2013-07-11, 14:07
Medlem
Jag känner igen uppförandet från andra forum. Speciellt forum med "ranks" efter post count med jag ser inga indikationer på sådant uppförande på flashback.
Citera
2013-07-11, 14:09
Bannlyst
Det finns alltid post-horor. Men Flashback har definitivt mindre av dom än något annat forum. Jag själv kommer ihåg när jag var yngre (runt 15-18) och hängde på diverse forum där man verkligen postade i varenda tråd för att vara i toppen.
Citera
2013-07-11, 14:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Tror ni verkligen att så många gör det för att öka sin postcount? Tror ni inte att det oftare rör sig om att de helt enkelt är idioter som tycker att det är ett bra och givande inlägg att enbart posta t ex "lol wtf"?

Det finns människor som ser inläggsräknaren som en form av bekräftelse - den rör sig uppåt, alltså existerar jag.

Inläggsräknaren blir ofta kvar därför "att det brukar vara så" på dom flesta forum. Dess tekniska funktioner fungerar utmärkt även om man döljer inläggsräknaren för vanliga medlemmar.

Det är inte så att inläggsräknaren enbart är negativ. Den visar vilka medlemmar som har lyckats hålla sig kvar på forumet vilket ofta (men inte alltid) tyder på en viss begåvning.
Citera
2013-07-11, 14:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det finns alltid post-horor. Men Flashback har definitivt mindre av dom än något annat forum. Jag själv kommer ihåg när jag var yngre (runt 15-18) och hängde på diverse forum där man verkligen postade i varenda tråd för att vara i toppen.
Och det är tack vare regelverket och att folk faktiskt rapporterar inlägg som bryter mot det. Ser du på andra "forum" som Fragbite tex, så är det ju löjligt mycket skitinlägg. Eller mindre ställen. Då blir det ännu värre.
Citera
2013-07-11, 15:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm

Det beteende finns i högsta grad på FB och om posthoreriet på andra forum vet egentligen inte så mycket.

Påverkas posthoreriet av regler och rapporteringar? Det gör det absolut.

Man måste också skilja på generella diskussionsforum och ämnesspecifika forum. Allmänna diskussionsforum drar alltid till sig fler knäppgökar, posthoror och bråkstakar än ämnesspecifika forum. Anledningen är uppenbar...på FB går det alltid och skriva ett inlägg om vad som helst utan att det sticker ut. På ett fotografiforum är det inte lika lätt att skriva ett skitinlägg eftersom det sticker ut och uppmärksammas mycket snabbare.
Citera
2013-07-11, 15:59
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
För mig är hög post count inte status, snarare tvärtom. Ju mer man skriver här, desto mer tid spenderar man framför datorn, istället för att vara ute i verkliga livet. Kvaliteten på inläggen imponerar däremot.
Mycket sant. Användaren Fri var synnerligen duktig på att hålla både hög standard samt föra intressanta diskussioner. Men jag måste också säga att höga post counts är status likaså. Moderator Ruskigbuss till exempel, registrerad sedan tidernas begynnelse och är fortfarande aktiv. Det är skillnad på 2500 poster och 36000.
Citera
2013-07-12, 01:58
Medlem
Typorys avatar
Men sedan finns det ju, gömda forum-delar som de flesta vill komma in på.. Det förklarar det mesta,.
Citera
2013-07-12, 11:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Men sedan finns det ju, gömda forum-delar som de flesta vill komma in på.. Det förklarar det mesta,.

Fast som crillecrille skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Men du orkade starta den här tråden....?

Jag håller med Eaz^. Efter ett halvår och 200 inlägg så spelar ju inte PC någon direkt roll egentligen, förutom att det borde visa på hur seriös man är. Har man gjort X antal inlägg över X antal år så har man ju i alla fall lyckats att inte banna ut sig.

Efter 200 inlägg och 6 månader, så har man tillgång till alla forumdelar.
Citera
2013-07-12, 11:27
Medlem
Misstänkligen. Jag tror att folk vill nå 200 inlägg, så man kan komma åt laidback.
Citera
2013-07-12, 11:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZachariasTopelius
Misstänkligen. Jag tror att folk vill nå 200 inlägg, så man kan komma åt laidback.
Fast nej... Det TS menar är ju att folk med många inlägg håller på så här.
Citera
2013-07-12, 11:55
Medlem
Foxxyboxs avatar
Kan även tillägga att man ser folk som matar på inlägg i trolltrådar fastän de vet om att det är en trolltråd och de själva redan har 500+ inlägg.
Citera
2013-07-12, 11:56
Medlem
YP4XQs avatar
Nejfan. Lämnade mit gamla konto från 2003 till ett annat, till det här. Sneglar dock på postcounts och har det som någon slags beräkning på hur seriös postaren är. Skulle dock behövas en del mer variablar än så för att avgöra det så klart men ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in