2013-07-12, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Jag hoppas det, 9a på maskinteknik men där är jag nog screwed

Beror väl lite på hur många som sökt och vart du tänkt läsa maskinteknik =)
Citera
2013-07-12, 13:22
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Jag tror inte att man delar på reservplatser, står du som reserv 1 då finns det varken någon reserv framför dig eller med dig på samma placering. dock kan de finnas flera bakom dig.

Även på samma utbildning finns det fler än en reserv 1. Reserver delas nämligen upp i urvalsgrupperna. Dvs så kan det finnas en reserv 1 i BI, en i BII och en i HP-gruppen. Men i de olika urvalsgrupperna finns bara en reserv med samma reservnummer.
Citera
2013-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan90
Beror väl lite på hur många som sökt och vart du tänkt läsa maskinteknik =)

60 antagna, KTH där också
Citera
2013-07-12, 14:20
Medlem
Fyfan va grymt jag kom in så in i helvete
Citera
2013-07-12, 14:43
Medlem
@#!&%!

Känns så där...:/ Antagen till 3:e valet i alla fall..

På mitt 1:a handsval är jag reserv nummer 20. Utbildningen har 60 platser och hittills är det bara 20 antagna och 99 reserver..Hmmm.

På 2:a valet ar jag reserv #40(av 153)..Hmm..

Tittar man på hur mycket betygssnittet sjönk från "U"1 till "U2" föregående HT så borde jag i alla fall komma in på andrahandsvalet..

Suck..Hade varit skönt om man blev antagen till 1:an eller 2:an redan nu så man kunde pusta ut. Nu får jag gå omkring och vara nervös fram till den 6 augusti. Blä.

Senast redigerad av Ritter 2013-07-12 kl. 14:52.
Citera
2013-07-12, 14:45
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Även på samma utbildning finns det fler än en reserv 1. Reserver delas nämligen upp i urvalsgrupperna. Dvs så kan det finnas en reserv 1 i BI, en i BII och en i HP-gruppen. Men i de olika urvalsgrupperna finns bara en reserv med samma reservnummer.

Aaa precis, men man blir intagen på olika underlag beroende på vilken urvalsgrupp man ligger på. Är man reserv 1 i en urvalsgrupp då är det bara du som står där och ingen delar samma placering i samma urvalsgrupp.
Citera
2013-07-12, 14:46
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan90
Hur ser mina möjligheter ut? Det jag sökt är journalistik i nya medier uppe i Piteå.

Jag skulle bedöma dem som mer eller mindre obefintliga. Att endast två av 15 skulle tacka ja till sin plats är förstås högst osannolikt.
Citera
2013-07-12, 14:47
Avslutad
Någon som vet vart man kan hitta information angående hur mycket reservplatserna rörde på sig mellan urval 1 och 2 framförallt när det gäller läkarprogrammen? Hittat att #21 reserv efter urval 2 kom in på KI förra året, men ingen aning om vad denna kan ha haft för reservplats i urval 1..
Citera
2013-07-12, 14:49
Medlem
jag har tackat ja till mina kurser för terminen, dock har jag hittat en distanskurs som jag gärna skulle vilja läsa också. går det att chansa och göra en sen anmälan till denna kurs utan att på något sätt påverka min antagning till de kurser jag redan blivit antagen till för höstterminen? känner mig lite nojjig med att ändra om min anmälan nu med risk för att jag tappar platserna jag redan blivit antagna för så tänkte att det är bäst att fråga här innan man gör något dumt
Citera
2013-07-12, 14:50
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritter
Tittar man på hur mycket betygssnittet sjönk från "U"1 till "U2" föregående HT så borde jag i alla fall komma in på andrahandsvalet..

Fast det är ju irrelevant i sig hur mycket betyggsnittet sjönk förra året, eftersom det bara visar lägst betyg av dem som kom in. Det är klart att det kan ge en indikation på utbildningens popularitet i förhållande till antalet platser i kvoten och antalet reserver, men mer än så ska man nog inte börja jämföra. Detta med risk att ta ut segern i förskott om man råkar ha högre än den som kom in med lägst betyg/resultat i fjol.
Citera
2013-07-12, 14:54
Medlem
asdyaos avatar
Har det släppts någon PDF på antagningsstatistik i urval 1 eller är man fast med deras internettjänst?
Citera
2013-07-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Fast det är ju irrelevant i sig hur mycket betyggsnittet sjönk förra året, eftersom det bara visar lägst betyg av dem som kom in. Det är klart att det kan ge en indikation på utbildningens popularitet i förhållande till antalet platser i kvoten och antalet reserver, men mer än så ska man nog inte börja jämföra. Detta med risk att ta ut segern i förskott om man råkar ha högre än den som kom in med lägst betyg/resultat i fjol.

Och där blev hela månaden förstörd!

Har plockat fram rakbladen och kallvattnet. Tackar!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in