2013-07-12, 02:14
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge-Hall
Jag nämnde aldrig bakgatan om du läser mitt inlägg.

Hur som helst, vi har olika åsikter och om du inte vill argumentera emot det så lägger vi ner den här diskussionen...
Missade du mitt frågetecken?
Det efter drog jag bara upp ifall Bakgatan var vad du syftade på.

Men jag är gärna intresserad av att veta vilken annan sida eller forum du tänker på förutom den här tråden och UK.
2013-07-12, 02:18
Medlem
Olympians avatar
1. HIF
2. Barcelona
3. Galatasaray
4. Bajen
5. Celtic
6. Enskede SK

Edit:
Fan.. Jag glömde Påarps GIF!
Senast redigerad av Olympian 2013-07-12 kl. 02:25.
2013-07-12, 10:52
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett
Då ska vi se. Om det är mindervärdeskomplex att hata andra lag, och bajen i ett par år nu tryckt tröjor och klistermärken och placerat bomber och skrivit långa långa texter om DIF och hur man ska defenda, vilket är det mindre värda laget? Vilka är det som hänger upp hela identiteten på något utanför det egna? Det ligger ingen värdering i det, grupper som befinner sig i kris kan stärka sammanhållningen genom att skapa en yttre fiende, och det har ni ju uppenbarligen gjort, men att försöka förneka att det de senaste åren varit mycket om DIF hos bajen blir bara..wow.

Varför tror du att jag förnekar det? Vi tycker ju samma sak i frågan. Salorm tyckte det var mindervärdeskomplex att basera Östermalms-tv på DIF, och jag påpekade då att identitet bygger mycket på en "yttre fiende". Även DIF-familjen bygger på "vem man inte är".

Citat:
Ni styrs av riktiga cowboys från USA.

Jo tack, det vet jag. Han är minoritetsägare i både Hammarby Fotboll och Djurgården Hockey.

Citat:
Vet inte vad som är mest lokalförankring, tycker det inte är så kul att prata om hur kansliet ser ut. Låt oss prata om hemmaläktarna, och hur många som håller på Leksand i hockey eller Bollnäs i bandy på de respektive.

För all del. Släng fram materialet som vi ska diskutera. Eller menar du att debatten ska hemfalla åt generaliseringar, typ: alla djurgårdare är födda inom en area som omfattar Norrtälje/Riala/Åkersberga? Då drar jag mig hellre ur.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Poängen gick hem, dock är frågan varför du hakar fast ditt lag som en igel vid Aik för att bevisa din poäng? Antalet sånger om aik och antalet sånger om aik och/eller bajen i standardrepertoaren är lika många.

Poängen kan inte ha gått hem om du hakar upp dig vid den detaljen. Det är fullkomligt egalt hur den procentuella fördelningen av hatsånger mot oss/Gnaget ser ut
2013-07-12, 11:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Knappast förvånande. AIKs sämsta publiksiffra i en tävlingsmatch förra säsongen var i AIKs första EL-kvalomgång mot FH från Island. Tror det var ca 5-6 tusen på plats. Helt ok drag ändå.

Spel i Europa lockar inte marginalarna av någon anledning.
Den matchen spelades väl tidigt på en vardag om jag inte minns fel? Kan bara tänka med publiksiffran ifall AIK inte hade godkänt fritt inträde för årskortsinnehavare. Helt ok drag var det men 1-1 var en stor besvikelse.. Fast jag ska inte vara kritisk när det gick som det gick.

Poznan hemma var en av dom bästa matcherna jag varit på trots att det bara var dryga 10k på plats.
2013-07-12, 11:49
Medlem
showtimes avatar
Har bajen kommit någon vart med stolarna som ska skruvas upp/ner varje match? Blir en saftig nota och det ska grejas på 24h...
2013-07-12, 11:50
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför är det inte fullt?
Efter att MFF gått ut och sagt att ståplats skulle stängas under EL och supportrarna reagerade och sa att vi monterar stolarna själva, vilket supportrarna gjorde, så lämnades även sidorna av ståplats tomma och omonterade då de inte hade fyllts ändå. Biten i mitten var dock slutsåld. Så lär väl monteras på lite fler stolar nu inför mötet med Hibernians då biljetttrycket lär öka.

