2013-07-12, 13:23
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Har bajen kommit någon vart med stolarna som ska skruvas upp/ner varje match? Blir en saftig nota och det ska grejas på 24h...
Haha va? Berätta mer!
2013-07-12, 13:36
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovjuvelerare
Haha va? Berätta mer!
Bajen har sin utökade klack på en del av långsidan. Samma ställe där det arenan i normalutförande har sittplats (något som DIF ska ha). Detta innebär alltså att stolar måste skruvas upp/ner inför och efter varje match och evenemang...något som ryktades kosta runt 100k/gång (har jag för mig). Dessutom måste det göras jvligt kvick eftersom DIF/bajen har en del matcher som är dag till dag.

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är väl sgas huvudvärk, eller menar du att dif sätter upp stolarna efter sig om det är andra event efter?
Sist ryktades det om att bajen skulle pröjsa, eftersom det är dom som står för ändringen av originalutförandet. Undrade bara om det hade kommit fram något annat nu.
2013-07-12, 13:44
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Bajen har sin utökade klack på en del av långsidan. Samma ställe där det arenan i normalutförande har sittplats (något som DIF ska ha). Detta innebär alltså att stolar måste skruvas upp/ner inför och efter varje match och evenemang...något som ryktades kosta runt 100k/gång (har jag för mig). Dessutom måste det göras jvligt kvick eftersom DIF/bajen har en del matcher som är dag till dag.
Tack! Då är jag med. Kommunförvaltningen i Malmö tar 200-250 000 för att montera stolar upp och för att montera stolar ner. Går oftast på 1-2 dagar. 30-40 arbetsdagar för en person. När vi gjorde det i måndags gick det på 5 timmar. Sega kommunalare...

Citat:
Sist ryktades det om att bajen skulle pröjsa, eftersom det är dom som står för ändringen av originalutförandet. Undrade bara om det hade kommit fram något annat nu.
Vem ska betala om inte Bajen? Deras ändring som du säger. Känns rimligast så. Alternativet är att man monterar stoltypen som går att låsa när den är uppfälld likt hur det är i Hannover eller Hamburg eller vilket tyskt lag det nu är som börjar på H... Men så långt har det väl förmodligen inte tänkts. Jaja, ska bli kul att se. Kommer bli extremt dyrt i längden.
2013-07-12, 14:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Ja det är väl rykten som vanligt, trodde originalutförandet var 30 000 sittplatser men du får gärna berätta mer.
2013-07-12, 14:40
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja det är väl rykten som vanligt, trodde originalutförandet var 30 000 sittplatser men du får gärna berätta mer.
Vad mer ska jag berätta? Jag ställde en fråga eftersom alla bajare var så säkra på att detta skulle lösa sig och att ni inte skulle pröjsa någonting ryktet till trots. Nu verkar detta helt ha glömts bort eller lagts åt sidan.

Skulle ju inte bli förvånad om er styrelse sitter där med en räkning efter varje match och Sparven går bananas utanför kansliet när detta uppdagas.
2013-07-12, 14:52
Medlem
Kasketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
]För all del. Släng fram materialet som vi ska diskutera. Eller menar du att debatten ska hemfalla åt generaliseringar, typ: alla djurgårdare är födda inom en area som omfattar Norrtälje/Riala/Åkersberga? Då drar jag mig hellre ur.
Det diskussionsunderlaget finns tyvärr inte. Det hade varit intressant med en undersökning om andelen utsocknes födda på respektive läktare, eller den lagfärgsrandiga stockholmskartan från Innerstadspress (eller var det DN) som dyker upp ibland kompletterad med alla medlemmar i DIF-alliansens alla föreningar. Allt det är har tagits förr, det vet du som rutinerad bajen på webben, och är egentligen rätt trist.

Det som är det för många i DIF är att hela defend-prylen känns helt yrvaken. Ska ni komma nu liksom, när vi radat upp sm-guld och pangat rutor och varit hemma kring Gullmars sen 1955. Det hade känts ärligare, och mindre som den yttre fienden i kristid, om det alltid hade funnits den här mentaliteten från er sida. Faktum är ju att geografin i Stockholm aldrig har spelat huvudrollen (om än naturligtvis en biroll) för lagtillhörighet. Faktorerna har här, åtminstone i min generation, varit mer personliga. I den yngre generationen bajare som tagit plats bland era aktiva är situationen en annan av olika anledningar, varav en helt säkert är kulturen med slagsmål mellan högstadieskolorna på Söder i början av 00-talet, och en annan är bilden av Söder, som varje nyinflyttad folkpartist bidrar till att slå sönder. Vi kan se defend-grejen, vi kan förstå varför ni vill ha den, vi kan försöka prata om varför den uppkom, men för oss är det bara plast.
2013-07-12, 15:18
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Vad mer ska jag berätta? Jag ställde en fråga eftersom alla bajare var så säkra på att detta skulle lösa sig och att ni inte skulle pröjsa någonting ryktet till trots. Nu verkar detta helt ha glömts bort eller lagts åt sidan.

Du får gärna berätta om arenans originalutförande, det lät intressant.
2013-07-12, 15:25
Medlem
xenosans avatar
17 bussar klara till Djurgården nu. Hoppas att vi klarar målet på 30, det känns lovande!
2013-07-12, 15:40
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan
17 bussar klara till Djurgården nu. Hoppas att vi klarar målet på 30, det känns lovande!
Kommer ni med 30 bussar är det riktigt imponerande.
2013-07-12, 16:34
Medlem
UMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenosan

Hur är det ens möjligt när man är så pass få som ni är på hemmaplan? Eran ståplats gapar ju nästan helt tom vissa matcher. Får inte ihop ekvationen..
2013-07-12, 16:35
Medlem
15Februaris avatar
Helvete av olyckligt kär man gått och blivit i Europaspelet.
Springer runt med en klump i magen och saknar matcher som Poznan borta nu under sommaren.
Jag gör vad fan som helst för att AIK ska nå Europa i höst och belönas med en Europaturne nästa sommar. Då vill jag ha Skonto Riga i första omgången så att vi kan fylla en färja dit över och därefter Legia Warszawa borta, då är min sommar gjord.

Det här är porr för öronen.
https://soundcloud.com/aikihd/aik-lech-poznan

Ni som är i Europa just nu, njut!
2013-07-12, 16:43
Bannlyst
http://www.bakgatan.se/forum3/download/file.php?id=171

nytt foto på mikko med 12 åringar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem