Citat:
Ursprungligen postat av
thelastkingofscotland
Det är ganska intressant det här eftersom att hela ditt svar till mig behandlade kvinnornas löner, när jag inte ens nämnt ett enda ord om det i hela debatten. Sedan försöker du slänga på mig en massa allmänna omdömen om att jag är dålig på mattematik, att jag inte läser dina källor och att jag är en idiot, vilket enligt mig, bevisligen med detta sagt, säger mer om dig än om mig.
Vad är det med dig? Först skriver du, som svar på de källor jag länkade:
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Det som är intressant i detta påstående är att du saknar kunskap i hur man läser statistik (för du har bevisligen en förkärlek till statistik). Statistik är inte bara siffror och kolonner utan man måste alltid sätta statistik i sitt sammanhang och man måste också se eventuella bakomliggande orsaker till resultatet. Ett fel du gör i att du säger att "vita män är underrepresenterade i att vara kränkta" är att du inte ser statistiken rakt igenom, och att det knappast ger en bild av verkligheten.
Sedan kläcker du ur dig:
Citat:
... när jag inte ens nämnt ett enda ord om det i hela debatten.
Säger du att mina källor är dåliga kommer jag att argumentera för dom. Klarar du inte av att fortsätta argumentera så erkänn din förlust och gå vidare.
Jag gav svar på de övriga påståendena du kom med också. Som vanlig så klarar du inte av att hantera text utan skumläser de första raderna och börjar sedan skriva ett inlägg om något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
För det första blir man inte kränkt av att inte bli kallad till en intervju, möjligtvis diskriminerad. Att kränka någon är att begå en aktiv handling gentemot någon.
Varför kan det inte förklaras med en enklare, troligare förklaring? En ansökningsansvarig har kort tid på sig att fylla ut en tjänst som företaget som betalar lönen har behov av. En gallringsprocess sker redan vid ansökningarna. Att man hellre tar en svensk på en svensk arbetsplats kan ha med språk, kultur och samarbetsskäl att göra. Naturligtvis får företag själva välja hur dem vill anställa, vi lever inte i en kommunistisk diktatur. Hade mångkulturalism varit ekonomiskt framgångsrikare på företag hade naturligtvis invandrare gått före i kön, tror du att privata företag är mer intresserade av att föra en kulturideologisk kamp än att maximera vinsten? Din slutsats är din egen och långt från någon sanning om verkligheten. Vänstersocionomflams om du frågar mig.
Jag har inte själv påpekat någon slags sanning att mångkultur på något sätt är bra, tvärtom, jag tycker inte om det. Även du måste sluta tro dig veta sånt jag inte sagt. Jag skulle tex jobba efter precis det du sa och sålla invandrarnamn redan på CV stadiet om situationen krävde det.
Jag förstår ditt argument men anser att en odiskriminerande arbetsplats inte skall skilja på namn. Det faktum att dom gör det, gör ju att invandrare blir diskriminerade, även om det är i ett vinstsyfte som du verkligen inte behöver upprepa.
Vi kan ta definitionen för att klargöra vad jag menar:
Citat:
Diskriminering är, i sin bredaste definition, när en person eller grupp av personer gör åtskillnad mellan olika människor, inte på grund av meriter eller kvaliteter utan på grund av mer grundläggande egenskaper till exempel delar av den diskriminerades identitet.
Du kan aldrig vara säker på att en invandrare inte är helt assimilerad, alltså är det diskriminering.
Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Säg mig en heterosexuell man som gick igenom ens grundskola, gymnasiet och det unga livet utan trakasserier? Jag blev utsatt för trakasserier, mina kompisar lika så, många av mina tjejkompisar, många av mina kollegor, många av mina kusiner, etc. Så om du vidgar dina vyer istället för att ha skygglappar så skulle du nog se att det kanske inte är så speciellt unikt att man blivit trakasserad under sina unga år.
Ärekränkning är inget jag tänker diskutera då det inte har någonting alls att göra med diskriminering.
Vi kan ta och definiera hatbrott
Citat:
Hatbrott är ett samlingsnamn på flera olika brott där motivet kan härledas till förutfattade meningar mot en identifierbar grupp och därför strider mot de mänskliga rättigheterna och de grundläggande värderingarna i samhället om alla människors lika värde.
Att jag ens behöver dra upp detta är skrämmande. Om du eller de du nämner blev bemött på ett sådant sätt att det kan kallas för hatbrott, dvs, någon ansåg att du var mindre värd för att du är svensk, blond, blåögd eller heterosexuell osv osv så svarar jag som tidigare, det är inte representativt för svenskarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Ganska komisk figur den där GoMute
Det är lätt att känna tillhörighet här va?