2013-07-12, 17:56
Medlem
Vad är definitionen på näthat? Vem har tolkningsföreträde och varför? Jag blev kallad kvinnohatare då jag använde ordet "penis" i en definition på man/kille.

Märk att dessa debatter snabbt tystnar då det kommer fram att det är minst lika många svarthåriga, mörkhyade med bruna ögon som spyr galla på nätet. Så kommer det troligen att gå med "damfotbolls-lebb/hor-debatten" också.

Det har gått så långt att en vit heteroman kan få sparken om han ifrågasätter helmaskerade kvinnor medan det tycks synd om MENA-killar som förolämpar och våldför sig på folk och fä med religion och tradition som ursäkt.
Citera
2013-07-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Ingångslönerna i sig räcker inte som bevis för att någon är diskriminerad nej, det räcker som bevis för att det finns en skillnad men inget mer.
Ingångslöner är dessutom ofta individuellt förhandlingsbara, ett område män också visat sig bättre på än kvinnor. Men det spelar ingen roll eftersom vi på den punkten är överens ingångslöner bör jämnas ut.
Jag har aldrig påstått att män jobbar uteslutande mer än kvinnor, Jag har däremot tagit faktauppgifter som står med i materialet du själv har länkat till som gör gällande att män generellt jobbar mer övertid, är sjukskrivna mindre och har fler heltidstjänster allt detta bidrar till att när man tar fram snitt och medeltal så kommer män ha högre lön helt utan att någon lönediskrimineras. Detta betyder inte att kvinnor slipper diskriminering på andra områden men det är inte vårt fokus just nu, utan det ligger på lönegapet.

Jag ser inget mer att tillföra, jag förstår din poäng och den är rimlig, dock så är jag knappast övertygad. Skall titta på lite andra studier och se om jag hittar bredare studier.

Citat:
Och min fråga har ständigt varit hur det spelar någon som helst roll. så motivera gärna det

Jag börjar tappa denna del av diskussionen eftersom den startar vid hatbrott mot homosexuella och nu är vid något helt annat. Men....

För att det är relevant till topic. Jag talar om en överrepresentation och även om det finns hatbrott mot vita så anser jag inte att det är i samma utsträckning som mot andra grupper.

Låt mig referera till ett tidigare svar
Citat:
Ursprungligen postat av GoMute
Jag har aldrig sagt att muslimerna eller för den delen någon annan grupp förtjänar att bli kränkta mer än någon annan, oavsett om det är en minoritet eller majoritet.

Det står jag för fortfarande. Rätta mig gärna om jag svarade på fel sak.
Citera
2013-07-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmetFet
Vad är definitionen på näthat? Vem har tolkningsföreträde och varför? Jag blev kallad kvinnohatare då jag använde ordet "penis" i en definition på man/kille.

Är det svårt att förstå innebörden av ett ord som näthat? Jag antar att du har läst artiklar om det, du bör väl själv kunna förstå innebörden av den utan att behöva en konkret definition?

Klarar du inte det så är väl angrepp eller nedsättande språk mot person eller grupp via internet en bra men ofullständig definition?

Att du blev kallad kvinnohatare för det (om det nu är så som du berättar) tyder väl på att du diskuterade med någon som är radikal?

Citat:
Märk att dessa debatter snabbt tystnar då det kommer fram att det är minst lika många svarthåriga, mörkhyade med bruna ögon som spyr galla på nätet. Så kommer det troligen att gå med "damfotbolls-lebb/hor-debatten" också.

Jag efterfrågar nästan aldrig källor eftersom jag klarar av att hitta dom själv. Men inte om detta, fram med dom!

Citat:
Det har gått så långt att en vit heteroman kan få sparken om han ifrågasätter helmaskerade kvinnor medan det tycks synd om MENA-killar som förolämpar och våldför sig på folk och fä med religion och tradition som ursäkt.

Du har en väldigt förvriden syn på samhället. Vad har en man som inte behöver se en kvinnas ansikte i jobbet för rättighet att ifrågasätta detta?

Det finns nog ingen i sitt rätta sinne som tycker synd om människor från MENA som våldför sig på folk. Somsagt, även om vänstern idag är vrickad så är du, och de flesta andra på fb, alldeles för bra på att hitta en egen kontenta.
Citera
2013-07-12, 20:06
Medlem
Citat:
Jag ser inget mer att tillföra, jag förstår din poäng och den är rimlig, dock så är jag knappast övertygad. Skall titta på lite andra studier och se om jag hittar bredare studier.

Jag börjar tappa denna del av diskussionen eftersom den startar vid hatbrott mot homosexuella och nu är vid något helt annat. Men....