I övrigt en nedåtgående publiktrend där publiksiffran mot Gefle i söndags landade under 10k för första gången sen 2011... Mycket trist. Lata jävla malmöbor.

Citat:
Ursprungligen postat av Sigge-Hall
Edit: Sen en fråga till MFF, varför accepterar ni reklamen direkt framför klacksektionen på räcket längst ner på läktaren? De är ju grymma banderollytor.
Jag håller med och det är jävligt trist för såväl supporterkulturen som för stödet att så många ytor ska behöva täckas av reklam...! Riktigt jävla tråkigt. Men man kommer nog inte komma särskilt långt om man börjar propagera för att reklam ska försvinna i gengäld för banderoller när ekonomin är så kass som den är och ledningen är långt mer ivriga i att hitta sponsorer och göra dessa tillfreds än att göra supportrarna tillfreds. Men ett ärligt försök borde kunna initieras snart, men först när avtalen för reklamytorna ska omförhandlas och när det nu än är...
Tribunsponsorn på ståplats är Carlsberg, som har överlåtit vissa reklamytor till banderoller, till exempel banderollplatserna till Supras och Supports banderoll har jag för mig. Reklamytorna längst fonden verkar dock inte vara tillägnat Carlsberg, så att Carlsberg skulle överlåta reklamen längst fonden blir ju självklart lite svårare då..
I Bröndby lyckades dom få väck all reklam på sin Faxe Kondi-tribun genom att Faxe Kondi överlät alla reklamytorna till banderoll. Ett shysst drag det där!
Senast redigerad av Hovjuvelerare 2013-07-12 kl. 12:14.
2013-07-12, 11:59
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Den matchen spelades väl tidigt på en vardag om jag inte minns fel? Kan bara tänka med publiksiffran ifall AIK inte hade godkänt fritt inträde för årskortsinnehavare. Helt ok drag var det men 1-1 var en stor besvikelse.. Fast jag ska inte vara kritisk när det gick som det gick.

Poznan hemma var en av dom bästa matcherna jag varit på trots att det bara var dryga 10k på plats.
Håller helt med. Matchen mot Poznan var det nog bäst tryck på förra säsongen, sett till antal åskådare. Lät nästan som i ett derby, helt fantastisk stämning var det och sämre blev det inte av utklassningen på planen

Fan va man saknar EL matcherna. Hoppas ni lag som kvalade njuter medans ni är med!
2013-07-12, 12:15
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Er Poznanmatch har inget att hämta mot vår match igår... 6000 oxtokiga malmöiter med sydländskt temperament gick amok totalt. Sången ekade som aldrig förr! Topp 3 i Europa rätt ut sagt.
2013-07-12, 12:28
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
5 600-något på plats idag. Inte direkt en siffra en Dif:are bör skoja om.
Det var inget skoj, undrade varför inte intresset var större när laget spelar i Europa.
2013-07-12, 12:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovjuvelerare
Er Poznanmatch har inget att hämta mot vår match igår... 6000 oxtokiga malmöiter med sydländskt temperament gick amok totalt. Sången ekade som aldrig förr! Topp 3 i Europa rätt ut sagt.
Hur vet du det när du förmodligen inte ens var på AIK-Lech Poznan? Ironi?

Men visst att dom matcherna var jäkligt roliga fast jag tar hellre att vi bara fokuserar på allsvenskan i år och ser vart det leder till nästa säsong

På tal om dom matcherna: Detta klipp får mej alltid att skratta https://www.youtube.com/watch?v=xsgJYtC_Jz8
2013-07-12, 12:32
Medlem
Hovjuvelerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur vet du det när du förmodligen inte ens var på AIK-Lech Poznan? Ironi?

Men visst att dom matcherna var jäkligt roliga fast jag tar hellre att vi bara fokuserar på allsvenskan i år och ser vart det leder till nästa säsong

På tal om dom matcherna: Detta klipp får mej alltid att skratta https://www.youtube.com/watch?v=xsgJYtC_Jz8
Ingen ironi... Fullblodigt allvar.
2013-07-12, 13:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showtime
Har bajen kommit någon vart med stolarna som ska skruvas upp/ner varje match? Blir en saftig nota och det ska grejas på 24h...

Det är väl sgas huvudvärk, eller menar du att dif sätter upp stolarna efter sig om det är andra event efter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in