2013-07-10, 10:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det är just för att undvika trams som det finns en ignore-funktion. Att reta upp sig på varandras sämre sidor kommer aldrig att tillföra något.

Naturligtvis går det inte att utesluta att Ove Mollvik köpte en revolver av Östling.

Citat:
Ursprungligen postat av palmemannen86
DET hade varit en intressant och minst sagt överraskande lösning på det hela om det visade sig att Jallais teori om två separata grupper - omedvetna av vilka som utgjorde respektive grupper - hade Ove Mollvik som länk

Där Mollvik handlade vapen av CG Östling och sedan förmedlade det till någon granne som rörde sig i kriminella kretsar.
Den här sortens spekulationer vänner och fiender emellan för att komma överens på andras bekostnad har jag kunnat följa en mycket påtaglig effekt av genom åren sedan MOP. Vem har stått i vägen för vem undrar jag fortfarande.
Om inte PG Näss hade gett Jan Sundström uppdraget att spana kring vårt hus efter en möjlig länk mellan v.Birchan och Ausonius som båda råkade vara lika aningslösa vittnen mot vad Näss hållit på med så hade Östlings vapenaffärer kunnat härledas till PKK och vidare till Baresic så som Holmér från början var inne på.
Och om Sundström varit ärlig mot sig själv hade han också kunnat utesluta mig direkt från att någonsin ha haft med saken att göra. Istället spreds rykten om kriminellt umgänge kring mig som sedan fastighetsägare, mediechefer, polis och social väktartjänst kunde försvara sig med och istället tjäna millioner på min och andras bekostnad.
Citera
2013-07-10, 13:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
I tråden är polisspåret i majoritet. Visst, poliser och AGAG kan förstås ha varit fotfolket men det känns som att antalet misstänkt inblandade är alldeles för många. Vad det gäller Eva Rausing kan nog också jag tänka att det kanske inte var hälsosamt att t.ex kontakta en privatpalmespanare med tipset om makens far. Hon hade ju dessutom uttryckt att hon kände rädsla för honom. Man kan definitivt inte diskvalificera ett ev vittne bara för att denne knarkar. Även knarkare har många ljusa stunder intellektuellt och känslomässigt sett.

Frågan är då vad man menar med "polisspåret" ? Att polis/säk i olika befattningar varit inblandade i mordet på Olof Palme är odiskutabelt, men att mordmotivet var något som upprört poliser så till den milda grad att de beslutade mörda honom, samt att skytten hämtades ur det klientelet, tror jag inte på för ett ögonblick. Jag är fortfarande fullkomligt övertygad om att gärningsmannen inte är svensk. Två pesos.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-10 kl. 13:57.
Citera
2013-07-10, 14:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Frågan är då vad man menar med "polisspåret" ? Att polis/säk i olika befattningar varit inblandade mordet på Olof Palme är odiskutabelt, men att mordmotivet var något som upprört poliser så till den milda grad att de beslutade mörda honom, samt att skytten hämtades ur det klientelet, tror jag inte på för ett ögonblick. Jag är fortfarande fullkomligt övertygad om att gärningsmannen inte är svensk. Två pesos.
Det var som sagt svårt även för de fyra sammansvurna officerarna Vinge, Schuback, Ljunggren och Wallroth att få fram en svensk tillräckligt galen för att kunna skjuta Palme. På fängelserna gjorde man ogenerade försök att värva folk som också Bergling och Ausonius kunde berätta och därför fick bli patsys istället. Ute i världen fanns ett tjugotal mordkommandon som till högstbjudande och mot absolut immunitet kunde åta sig jobbet som Näss mycket väl kände till. CIA hade sitt välutbildade proffs Baresic i beredskap för att i händelse av statskupp skydda sina egna intressen men att bli del av statskuppen i sig var knappast avsikten utan något en svensk myndighet helt och hållet måste ta ansvar för.
Citera
2013-07-10, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
varje normal människa begriper att misstanke om OP:s befarade landsförräderiplaner och eventuella avhopp till en Sovjetunion i förfall vid Moskvaresan i april 1986 inte utgjorde mordmotiv, det är lika felaktigt och gripet ur luften som någonsin påhittet om gärningsman Pettersson från Sollentuna.

