Citat:
Ursprungligen postat av
Phalguna
^Var i helvete letar du efter ny BM någonstans? Alla banden (inklusive de du uppskattade) är rätt nära att vara så dåliga som det bara går. Det har kommit ett par riktigt bra plattor i år, men du får kolla bakåt i tråden för att hitta dem.
Har mest lyssnat på PE och diverse religiösa mantran den senaste månaden. För tillfället är det dock SLAYER- Show No Mercy som avnjutes. Bättre än typ alla extremmetal-släpp de senaste tio åren, men även bättre än tidiga Venom, Bathory, Hellhammer, Darkthrone och Mayhem tillsammans. Eller okej då, Bathory är väl nästan lika bra. Förstår ni inte varför så är ni posers, oavsett hur många vinyler ni äger eller hur många inlägg ni har på internet. Ta ert liv på julafton för att hedra Jesu födelse.
Jag kollar mest bloggar. Tyvärr har många av de bra försvunnit. Ibland kollar jag in på något forum, men efter att ha läst några trådar där folk tjafsar om vilket band som är mest
bestial så brukar jag bara bli trött och stänga ner skiten.
De senaste veckorna så har jag kollar diverse topplistor för att se vad jag missat, och det har varit en hel del. Men de plattor som hyllats i den här tråden är för det mesta sånt som jag inte gillar.
Kvelertak är bra, men jag kallar det inte för black metal, de låter ju mer som
Turbonegro eller
Backyard Babies.
Rotting Christ var ju faktiskt rätt bra kom jag på nu, "Κατά τον δαίμονα εαυτού" är det bästa jag härt från dem.
Ruins of Beverast och
Blut Aus Nord är däremot bara tråkiga.
Portal är efter Sveriges skam
Cult of Luna det mest överskattade bandet för tillfället.
Cultes des Ghoules ville jag verkligen gilla, men jag orkar inte med evighetslånga avbrott där sångaren gör strupljud som låter som nerpictchade grissqueals. De märkliga skriken som låter som en riktigt kass
Abruptum-imitatör gör inte saken bättre. Fast plattan hade sina stunder.
Aosoth kändes mest som en gammal Volvo, det var inget nytt, inget som man inte hört hundra gånger förut. Visst funkar den bra, men man känner sig ju knappast speciell när man kör till jobbet.
...och så vidare...
Nej, på årsbästalistan blir det nog inte så mycket black metal, däremot lär
Huntress hamna högt, likaså
Jex Thoth. Och såklart
Melt Banana, som släppt sin bästa platta någonsin.