2013-12-17, 14:48
Medlem
EMUs avatar
Lyssnar för tillfället på Abruptum-de Profundis Mors Vas Cousumet

http://www.youtube.com/watch?v=t3vyf4w-Rfc

Samt deras album "Evil genius" som finns i min signatur.
Senast redigerad av EMU 2013-12-17 kl. 14:51.
Citera
2013-12-17, 16:59
Medlem
von_Ss avatar
Nu har jag aldrig hört Lustre så jag drog på en låt på Youtube. Kan inte komma på något som är likt det men min första tanke var Austere - To Lay like Old Ashes. Allmän vackerhet i kubik. Absolut inte lika mycket synthar som Lustre-låten jag hörde men jag inbillar mig att gillar man den så gillar man Austere också. I vilket fall så borde alla lyssna på To Lay like Old Ashes då det är ett lysande mys-album att dra på.

På tal om det så är jag på största möjliga myshumör och har lyssnat på Woods Of Desolation en del på sistone. En lite sämre tvillingbror till Austere helt enkelt. Toward the Depths är bäst med sin primitivare produktion.
Citera
2013-12-17, 20:21
Medlem
von_Ss avatar
Lyssnade igenom Mgla - WHTN och blev som vanligt förbannad över att den tog slut. Som så många gånger förr när jag sitter och spottar och fräser över för korta slutlåtar åker självbetitlade Ash Borer igång. Jävla mästerverk det där.

Nån som har hört EPn de släppt i år? Senaste fullängdaren var ju rena tramset.
Citera
2013-12-17, 21:45
Medlem
LVX156s avatar
Det händer då och då att jag tröttnar på black metal och inte lyssnar på någon bm på ett tag, men nu har det gått snart ett halvår sedan jag blev riktigt upphetsad över något bm-släpp. Antingen är det jag som börjar bli gammal och sur, eller så har det mest kommit skit i år.

Jag kanske bör påpeka att jag inte tål trams som Alcest (kallar man det black metal kan man lika gärna kalla Nightwish eller Dead By April för black metal), och i princip allt nytt jag hört låter ju mer som någon slags emo-metal. Stilla kunde ha blivit hur jävla bra som helst om det inte vore för "sången". Sämst i världen blir det när halvdansken gapar. Det finns många saker som passar dåligt ihop med black metal, och skånska är definitivt en sådan sak. Jag menar, föreställ er själva att en riktigt grötstrupe sjunger "Freezing Moon" eller någonting av Arckanum. Man kan ju få hjärnblödning för mindre.

Det enda riktigt bra jag hört (förutom Irkallian Oracle, såklart) tror jag är Yellow Eyes, de lät som det bästa från Wolves in the Throne Room och Leviathan i en skön blandning.
Citera
2013-12-18, 12:53
Medlem
Phalgunas avatar
^Var i helvete letar du efter ny BM någonstans? Alla banden (inklusive de du uppskattade) är rätt nära att vara så dåliga som det bara går. Det har kommit ett par riktigt bra plattor i år, men du får kolla bakåt i tråden för att hitta dem.

Har mest lyssnat på PE och diverse religiösa mantran den senaste månaden. För tillfället är det dock SLAYER- Show No Mercy som avnjutes. Bättre än typ alla extremmetal-släpp de senaste tio åren, men även bättre än tidiga Venom, Bathory, Hellhammer, Darkthrone och Mayhem tillsammans. Eller okej då, Bathory är väl nästan lika bra. Förstår ni inte varför så är ni posers, oavsett hur många vinyler ni äger eller hur många inlägg ni har på internet. Ta ert liv på julafton för att hedra Jesu födelse.
Citera
2013-12-18, 13:35
Medlem
EMUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
^Var i helvete letar du efter ny BM någonstans? Alla banden (inklusive de du uppskattade) är rätt nära att vara så dåliga som det bara går. Det har kommit ett par riktigt bra plattor i år, men du får kolla bakåt i tråden för att hitta dem.

Har mest lyssnat på PE och diverse religiösa mantran den senaste månaden. För tillfället är det dock SLAYER- Show No Mercy som avnjutes. Bättre än typ alla extremmetal-släpp de senaste tio åren, men även bättre än tidiga Venom, Bathory, Hellhammer, Darkthrone och Mayhem tillsammans. Eller okej då, Bathory är väl nästan lika bra. Förstår ni inte varför så är ni posers, oavsett hur många vinyler ni äger eller hur många inlägg ni har på internet. Ta ert liv på julafton för att hedra Jesu födelse.

Så du tycker att tidiga slayer är bättre än tidiga bathory? haha dagens skämt. Slayer har gjort kanske 3 bra skivor medans Bathory har gjort ungefär 10 bra album.

http://www.youtube.com/watch?v=z7Y24bYGGQA

http://www.youtube.com/watch?v=tTBNYPp9iis

http://www.youtube.com/watch?v=Ul7ou5HYtKQ

Ge dig. Du är själv en poser.
Citera
2013-12-18, 14:51
Medlem
Phalgunas avatar
Du är ju helt jävla efterbliven. Jag gav uttryck för att Slayers första platta stod (lite) över Bathorys första. Vad banden har släppt sedan dess är helt irrelevant för frågan. Du säger emot dig själv i tre (eller enligt korrekt svenska, två) meningar. Förstår du inte att alla i tråden har hört låtarna du länkade hundratals gånger? Sammanfattningsvis: Du är bög.
Citera
2013-12-18, 15:20
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Du är ju helt jävla efterbliven. Jag gav uttryck för att Slayers första platta stod (lite) över Bathorys första. Vad banden har släppt sedan dess är helt irrelevant för frågan. Du säger emot dig själv i tre (eller enligt korrekt svenska, två) meningar. Förstår du inte att alla i tråden har hört låtarna du länkade hundratals gånger? Sammanfattningsvis: Du är bög.
Exakt varför tycker du att Show No Mercy är bättre än Bathory? Kom inte och jämför två album som inte ens ligger i samma genre utan säg bara att du föredrar thrash istället.
Jag tror att du själv är bög. Dalmas är du också.

