alla fel i informationen nedan kan du prova att genomföra köpet igen.

Suck...

Edit: Sådärja, jag lyckades betala via Paypal
Senast redigerad av Straiter 2013-07-12 kl. 01:33.
Citera
2013-07-12, 01:39
Medlem
asså kan någon fan ge något tips på hur jag ska köpa spel? jag får fckin stress, inget går att köpa. Jag hann köpa cs paketet till mig själv men ska köpa det också till polarna och då funkar det inte som jag ser har hänt med er andra. Tror ni dom hinner lösa det innan flash dealen tar slut eller finns det något trick att lösa det?
Citera
2013-07-12, 01:42
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Inte direkt, men jag har faktiskt lyckats köpa två spel.

När jag kommer till kontokortsinfon nu så tänker den ett tag och meddelar sen att min bank inte godkänner transaktionen.
Andra fel är att den inte ens kan påbörja transaktionen, eller något i den stilen.

90 min kvar på den pågående flashrean - bara att hoppas att de löser problemen innan dess.

Suck...

Edit: Sådärja, jag lyckades betala via Paypal

Har samma problem, och inga pengar på mitt paypal konto. Det brukar ju ta typ 2-3 dagar innan pengarna kommer in på Paypal, så känns inte som någon idé att ens testa det. Har givetvis pengar på mitt konto. Skumt.

Fan, nu får jag "Det uppstod ett fel med att starta eller uppdatera transaktionen. Vänta en stund och försök sedan igen, eller kontakta supporten om du behöver hjälp." istället. Och rean på det jag vill ha tar slut om ca 1 timme. Vad fan kan det inte bara fungera för. Känns som att Valve om några borde hålla koll på vad dom gör, och dom vet att det blir trafik under julrea och sommarrea.

Citat:
Ursprungligen postat av kandy5831
asså kan någon fan ge något tips på hur jag ska köpa spel? jag får fckin stress, inget går att köpa. Jag hann köpa cs paketet till mig själv men ska köpa det också till polarna och då funkar det inte som jag ser har hänt med er andra. Tror ni dom hinner lösa det innan flash dealen tar slut eller finns det något trick att lösa det?

Jag gjorde om betalningen, igen, och igen, och igen.. Säkert 20 gånger sedan fungerade det efter att jag bytt språk på Steam till Engelska istället för Svenska. (fattar inte ens varför jag hade svenska från början
Senast redigerad av ShizzleNizzle 2013-07-12 kl. 02:36.
Citera
2013-07-12, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Jag gjorde om betalningen, igen, och igen, och igen.. Säkert 20 gånger sedan fungerade det efter att jag bytt språk på Steam till Engelska istället för Svenska. (fattar inte ens varför jag hade svenska från början

Jag tror att det är default. Jag har inte direkt valt svenska, men är det svenska så kan det få vara svenska.

Nu verkar det hursomhelst vara fixat. Det var inga problem för mig att köpa Skyrim.
Citera
2013-07-12, 05:13
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils-arne
Köpte Company of Heroes 2, fick nycklen på mailen inom 10 min!

Härligt! Slog till och köpte spelet, gick hur bra som helst här med
Citera
2013-07-12, 14:14
Medlem
Qwakes avatar
Fallout 1, 2 och tactics för 9.99€. Blir till att införskaffa.
Citera
2013-07-12, 15:20
Medlem
Rokushikis avatar
Ett tips till alla som funderar på att köpa något på rean: Om det ni tänker köpa inte är en Daily Deal eller Flash sale - KÖP DET INTE!

Vänta isåfall till sista dagen på rea, sen kan ni köpa det. Lite surt om ni köper ett spel sen så sänks priset ännu mer på en flash sale några dagar senare.
Citera
2013-07-12, 17:46
Medlem
Av någon anledning så känner jag att jag kan ge tillbaka med hjälp av Steam. Köpte nyss hela Half-Life-paketet. Har aldrig ägt det innan, bara lånat. Jag skulle kunna låna det igen, men eftersom det kostade 18 euro för samtliga Half-Life så var det inte mycket att snacka om. Även om det tog tid för Valve att få pengar från mig, så fick dem det tillslut!

De som lånar spel för att de är snåla och giriga får tänka om. Jag var en av dem. Tack Steam, tack för att du gav tillbaka glädjen i att köpa spel!:')
Citera
2013-07-12, 18:14
Medlem
men assåå kan någon vänlig själ förklara till mig varför jag inte fortfarande kan köpa spel!?? Har prövat minst 50 gånger nu med olika tidsmellanrum och det vägrar bara funka. Skulle kunna tro att det var något fel med mitt kort men jag köpte cs go på flash deal först sen efter det kunde jag bara inte köpa mer. Snälla har någon ett tips som vekrligen funkar för alla flash deals bara rinner iväg... ;(
Citera
2013-07-12, 18:19
Medlem
Nu hjälper det inte dig, Mr.Question, men Half-Life var dagens erbjudande dagen innan rean. 9.24 euro tog de då för hela paketet. Fullt möjligt att de kör med det erbjudandet även under rean.

Som Rokushiki sa, om det inte är en daily, flash (eller flash i form av gemenskapens erbjudande) så avstå från köp för stunden. Det enda jag köper som inte är någon av de är det som redan är nedsänkt med 75 % eller har ett så lågt pris att det i princip är strunt samma om det är 50 % eller 75 % rabatt.
(Dock kan det vara bra att kolla så att det står att erbjudandet gäller till 22 juli. Om det gör det så kan man lika gärna vänta, om man nu inte måste ha spelet med en gång.)

MyNameIs: GTA IV kan man bli nästa gemenskapens erbjudande. Det blir det om det är det spel som får flest röster på sig. Om ungefär 10 minuter avslöjas vad som är nästa spel.
Citera
2013-07-12, 18:54
Medlem
MyNameIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
MyNameIs: GTA IV kan man bli nästa gemenskapens erbjudande. Det blir det om det är det spel som får flest röster på sig. Om ungefär 10 minuter avslöjas vad som är nästa spel.
Såg det men det var inte complete editon med dlc.

Så Walking dead som nu är ett dagserbjudande kommer inte gå lägre än 50% under denna rea?
Senast redigerad av MyNameIs 2013-07-12 kl. 19:03.
Citera
2013-07-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIs
Såg det men det var inte complete editon med dlc.

Nä, men ofta kan det vara flera versioner som är med i rean, och jag kan glädja dig med att så är fallet nu.

EUR 7,49 för GTA IV Complete Edition i knappt åtta timmar till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in