2013-07-11, 20:23
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Jag förstår helt och hållet hur du menar, kommer inte alltid på något att skriva för stunden. Tänker bara att musiken är jävligt bra och måste postas, men då är det klart att inte alla uppfattar vad jag tycker/tänker om låten/artisten!

Jag har inte sett någon posta A.M.S.G något i denna tråd, dock så har jag inte heller kollat igenom alla sidor. Men det är ett band med riktigt bra blandning mellan Black/Death!

Jag har mången gång talat varmt om A.M.S.G. i tråden och ser mycket fram emot deras kommande fullängdare.

NP: Watain - On Horns Impaled
Kunde inte låta bli att förboka Watains nya box trots att jag lovat mig själv att ge fan i sådant i fortsättningen. Men är man bögnörd så är man.
Citera
2013-07-11, 20:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jag har mången gång talat varmt om A.M.S.G. i tråden och ser mycket fram emot deras kommande fullängdare.

NP: Watain - On Horns Impaled
Kunde inte låta bli att förboka Watains nya box trots att jag lovat mig själv att ge fan i sådant i fortsättningen. Men är man bögnörd så är man.

Var personligen iväg till SoundPollution idag och köpte på mig "Rabid Death's Curse"-vinylen eftersom den är den enda som saknas i samlingen. Konstigt egentligen, eftersom jag anser denna som en av deras bättre tillsammans med STTD.
Så får man fråga hur mycket herrn betalade för bokning av nya boxen?

Kram från Mordvm
Citera
2013-07-11, 21:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Var personligen iväg till SoundPollution idag och köpte på mig "Rabid Death's Curse"-vinylen eftersom den är den enda som saknas i samlingen. Konstigt egentligen, eftersom jag anser denna som en av deras bättre tillsammans med STTD.
Så får man fråga hur mycket herrn betalade för bokning av nya boxen?

Kram från Mordvm

Kul eftersom Rabid Death's Curse är den enda Watain-vinyl (Pic-LP dock) jag äger, konstigt nog, utöver Opus Biaboli-vinylerna. Tror det beror på att jag äger alla andra på CD och vägrar köpa samma skivor i flera format. Iofs har jag Watain-kassetter också, men köpte på fyllan så det får gå.

Den gick för kring 800kr inklusive frakt och judeutsugerier. Det kommer kännas i plånboken, speciellt då jag inte har pengarna. Får väl återigen bli en rånbögmördarvåg för att finansiera kalaset.

NP: Panphage- Utharaba Sba
Citera
2013-07-11, 21:07
Medlem
Tristramns avatar
Apropå småpratet om Watain upptäckte jag denna idag.
http://www.youtube.com/watch?v=mEs41mt0kVI
Hur gamla kan de ha varit under denna spelningen? 20-21?
Citera
2013-07-11, 21:11
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Kul eftersom Rabid Death's Curse är den enda Watain-vinyl (Pic-LP dock) jag äger, konstigt nog, utöver Opus Biaboli-vinylerna. Tror det beror på att jag äger alla andra på CD och vägrar köpa samma skivor i flera format. Iofs har jag Watain-kassetter också, men köpte på fyllan så det får gå.

Den gick för kring 800kr inklusive frakt och judeutsugerier. Det kommer kännas i plånboken, speciellt då jag inte har pengarna. Får väl återigen bli en rånbögmördarvåg för att finansiera kalaset.

NP: Panphage- Utharaba Sba

Hm, pic-LP har aldrig varit något jag vart intresserad av tyvärr! Bortsett ifrån att ha som prydnad.
Jag gillar svart negervinyl helt enkelt! Inga jävla limiterade splatter-färgade idiot-utgåvor.. utan svart, SVART! Som det vara skall..
Opus Diaboli-boxen har jag också, skivorna är orörda men dvdn har jag kört ett par ggr! Den är så grymt filmad att den kan köras även en Tisdagsförmiddag när Svärmor är på besök.
Och konserten i sig tyckte jag var riktigt bra det lilla jag såg.. Jag delade nämligen en raket med någon okänd ute på balkongen och det slutade med att jag vaknade upp på toaletten i tron om att jag var hemma i sängen men i själva verket bara hade slumrat på München-toan i 35min.. men ändå missat resterande av Watain-konserten.
Dock såg jag hela Malign-uppträdandet, och det finns det inte mycket som slår i min bok. Den kvällen lever på det framträdandet!
Citera
2013-07-11, 22:59
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Bra att du håller ordning Mordum!!!

Ja vafan!! Nån ordning får det väl för i helvete vara!
Citera
2013-07-11, 23:18
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Jag förstår helt och hållet hur du menar, kommer inte alltid på något att skriva för stunden. Tänker bara att musiken är jävligt bra och måste postas, men då är det klart att inte alla uppfattar vad jag tycker/tänker om låten/artisten!

Jag har inte sett någon posta A.M.S.G något i denna tråd, dock så har jag inte heller kollat igenom alla sidor. Men det är ett band med riktigt bra blandning mellan Black/Death!

Du... tack som fan för tipset om "A.M.S.G".. helvete vad jävla skitbra det var!
Citera
2013-07-11, 23:22
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Haha ja, ska man vara petnoga så är det väl eckim som för stunden följer tråden som man BÖR göra haha! Men erkänn det är roligare att läsa något tycke, likt det du själv gjort nu.
Så eckim, ledsen för att jag lät brysk. Men du hade ju ett bra försvarstal där såg jag!

