Citat:
Ursprungligen postat av
cst
Varför är det inte fullt?
Efter att MFF gått ut och sagt att ståplats skulle stängas under EL och supportrarna reagerade och sa att vi monterar stolarna själva, vilket supportrarna gjorde, så lämnades även sidorna av ståplats tomma och omonterade då de inte hade fyllts ändå. Biten i mitten var dock slutsåld. Så lär väl monteras på lite fler stolar nu inför mötet med Hibernians då biljetttrycket lär öka.
I övrigt en nedåtgående publiktrend där publiksiffran mot Gefle i söndags landade under 10k för första gången sen 2011... Mycket trist. Lata jävla malmöbor.
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge-Hall
Edit: Sen en fråga till MFF, varför accepterar ni reklamen direkt framför klacksektionen på räcket längst ner på läktaren? De är ju grymma banderollytor.
Jag håller med och det är jävligt trist för såväl supporterkulturen som för stödet att så många ytor ska behöva täckas av reklam...! Riktigt jävla tråkigt. Men man kommer nog inte komma särskilt långt om man börjar propagera för att reklam ska försvinna i gengäld för banderoller när ekonomin är så kass som den är och ledningen är långt mer ivriga i att hitta sponsorer och göra dessa tillfreds än att göra supportrarna tillfreds. Men ett ärligt försök borde kunna initieras snart, men först när avtalen för reklamytorna ska omförhandlas och när det nu än är...
Tribunsponsorn på ståplats är Carlsberg, som har överlåtit vissa reklamytor till banderoller, till exempel banderollplatserna till Supras och Supports banderoll har jag för mig. Reklamytorna längst fonden verkar dock inte vara tillägnat Carlsberg, så att Carlsberg skulle överlåta reklamen längst fonden blir ju självklart lite svårare då..
I Bröndby lyckades dom få väck all reklam på sin Faxe Kondi-tribun genom att Faxe Kondi överlät alla reklamytorna till banderoll. Ett shysst drag det där!