2013-07-11, 20:24
Medlem
theblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CiReZ
Satt och fundera på det då jag såg Julinho's inlägg, vad har vi egentligen för ramsor om vraken? 'Vi e från Stockholm' nämns dom ju i samt den numer icke existerande 'Druckit sprit i många herrans år' men längre än så kom jag fan inte.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det nämns ju några ospecificerade vrak i Alla vet, men förutom den du nämnde så är det tunt med sånger om Hammarby.
Tycker vid har en del men på match finns det ju ingen anledning att använda dom.
tex: 9-1 Djurgårn mötte bajen
bye bye bajen
ner och upp, upp och ner bajen ser vi aldrig mer
galna och mentala
när jag var liten fråga jag morsan
2013-07-11, 20:30
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Poängen flög inte oväntat över ditt huvud, och istället fick jag ett "det är dyrt att se så här billig ut"-svar.
Poängen gick hem, dock är frågan varför du hakar fast ditt lag som en igel vid Aik för att bevisa din poäng? Antalet sånger om aik och antalet sånger om aik och/eller bajen i standardrepertoaren är lika många.
2013-07-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
För mig är ska dif vara en självklar etta på alla listor. Med Helsingborg snäppet under. Sen är det väl Bajen, MFF och gnaget som kommer. Tätt därefter Göteborg och Ellos.

I övrigt hatar jag alla bönder, speciellt Helsingborg.

Helsingborg i topp på din lista, haha

Jag tycker:

1. AIK
2. MFF
3. Bajen
4. Dif
5. GBG

Elfsborg är fan inte så bra...
2013-07-11, 23:51
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge-Hall
Helsingborg i topp på din lista, haha

Jag tycker:

1. AIK
2. MFF
3. Bajen
4. Dif
5. GBG

Elfsborg är fan inte så bra...
Din lista är felaktig.

1. HIF
2-16 Är samtliga sämre än oss så behöver inte rangordna resten.

Vi har överlägset bäst SPC, SIPC och fetast mentalitet.
2013-07-12, 00:11
Medlem
Britpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vafan gnaget, fick aik själva punga ut för tifo på Dinamo zagreb matchen? Era snåla rackare!

Som jag fattat det av Expressens dokument över utgifterna så är det dessa lappar man kallar tifo: http://jojjesplejs.com/_w.php?p=gallery/285/images/130514075841.jpg

"TURINA 27" Står det på dom för den som är intresserad.
2013-07-12, 01:08
Medlem
Jonte040s avatar
MFF - Drogheda

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1069296_435257456581675_682846203_n.jpg
2013-07-12, 01:11
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte040
MFF - Drogheda

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1069296_435257456581675_682846203_n.jpg
Varför är det inte fullt?
2013-07-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Din lista är felaktig.

1. HIF
2-16 Är samtliga sämre än oss så behöver inte rangordna resten.

Vi har överlägset bäst SPC, SIPC och fetast mentalitet.

Man kan tro att ni är bäst om man hänger för mycket på Flashback (denna tråd), UK och andra supporterrelaterade hemsidor med tanke på att ni är de laget med mest aktiva supportrar på internet. Men på läktaren levererar ni fan inte. Fula Tifon, liten klack, få flaggor/banderoller, dåliga sånginsatser, friendship med köpenhamns ultras, relativ modern läktarkultur etc.

Nu förutsätter jag att du menar Helsingborg och inte Hammarby.

Vafan är SPC och SIPC? (Kan det vara typ "support per capita" eller något liknande...)

---

Edit: Sen en fråga till MFF, varför accepterar ni reklamen direkt framför klacksektionen på räcket längst ner på läktaren? De är ju grymma banderollytor.
Senast redigerad av Sigge-Hall 2013-07-12 kl. 01:34.
2013-07-12, 01:36
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge-Hall
Man kan tro att ni är bäst om man hänger för mycket på Flashback (denna tråd), UK och andra supporterrelaterade hemsidor med tanke på att ni är de laget med mest aktiva supportrar på internet. Men på läktaren levererar ni fan inte. Fula Tifon, liten klack, få flaggor/banderoller, dåliga sånginsatser, friendship med köpenhamns ultras, relativ modern läktarkultur etc.

Nu förutsätter jag att du menar Helsingborg och inte Hammarby.

Vafan är SPC och SIPC? (Kan det vara typ "support per capita" eller något liknande...)

---

Edit: Sen en fråga till MFF, varför accepterar ni reklamen direkt framför klacksektionen på räcket längst ner på läktaren? De är ju grymma banderollytor.
Ja jag syftar på Helsingborgs IF när jag skriver HIF.

Haha va? Flest supportrar på internet? Hur många aktiva är vi här inne? 3? "andra supporterrelaterade hemsidor" Som Bakgatan? Det är konstigt att många HIF:are hänger där när det ÄR ett forum och en hemsida för och av HIF:are.

Och sen om du hade hängt här inne lite grann så borde du veta att jag inte ser oss som bäst i Sverige. Fortsatte bara på den oseriösa nivån med en lista, och självklart är det en som tar det seriöst. Sen håller jag inte med vad du skriver om oss men du har rätt till den egna åsikt så tänker inte argumentera emot det.

Sång Per Capita och Stone Island Per Capita. Häng med i svängarna.
Senast redigerad av Chew1907 2013-07-12 kl. 01:51.
2013-07-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Ja jag syftar på Helsingborgs IF när jag skriver HIF.

Haha va? Flest supportrar på internet? Hur många aktiva är vi här inne? 3? "andra supporterrelaterade hemsidor" Som Bakgatan? Det är konstigt att många HIF:are hänger där när det ÄR ett forum och en hemsida för och av HIF:are.

Och sen om du hade hängt här inne lite grann så borde du veta att jag inte ser oss som bäst i Sverige. Fortsatte bara på den oseriösa nivån med en lista, och självklart är det en som tar det seriöst. Sen håller jag inte med vad du skriver om oss men du har rätt till den egna åsikt så tänker inte argumentera emot det.

Sång Per Capita och Stone Island Per Capita. Häng med i svängarna.

Jag nämnde aldrig bakgatan om du läser mitt inlägg.

Hur som helst, vi har olika åsikter och om du inte vill argumentera emot det så lägger vi ner den här diskussionen...
2013-07-12, 02:03
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Varför är det inte fullt?
Knappast förvånande. AIKs sämsta publiksiffra i en tävlingsmatch förra säsongen var i AIKs första EL-kvalomgång mot FH från Island. Tror det var ca 5-6 tusen på plats. Helt ok drag ändå.

Spel i Europa lockar inte marginalarna av någon anledning.
2013-07-12, 02:07
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Knappast förvånande. AIKs sämsta publiksiffra i en tävlingsmatch förra säsongen var i AIKs första EL-kvalomgång mot FH från Island. Tror det var ca 5-6 tusen på plats. Helt ok drag ändå.

Spel i Europa lockar inte marginalarna av någon anledning.

Dessutom var detta fjärde(?) hemmamatchen på drygt en månad. På söndag möter vi Åtvidaberg hemma igen, en match som följs upp av ytterligare en hemmamatch på torsdag mot Hibs. Klart att marginalarna prioriterar de lite "större" matcherna då - vilket man iofs skulle kunna tro var Europamatcher.

5 600-något på plats idag. Inte direkt en siffra en Dif:are bör skoja om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in