Citat:
Citat:
Den här sortens spekulationer vänner och fiender emellan för att komma överens på andras bekostnad har jag kunnat följa en mycket påtaglig effekt av genom åren sedan MOP. Vem har stått i vägen för vem undrar jag fortfarande.DET hade varit en intressant och minst sagt överraskande lösning på det hela om det visade sig att Jallais teori om två separata grupper - omedvetna av vilka som utgjorde respektive grupper - hade Ove Mollvik som länk

Där Mollvik handlade vapen av CG Östling och sedan förmedlade det till någon granne som rörde sig i kriminella kretsar.

Där Mollvik handlade vapen av CG Östling och sedan förmedlade det till någon granne som rörde sig i kriminella kretsar.
Om inte PG Näss hade gett Jan Sundström uppdraget att spana kring vårt hus efter en möjlig länk mellan v.Birchan och Ausonius som båda råkade vara lika aningslösa vittnen mot vad Näss hållit på med så hade Östlings vapenaffärer kunnat härledas till PKK och vidare till Baresic så som Holmér från början var inne på.
Och om Sundström varit ärlig mot sig själv hade han också kunnat utesluta mig direkt från att någonsin ha haft med saken att göra. Istället spreds rykten om kriminellt umgänge kring mig som sedan fastighetsägare, mediechefer, polis och social väktartjänst kunde försvara sig med och istället tjäna millioner på min och andras bekostnad.