Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-10, 09:39
Medlem
Foxxyboxs avatar
Jag har sett ett återkommande fenomen på senare tid.

Det känns som de flesta här på flashback tänker mestadelen på sin post count när de skriver ett svar.

Ex1: Först har vi en person som skriver ett svar. En stund efter det kommer ett exakt lika kort svar med exakt samma innehåll olika formulerat. Efter en kort stund till kommer ett tredje svar som är likadant. Sen upprepas detta med jämna mellanrum i samma tråd.

Ex2: Många skriver ett otroligt snabbt svar som egenteligen inte bidrar alls till diskussionen.

Ex3: Många skriver ett kort svärord eller kränkning.

Ex4: Samma person skriver "Felpost i 10 olika trådar."

Ex5: Personer trollar i trådar.

Etc. Ni kanske själva kommer på bättre exempel än vad jag gjorde.

Ni kanske förstår vad jag menar och vart jag vill komma med detta.

Varför strävar folk mer efter sin postcount mer än hjälpa genom att tillföra något vettigt och utförligt till diskussionen?

Det kanske bara är jag som känner detta?

Kan det vara post count som ligger i grund och botten till detta att folk vill ge ett så snabbt svar som möjligt?
Citera
2013-07-10, 09:44
Medlem
Qjs avatar
Det är väl alltid från person till person, jag skriver när jag känner att jag har något att bidra med..
Citera
2013-07-10, 09:58
Medlem
MaryBells avatar
Upplever många gånger at jag skriver et svar eller en kommentar til en ny tråd, sen när jag har skrivit klart å postar, har 3-4 andra postat mens jag skrev. Hvis det är en banal/enkel fråga eller problemställning som tas upp blir ju ochså svaren ganska lika. Kan ju förklara lite av problemet i alla fall.
Citera
2013-07-10, 10:02
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Det är ju svårt att veta vad andra tänker på , jag tänker inte på det faktiskt , sen så får man väl arga miner om man vill att det skall tas bort helt och hållet , sen är det väl ingen status nån mer vem som har bott längst och postat mest i forumet , tvärtom anser jag .
Senast redigerad av SlutaCiteraMigTack 2013-07-10 kl. 10:30.
Citera
2013-07-10, 10:12
Medlem
MaryBells avatar
Vil ju ochså vara naturligt at nån får numeriska hang ups på antalet postcounts när denna funksjon utgjör en viktig del för många på forumet. Är ju ochså et criteria för at bedömma andra personer här tilsammans med namn och avatar.
Citera
2013-07-10, 10:31
Medlem
NicJays avatar
De som bara jagar inlägg för att få upp sin postcount genom att posta +1, eller vad man nu kan tänka sig får ju allt som oftast sina inlägg raderade (ibland en varning också för OT) så det problemet är ju relativt litet om folk bara hjälper till och rp:ar skit.
Citera
2013-07-10, 10:46
Medlem
Visst finns det, men jag tror inte de är så många ärligt talat.
Personligen tycker jag dock man kan stoppa in postcounten så den bara syns när man klickar på profilen eller liknande om man ska ha den kvar, kanske kan stävja några till, men egentligen har jag nog inte upplevt det som något stort problem alls.

Enda vettiga skälet att trycka ut posts i syfte att höjja postcount är ju förvisso att få tillgång till låsta forum, och det kommer man ju förvisso inte undan genom att dölja den.
Citera
2013-07-10, 10:47
Medlem
Det är väl alltid från person till person, jag skriver när jag känner att jag har något att bidra med..
Citera
2013-07-10, 11:03
Medlem
grizzlyapas avatar
startade en tråd för detta problem en gång för länge sen, det uppskattades inte.
här är tråden https://www.flashback.org/t1980126
jag är alltid seriös i mina inlägg
Citera
2013-07-10, 11:15
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Visst finns det, men jag tror inte de är så många ärligt talat.
Personligen tycker jag dock man kan stoppa in postcounten så den bara syns när man klickar på profilen eller liknande om man ska ha den kvar, kanske kan stävja några till, men egentligen har jag nog inte upplevt det som något stort problem alls.

Enda vettiga skälet att trycka ut posts i syfte att höjja postcount är ju förvisso att få tillgång till låsta forum, och det kommer man ju förvisso inte undan genom att dölja den.

Det är en väldigt bra idé att enbart ha det på profilsidan. Man ser ju ändå registreringsdatumet på personen i fråga som skriver. I slutändan säger ju inte posts så pass mycket.

Finns ju de som varit registrerad i 2 månader och har 1000-2000 posts.
Citera
2013-07-10, 11:16
Medlem
JBugsters avatar
Vad för sorts idioter jagar hög post count? Ska de visa sina vänner och skryta på en förfest?
Citera
2013-07-10, 11:22
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Vad för sorts idioter jagar hög post count? Ska de visa sina vänner och skryta på en förfest?

Väldigt många tror att det är en sorts status att ha hög postcount. Frågan är bara om de är medvetna om all den skit de massproducerar.

Jag kollade på en person som hade ca 2500 posts. Tidigare inlägg var 99%.

"haha "

"lol wtf"

"+1"

" "

" "

Osv. Personen i fråga hade skrivit ett inlägg vad jag kunde se som bestod utav en mening.

Det var faktiskt efter sett detta jag börja tänka på skapa den här tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in