2013-07-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Det är inte en konstig fördelning alls. De skriver vad folk vill läsa. Det är allt.

Men tittar man på mest lästa i expressen och eurosport så är de rätt ofta skidor i topp om de väl skriver om de..cykel ligger ofta bra till på eurosport...men klart tidningar är företag så klart jag förstår att man skriver om vad som säljer bäst..men ändå tveksam till fördelningen..de intressanta är att efter den oavgjorda matchen mot Danmark så minska de rätt mycket om vad som skrevs..
Citera
2013-07-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Jag förstår din poäng, och jag önskar verkligen media skrev mer om tdf, trotsallt är jag ju här för att jag tycker det är en sjukt intressant,varierande och spännande sport.
Tänkte samma sak om mma, världens snabbast växande sport, och ab började tillslut skriva om det.
Men ab och dylika tidningar är företag och måste fokusera på det dom tror att dom kan tjäna pengar på. Jag kan förstå att marknaden för repotage om cykelsport i sverige inte är stor. Cykel är tyvärr förknippad med många dopningsskandaler, och doping i Sverige är avtändande för tittarna. Cykelkulturen är inte heller stark här så det finns tyvärr inget att tjäna för tidningarna att skriva mycket om cykel. Vi får väl glädjas åt att det ser annorlunda ut i världen, tdf är ett gigantiskt och älskat event och det är väl det viktiga. Att det finns fans och intresse. Vilket land dessa fans kommer ifrån är mindre viktigt... Förra året när kessiakoff chockade och imponerade på oss alla skrevs det ju mycket mer än normalt trots allt. Så vi får hoppas på mer svenska framgångar så kanske situationen blir bättre

Vill inte gå mer offtopic nu, låt oss fokusera på årets tdf istället

exakt men varför är dopningen förknippad med cykel för att tidningarna nästan bara fokuserar på cykel när de gäller dopning..där skulle dom kunna ändra bilden rätt lätt skriva lite positivt åxå...som hur mycket tester som görs och att cykel är enda sporten är gräver bakåt rätt långt för att hitta fuskare...vilka andra sporter gör de? som Friidrott som är lika dopning drabbad som cykel men de framkommer rätt dåligt i Svensk media hur drabbad friidrotten är av dopning..
Citera
2013-07-12, 15:46
Medlem
IdaAmins avatar
Jäkla röv-Belkin som utnyttjar Movistars missöden. All heder till Sky som inte drar en meter.
Citera
2013-07-12, 15:52
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
Jäkla röv-Belkin som utnyttjar Movistars missöden. All heder till Sky som inte drar en meter.
Tyckte det såg ut som en Argos tröjja i första-klungan vem kunde det vara?
Citera
2013-07-12, 15:57
Medlem
Drinis avatar
klart belkin vill ta chansen att köra sönder valverde, kul att det händer massa knas på ettappen.
Tänk om det här händer froome en etapp, då kan det ju helt plötsligt hända saker.

Sjukt synd om movistar dock. Dom får väl jobba med kittel klungan. för dom klarar inte det här själva
Citera
2013-07-12, 16:05
Medlem
god.childs avatar
Varför kunde inte detta hänt Froome istället så vi får lite spänning.
Stackars Valverde de klarar nog inte sy ihop detta.
Senast redigerad av god.child 2013-07-12 kl. 16:27.
Citera
2013-07-12, 16:21
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Varför kunde inte detta hände Froome istället så vi får lite spänning.
Stackars Valverde de klarar nog inte sy ihop detta.
Ja spänningsmässigt hade det ju varit perfekt den vägen.
Citera
2013-07-12, 16:32
Medlem
Undra om någon hade vågat köra ifrån Froome ändå om han punkterat ? bara ett bra exempel tycker jag att man tar chansen mer att utmana om andra tredje plats än att utmana Froome om segern totalt...

Jag gillar inte lag som Belkin som mer utnyttjar en olycka hade haft mer förståelse för om Cannondale Lotto och Quick-Step hade dragit undra nu har Quick-Step klarar slutet..
Citera
2013-07-12, 16:35
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Undra om någon hade vågat köra ifrån Froome ändå om han punkterat ? bara ett bra exempel tycker jag att man tar chansen mer att utmana om andra tredje plats än att utmana Froome om segern totalt...

Jag gillar inte lag som Belkin som mer utnyttjar en olycka hade haft mer förståelse för om Cannondale Lotto och Quick-Step hade dragit undra nu har Quick-Step klarar slutet..
FROOOM ÄR AV!
Citera
2013-07-12, 16:37
Medlem
nimrod666s avatar
Älska kantvindsåkning!
Citera
2013-07-12, 16:41
Medlem
Ostrobothnias avatar
Jaha Sky behöver inte ens sy ihop det
Citera
2013-07-12, 16:46
Medlem
IdaAmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Jaha Sky behöver inte ens sy ihop det

Klart BMC kör, de vill ju försvara Evans 14e plats...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in