Ang Gorgoroth får jag nog lov att passa ganska mycket.. Jag äger deras "Under the sign of hell" som jag tycker är ganska förträfflig att lyssna på. Även "Ad Majorem.."-plattan ägs i Cd-form och den tycker är sådär. Lite för snygg i produktionen för sitt eget bästa och låtarna är inga skatter direkt.

Carpathian Forest äger jag "Strange old Brew" med, men jag har aldrig lyssnat på den även fast jag tänkt göra det hundra ggr. Så min åsikt om dom förblir dold.

1349 och deras "Liberation" är så ini helvete svinbra! Jag hörde låten "Pitch Black" på en mindre obskyr radiokanal från Örebro en gång i tiden och fastnade direkt! Så den köptes inte långt senare.
Vad gäller deras övriga plattor så tycker jag väl "Beyond..." är halvokey.. "Hellfire" är alldeles för jävla hipp i soundet.. och plattan som kom efter där.. heter väl nåt med Revelations om jag inte minns fel? Var så ini helvete skitdålig att jag inte brytt mig om att kolla in "Demonoir" heller.

Självklart. Det är därför jag en gång per år ungefär brukar propagera för namnbyte av tråden till "diskussioner om Black/Death Metal" eller dylikt, även om det inte är en fråga mitt hjärta verkligen bultar för

Jag tycker du borde ta en snabblyssning på Gorgoroth-plattan jag nämnde som är den första sedan bandet splittrades av sin egen girighet. Stor skillnad mot vad de sket ur sig med Gaahl i spetsen.

Och ja, den där revelations-plattan med 1349 vill man bara skita på och skicka tillbaka.

DsO har jag aldrig orkat fastna för så det ska jag nog ta och göra på min semester som börjar om 7 timmar.
Citera
2013-07-12, 00:22
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Självklart. Det är därför jag en gång per år ungefär brukar propagera för namnbyte av tråden till "diskussioner om Black/Death Metal" eller dylikt, även om det inte är en fråga mitt hjärta verkligen bultar för

Jag tycker du borde ta en snabblyssning på Gorgoroth-plattan jag nämnde som är den första sedan bandet splittrades av sin egen girighet. Stor skillnad mot vad de sket ur sig med Gaahl i spetsen.

Och ja, den där revelations-plattan med 1349 vill man bara skita på och skicka tillbaka.

DsO har jag aldrig orkat fastna för så det ska jag nog ta och göra på min semester som börjar om 7 timmar.

Jo nångång ska jag ta och ge mig in på Gorgoroth. Men det lockar inte speciellt mycket tyvärr.. Och ang Gaahl så har jag inget att säga.. Han är grym helt enkelt.

Du BÖR lyssna in dig på DsO och börja med "Si monumentum Requires Circumspice" som är en sån monumental skitbra platta.. det går inte ens förklara.. den är så stor.. SÅ stor, att det är svårt att förstå dess storhet i bara ord. Tillhör bland de klart bästa plattor jag någonsin hört!

np: Ulver - Bergtatt
Fyfan lycka till att hitta samma skogskänsla som den här plattan bringar!

Är det bara jag eller är låt "II" på nämnda platta hur grym som jävla helst i refrängen?
Halvmelodiös brutal black metal som i refrängen övergår till 10sekunders total eufori av melodier som de FAN SKA VARA!

Vad mäter ni med?
(Summoning gills inte?)
Senast redigerad av Mordum87 2013-07-12 kl. 00:39.
Citera
2013-07-12, 00:41
Medlem
snillet_1s avatar
Vad gäller Gorgoroth föredrar jag faktiskt Incipit Satan. Härlig black metal med en del typ industriella element. Svårt att förklara men man använder synth/dator på ett intressant sätt.
Citera
2013-07-12, 01:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad gäller Gorgoroth föredrar jag faktiskt Incipit Satan. Härlig black metal med en del typ industriella element. Svårt att förklara men man använder synth/dator på ett intressant sätt.

Lite kul är det att folk nämner det albumet ändå!
När man läser om dom så brukar just det albumet vara deras svagaste kort generellt. Har inte hört det själv men blir lite sugen ändå! :O

Spisar fortf "Ulver" här.. och är fan förundrad över hur jävla bra "Bergtatt" är.
Känslan kan liknas vid den man får när man kör "Seven Chalices", även fast det är två helt skilda element vi pratar om.
Helt fruktansvärt bra album!
Citera
2013-07-12, 01:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
np: Ulver - Bergtatt
Fyfan lycka till att hitta samma skogskänsla som den här plattan bringar!

Är det bara jag eller är låt "II" på nämnda platta hur grym som jävla helst i refrängen?
Halvmelodiös brutal black metal som i refrängen övergår till 10sekunders total eufori av melodier som de FAN SKA VARA!

Vad mäter ni med?
(Summoning gills inte?)

Bergtatt är hur jävla mysig som helst. En platta som jag kommer tillbaka till gång på gång och den är alltid lika grym. Dock tycker jag musiken är lite för brutal för att vara den bästa skogsskivan.

Summoning är väl snarare bergsmusik än skogsmusik. Tycker inte det är särskilt bra heller.

Är det skog man vill ha då är det Horn man ska lyssna på. Kom inte dragandes med att det är bögigt eller fjantigt för det är den ultimata skogskänslan. Jahreszeiten, Die Kraft der Szenarien och Naturkraft är plattorna.

http://www.youtube.com/watch?v=31a5OrS4Ees
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in