För att det är relevant till topic. Jag talar om en överrepresentation och även om det finns hatbrott mot vita så anser jag inte att det är i samma utsträckning som mot andra grupper.

Låt mig referera till ett tidigare svar

Det står jag för fortfarande. Rätta mig gärna om jag svarade på fel sak.

Mitt mål har aldrig varit att få dig att ändra din åsikt helt och hållet, bara att få dig att acceptera att det inte än är bevisat att det finns ett osakligt lönegap och att mer forskning krävs för att få det bevisat eller motbevisat.

Du är på fel ställe med starten. Starten var när du hävdade att vita män i förorten inte var representativa för svenskar vilket jag håller med dig om men jag ställde då en motfråga gällande om de homosexuella som blir misshandlade är representativa för sin egen grupp och gick vidare till att påstå att en sån frågeställning egentligen är helt meningslös då ett hatbrott är ett hatbrott oavsett vem det utförs emot. Du har hållit med mig i sak hela vägen men fortfarande vidhållit att argumentet är relevant. Jag har då frågat hur och inte fått ett svar.
Jag känner precis som du att vi inte kommer särkilt mycket längre oavsett så Jag får tacka för debatten.
Senast redigerad av falaxard 2013-07-12 kl. 20:10.
Citera
2013-07-12, 20:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Haha det var rätt komiskt faktiskt. Var världens debatt om hur vita unga män hatar! Sedan kom det fram att det en mörkhyad sosse som hade näthatat allra värst. Helt extremt värst om man ska uttrycka sig milt och sedan tog debatten slut. Lika med detta med två 15-åriga tjejer som hade kallar andra tjejer horor på Instagram! Tänk bara krönikorna som hade skrivits om detta om det varit två unga vita killar! Det hade varit alla vitas män fel
Citera
2013-07-13, 00:26
Medlem
Citat:
Är det svårt att förstå innebörden av ett ord som näthat? Jag antar att du har läst artiklar om det, du bör väl själv kunna förstå innebörden av den utan att behöva en konkret definition?

Klarar du inte det så är väl angrepp eller nedsättande språk mot person eller grupp via internet en bra men ofullständig definition?

Att du blev kallad kvinnohatare för det (om det nu är så som du berättar) tyder väl på att du diskuterade med någon som är radikal
Jaha. Du tolkar det så. Btw, hur definierar du "angrepp" och "nedsättande språk" när det utspelar sig på nätet?

Hur vet jag att inte du också ska klassas som radikal och därmed blir dina definitioner är helt sanslösa?

Det blir svårt att föra en vettig diskussion om något som alla har en egen definition på. Precis som mitt exempel då jag måste ta en kvinna på fullaste allvar trots att hon, likt SD som skyller allt på invandring, skyller allt på män och tycker att ordet "penis" är kvinnoförtryck.

Därför behövs en vettig definition på "näthat'' annars blir det lika urvattnat som "rasist" vilket idag betyder någon som ifrågasätter den, i praktiken, fria invandringen som bl.a. resulterar i slavlika arbetsförhållanden.
Citera
2013-07-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falaxard
Mitt mål har aldrig varit att få dig att ändra din åsikt helt och hållet, bara att få dig att acceptera att det inte än är bevisat att det finns ett osakligt lönegap och att mer forskning krävs för att få det bevisat eller motbevisat.

Du är på fel ställe med starten. Starten var när du hävdade att vita män i förorten inte var representativa för svenskar vilket jag håller med dig om men jag ställde då en motfråga gällande om de homosexuella som blir misshandlade är representativa för sin egen grupp och gick vidare till att påstå att en sån frågeställning egentligen är helt meningslös då ett hatbrott är ett hatbrott oavsett vem det utförs emot. Du har hållit med mig i sak hela vägen men fortfarande vidhållit att argumentet är relevant. Jag har då frågat hur och inte fått ett svar.
Jag känner precis som du att vi inte kommer särkilt mycket längre oavsett så Jag får tacka för debatten.

Jag tror fortfarande på ett lönegap men jag köper helt klart din slutsats. Det verkar krävas mer forskning med bredare studier.

Så som jag uppfattade det så ställde du hatbrotten mot de homosexuella mot hatbrotten mot de etniska svenskarna i förorterna. Det jag menar är att homosexuella är som grupp mer utsatt än svenskar eftersom svenskar som lever i strängt kultursegregerade områden är i minoritet i sverige, trots att det finns utsatta områden, även för oss. Jag är säkert fel igen och ger mig därför.

Väl debatterat, kul att diskutera med någon som inte caps-skriver radikalfeminist då man pratar om kvinnor och jämnställdhet..
Citera
2013-07-13, 01:01
Medlem
Citat:
Jaha. Du tolkar det så. Btw, hur definierar du "angrepp" och "nedsättande språk" när det utspelar sig på nätet?