Har laddat ner porr och spelat tv-spel hela dagen. När det är dags att dinera börjar även min egna jultradition så här dan före doppardan osv osv med Finntroll och Marduk. Om jag orkar lyssnar jag genom Beverast igen. Eller nej, det har jag ju gjort hela förra veckan och veckan före också. Det kanske blir PdH eller alla våras älskade syskonpar: Nifelheim.
Citera
2013-12-18, 15:53
Medlem
EMUs avatar
Citat:

Även om jag var bög så påverkar det inte faktumet att du inte kan ett skit om black metal...

Häng dig.

Ont: Lyssnar på Satanic Warmaster-The Chant of the Barbarian Wolves

http://www.youtube.com/watch?v=svdtotZa1UE
Senast redigerad av EMU 2013-12-18 kl. 15:59.
Citera
2013-12-18, 17:36
Medlem
LVX156s avatar
Citat:

Jag kollar mest bloggar. Tyvärr har många av de bra försvunnit. Ibland kollar jag in på något forum, men efter att ha läst några trådar där folk tjafsar om vilket band som är mest bestial så brukar jag bara bli trött och stänga ner skiten.

De senaste veckorna så har jag kollar diverse topplistor för att se vad jag missat, och det har varit en hel del. Men de plattor som hyllats i den här tråden är för det mesta sånt som jag inte gillar.

Kvelertak är bra, men jag kallar det inte för black metal, de låter ju mer som Turbonegro eller Backyard Babies.

Rotting Christ var ju faktiskt rätt bra kom jag på nu, "Κατά τον δαίμονα εαυτού" är det bästa jag härt från dem. Ruins of Beverast och Blut Aus Nord är däremot bara tråkiga. Portal är efter Sveriges skam Cult of Luna det mest överskattade bandet för tillfället.

Cultes des Ghoules ville jag verkligen gilla, men jag orkar inte med evighetslånga avbrott där sångaren gör strupljud som låter som nerpictchade grissqueals. De märkliga skriken som låter som en riktigt kass Abruptum-imitatör gör inte saken bättre. Fast plattan hade sina stunder. Aosoth kändes mest som en gammal Volvo, det var inget nytt, inget som man inte hört hundra gånger förut. Visst funkar den bra, men man känner sig ju knappast speciell när man kör till jobbet.

...och så vidare...

Nej, på årsbästalistan blir det nog inte så mycket black metal, däremot lär Huntress hamna högt, likaså Jex Thoth. Och såklart Melt Banana, som släppt sin bästa platta någonsin.
Citera
2013-12-18, 18:36
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag kollar mest bloggar. Tyvärr har många av de bra försvunnit. Ibland kollar jag in på något forum, men efter att ha läst några trådar där folk tjafsar om vilket band som är mest bestial så brukar jag bara bli trött och stänga ner skiten.

De senaste veckorna så har jag kollar diverse topplistor för att se vad jag missat, och det har varit en hel del. Men de plattor som hyllats i den här tråden är för det mesta sånt som jag inte gillar.

Kvelertak är bra, men jag kallar det inte för black metal, de låter ju mer som Turbonegro eller Backyard Babies.

Rotting Christ var ju faktiskt rätt bra kom jag på nu, "Κατά τον δαίμονα εαυτού" är det bästa jag härt från dem. Ruins of Beverast och Blut Aus Nord är däremot bara tråkiga. Portal är efter Sveriges skam Cult of Luna det mest överskattade bandet för tillfället.

Cultes des Ghoules ville jag verkligen gilla, men jag orkar inte med evighetslånga avbrott där sångaren gör strupljud som låter som nerpictchade grissqueals. De märkliga skriken som låter som en riktigt kass Abruptum-imitatör gör inte saken bättre. Fast plattan hade sina stunder. Aosoth kändes mest som en gammal Volvo, det var inget nytt, inget som man inte hört hundra gånger förut. Visst funkar den bra, men man känner sig ju knappast speciell när man kör till jobbet.

...och så vidare...

Nej, på årsbästalistan blir det nog inte så mycket black metal, däremot lär Huntress hamna högt, likaså Jex Thoth. Och såklart Melt Banana, som släppt sin bästa platta någonsin.

Kanske är lika bra du inte lyssnar på BM eftersom du inte verkar gilla det. Man måste ju inte lyssna på all musik bara för "dom andra" gör det! håll dig du till melt bannan och jex.

NP : Grave Upheaval - Lite av årets för mig. monotont, brötigt och röötett.

Team Slayer!
Citera
2013-12-18, 18:56
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Kanske är lika bra du inte lyssnar på BM eftersom du inte verkar gilla det. Man måste ju inte lyssna på all musik bara för "dom andra" gör det! håll dig du till melt bannan och jex.
Jag älskar black metal, men jag avskyr medioker black, och jag hatar den här post-blackvågen där alla måste börja låta antingen som Sonic Syndicate eller Summoning.

Förra året var bättre, med Mgla, Marduks första bra platta på tretton år, Gnaw Their Tongues, Merrimack, Svartidauði, Deathspell Omega, Nihill, Krallice, Pseudogod, The Illusion of Dawn - listan kan göras lång, fattar inte varför det kommit så mycket skit i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in