2013-07-12, 11:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Kan även tillägga att man ser folk som matar på inlägg i trolltrådar fastän de vet om att det är en trolltråd och de själva redan har 500+ inlägg.

Fast, som jag skrev tidigare - det är inte ett regelbrott att trolla så länge tråden som sådan inte bryter mot reglerna, och då är det heller inte ett regelbrott att svara i s.k. trolltrådar så länge man följer trådens ämne.

Det är dock skillnad om en användare går OffTopic och sedan en massa användare svarar på detta, då även svaren är att ses som offtopic.

Ett exempel på det är om någon frågar om låt oss säga en moppe och tråden fylls på med inlägg om att man måste vara 18 år för att posta på Flashback.
Citera
2013-07-12, 12:02
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast, som jag skrev tidigare - det är inte ett regelbrott att trolla så länge tråden som sådan inte bryter mot reglerna, och då är det heller inte ett regelbrott att svara i s.k. trolltrådar så länge man följer trådens ämne.

Det är dock skillnad om en användare går OffTopic och sedan en massa användare svarar på detta, då även svaren är att ses som offtopic.

Ett exempel på det är om någon frågar om låt oss säga en moppe och tråden fylls på med inlägg om att man måste vara 18 år för att posta på Flashback.

Givetvis är det inget regelbrott men att man matar trollen med inlägg efter inlägg det måste ju säga något.

Givetvis men de flesta heter något i stil med 1997, 1998, 1999.... som frågar om mopeder.
Citera
2013-07-12, 12:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Givetvis är det inget regelbrott men att man matar trollen med inlägg efter inlägg det måste ju säga något.

Givetvis men de flesta heter något i stil med 1997, 1998, 1999....

Spelar ingen roll vad de heter, trådens ämne är att TS behöver hjälp med en moppe, om folk sen påpekar åldersgränsen så är det Offtopic.

Ang. trollen så är det många som uppskattar de komiska elementen i trolltrådar, och där ligger inte det största problemen med posthoreri, då är det värre med alla '+1' och liknande inlägg då dessa inte tillför ett skit i en tråd.
Citera
2013-07-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Men sedan finns det ju, gömda forum-delar som de flesta vill komma in på.. Det förklarar det mesta,.

Nej!

Tråden syftar till dom som posthorar för att få upp sitt postcount bara för att verkasom att dom har varit här länge eller haft mycket vettigt att säga, inte för att komma in i gömda forum.

Själv så satt jag och medvetet tänkte på mitt PC ända upp till 2k inlägg och hade säkert fortsatt göra det också... ingen aning om varför, för även om jag inte gjorde medvetna skitposter så kommer man ju längre ifrån kfk om man har antalet inlägg i åtanke hela tiden, utan omedvetet känner man någon slags "vinst" i att göra ytterligare ett till inlägg, oavsett om det var helt oengagerat.
(för att förtydliga för illitterater, så är det ett tidigare konto jag syftar på)

Jag utgår bara ifrån mig själv såklart, men jag tror nog att detsamma gäller för en del andra, i synnerhet folk som sitter på "nya ämnen".
Där får man nämligen inte bara en massa nya trådar att skriva i, utan alla som läser tråden efter ser ju ens nick osv, och man blir mer känd iomed att man skrivit först i alla nya trådar osv...
Att det handlar om skitposter är tydligt när de flesta av dessa idioter oftast gissar åt helvete fel om saker dom inte har en aning om. Varför då ens skriva liksom?

Men ganska snart lär man sig att pc inte säger någonting om det är ett bra inlägg eller ej.
Senast redigerad av Haschpundaren 2013-07-12 kl. 12:55.
Citera
2013-07-12, 18:19
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Om en användare har 500 inlägg och en väldigt bra kvalité på inläggen. Då har han eller hon min respekt. Om en annan användare har 5000 inlägg, men med en låg kvalité. Ja, då har han eller hon inte min respekt. Kvalité går alltid före kvantitet.

Jag tror ni vet om vilka som är "posthoror" här på Flashback. Vissa använder gör det uppenbart att de inte är ute efter en seriös diskussion utan att boosta upp sina posts.

Jag tycker även det är lika dumt med personer som påstår att det är respekt med att ha varit registrerad under en längre tid.
Citera
2013-07-12, 20:29
Medlem
creteks avatar
jo det är så med många säger inte alla men många, kolla bara på alla som är reggade 2012 och uppåt som har över 1000 posts.
Citera
2013-07-13, 12:02
Medlem
najass avatar
OT raderat

/mod
Citera
2013-12-27, 16:37
Medlem
Bdonks avatar
Tänker inte på min postcount men då jag passerar jämna hundratal tänker jag på det. Är roligt om man kan skriva i en tråd för exempelvis 500 inlägg då man når det antalet. Precis nu gör jag inlägg nummer 800 men hittade ingen tråd för just åttahundra inlägg så det får duga att lägga den här. Tusen inlägg jämnt kommer att kännas lite speciellt.
Citera
2014-04-30, 15:52
Medlem
user.1s avatar
blir ofta så om man låter användarna visa upp sin postcount. vissa försöker ju även få tillgång till laidback och därmed spammar lite emellanåt. sen måste väl alla hålla med om att en användare med högre postcount ofta tas allvarligare än en med få. detta stämmer ju ibland, men är ofta missvisande.

sen antar jag att det kan bli ett sorts beroende också, dvs att man känner sig lite belönad när postcounten stiger.
Citera
2014-04-30, 16:08
Medlem
neqers avatar
Tror att en del personer många gånger postar i första hand för att öka sitt antal inlägg. Personligen tycker jag bara det är bra att inlägg visas, det kan vara en motivator till att fler personer postar inlägg. Det hade nog inte postats riktigt lika många inlägg om inte post counts hade funnits.

Citat:
Ursprungligen postat av user.1
blir ofta så om man låter användarna visa upp sin postcount. vissa försöker ju även få tillgång till laidback och därmed spammar lite emellanåt. sen måste väl alla hålla med om att en användare med högre postcount ofta tas allvarligare än en med få. detta stämmer ju ibland, men är ofta missvisande.

sen antar jag att det kan bli ett sorts beroende också, dvs att man känner sig lite belönad när postcounten stiger.
Inlägg i Laidback räknas inte längre.
Citera
2014-04-30, 16:19
Medlem
Finns det verkligen så patetiska människor som BRYR sig om sin post count? Seriöst? Vad är meningen med det?
Citera
2014-04-30, 16:48
Avslutad
Finns ju en regel för detta:

Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in