Här kör du samma spår, du kräver en definiton. Det är väl exakt samma som i verkliga livet? Varför skall du få korsa gränser bara för att du sitter bakom en skärm?

Citat:
Hur vet jag att inte du också ska klassas som radikal och därmed blir dina definitioner är helt sanslösa?
Uttrycker jag mig radikalt?

Citat:
Det blir svårt att föra en vettig diskussion om något som alla har en egen definition på. Precis som mitt exempel då jag måste ta en kvinna på fullaste allvar trots att hon, likt SD som skyller allt på invandring, skyller allt på män och tycker att ordet "penis" är kvinnoförtryck.

Fast i grund och botten har alla sin egen definition på allt. Men filosofin bakom detta är nog lite överkurs för dig.

Var hittar du en kvinna som tycker att ordet penis är kvinnoförtryck? Och om du nu hittar någon sådan, varför ödslar du tid på henne?

Citat:
Därför behövs en vettig definition på "näthat'' annars blir det lika urvattnat som "rasist" vilket idag betyder någon som ifrågasätter den, i praktiken, fria invandringen som bl.a. resulterar i slavlika arbetsförhållanden.

Ord betyder det människor menar. Näthat är ett relativt nytt ord och kan inte gå den väg du tror rasist har gått till mötes eftersom det är en sammansättning av nät och hat. Hat över nätet. Är det verkligen så svårt? Vi gör väl såhär

Citat:
Hat, en passion, vars grund är en olustkänsla vid föreställningen om hatets föremål och som yttrar sig i ett permanent begär att skada detta.

Citat:
Internet är världens största datornätverk och ett system för enkel och effektiv kommunikation av text, ljud och bild. World Wide Web, e-post och fildelning är populära användningsområden för Internet. Det har gjort det möjligt att kommunicera världen över och har en stor betydelse för många människor.

Slå ihop dem, voilá!
Citera
2013-07-13, 01:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Dags för den vita mannen att stå upp och INTE acceptera detta längre! Bevis en mörkhyad sosse ville grilla kvinnor. Vita män får skit det! WTF!! Stå upp säg nog är NOG av detta hat mot vita män!
Citera
2013-07-13, 01:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag tror detta hat mot vita män hänger samman med vad svenska kvinnor ser på typ TV som CSI eller Law & Order. Ett litet tips där dock är att när de säger att fallen är från verkligheten så byter de ut GM om svarta i verkligheten mot vita i fiktion. Därav tror kvinnor här att vita män är så mycket farligare. Det är en agenda. Det är rent sorgligt faktiskt. Men samma agenda här också! Vita män hatar såklart mest....

http://www.debbieschlussel.com/3982/law-order-quota-shows-producer-mandates-83-of-criminals-must-be-white-rich-people/

http://nicholasstixuncensored.blogspot.se/2009/12/nbcs-law-order-anti-white-propaganda-in.html

http://araceagainsttime.blogspot.se/2010/01/law-order-franchise-is-anti-white.html
Citera
2013-07-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag tror detta hat mot vita män hänger samman med vad svenska kvinnor ser på typ TV som CSI eller Law & Order. Ett litet tips där dock är att när de säger att fallen är från verkligheten så byter de ut GM om svarta i verkligheten mot vita i fiktion. Därav tror kvinnor här att vita män är så mycket farligare. Det är en agenda. Det är rent sorgligt faktiskt. Men samma agenda här också! Vita män hatar såklart mest....

http://www.debbieschlussel.com/3982/law-order-quota-shows-producer-mandates-83-of-criminals-must-be-white-rich-people/

http://nicholasstixuncensored.blogspot.se/2009/12/nbcs-law-order-anti-white-propaganda-in.html

http://araceagainsttime.blogspot.se/2010/01/law-order-franchise-is-anti-white.html
Detta mynnar ut i den vanligaste av alla rasist-fördomar; "den ädle vilden". Vanligt förekommande hos antirasister. Antirasister som övertygande påpekar hur dåligt "vilden" har det och att "vilden" måste ha hennes hjälp. På antirasistens villkor. Hon vill inte förstå att "vilden" är som vem som helst. Allt från kriminell psykopat till sympatisk samhällsbyggare
Citera
2013-07-14, 14:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
Ja, sant

Jag skulle gissa att den största gruppen "näthatare", är vita, heterosexuella, lågutbildade, arbetslösa, singelkillar, som antingen är oskulder, eller har haft väldigt dåliga framgångar med kvinnor.

Dessutom luktar de illa och hamnar förmodligen i helvetet. Precis som den där jävla mobbaren i skolan som både var snygg och populär. Han mådde säkert dåligt innerst inne.

Nu känns det bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in