Snälla människa kan du inte bara hålla käften och sluta förstöra tråden med ditt spam? Bara denna mening har jag läst 10 000 gånger nu och den är precis lika totalt substanslös som första gången.
Citera
2013-07-10, 14:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Det var som sagt svårt även för de fyra sammansvurna officerarna Vinge, Schuback, Ljunggren och Wallroth att få fram en svensk tillräckligt galen för att kunna skjuta Palme. På fängelserna gjorde man ogenerade försök att värva folk som också Bergling och Ausonius kunde berätta och därför fick bli patsys istället. Ute i världen fanns ett tjugotal mordkommandon som till högstbjudande och mot absolut immunitet kunde åta sig jobbet som Näss mycket väl kände till. CIA hade sitt välutbildade proffs Baresic i beredskap för att i händelse av statskupp skydda sina egna intressen men att bli del av statskuppen i sig var knappast avsikten utan något en svensk myndighet helt och hållet måste ta ansvar för.

Det är förmodligen många ute i världen som har kunskap om ur vilket mordkommando gärningsmannen hämtades. Även PKK-ledaren Abdullah Öcalan känner till det här skulle jag tro, sagt utan att jag därmed absolut bundit mig vid att någon från PKK utfört attentatet mot Palme även om PKK-inblandning är troligare än andra. Här hemma förutsätter jag att topparna inom politik och näringsliv informerades tidigt samt detta även gäller resten av familjen Palme. Att dessa (läs Palmebröderna) envetet framhåller och åtminstone officiellt låter sig nöjas med att faderns mördare hette Christer Pettersson är obegripligt och kan väl bara sammanfattas och uttryckas adekvat i ordet YNKEDOM.
Citera
2013-07-10, 14:51
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Snälla människa kan du inte bara hålla käften och sluta förstöra tråden med ditt spam? Bara denna mening har jag läst 10 000 gånger nu och den är precis lika totalt substanslös som första gången.

Sluta grina och sätt mig på IGNORE om det inte passar, ok !
Citera
2013-07-10, 15:23
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
I tråden är polisspåret i majoritet. Visst, poliser och AGAG kan förstås ha varit fotfolket men det känns som att antalet misstänkt inblandade är alldeles för många. Vad det gäller Eva Rausing kan nog också jag tänka att det kanske inte var hälsosamt att t.ex kontakta en privatpalmespanare med tipset om makens far. Hon hade ju dessutom uttryckt att hon kände rädsla för honom. Man kan definitivt inte diskvalificera ett ev vittne bara för att denne knarkar. Även knarkare har många ljusa stunder intellektuellt och känslomässigt sett.
Säpo, polis och väktarkår visar sig alltmer ha varit mycket väl införstådda med att mordplanerna denna gång skulle bli på allvar. Ingen vågade dock knappast ens privat avslöja något över de hierarkiska gränserna kan man tro. Någon mystisk överhet måste man ändå ha fruktat eller litat på skulle föra saken åt de olika gruppernas innerst inne önskade håll. Ingen skulle behöva personligen ta något ansvar vad som än skedde. Det skulle inte förvåna mig om istället även Näss steg i graderna hos frimurarna efter dådet.
Gamla knarkare och kåkfarare som lyckats klara sig ur eländet har ofta en mycket klarare syn på samhället som ingen vän av ordning gärna kan tro är sann....
Citera
2013-07-10, 16:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Säpo, polis och väktarkår visar sig alltmer ha varit mycket väl införstådda med att mordplanerna denna gång skulle bli på allvar. Ingen vågade dock knappast ens privat avslöja något över de hierarkiska gränserna kan man tro. Någon mystisk överhet måste man ändå ha fruktat eller litat på skulle föra saken åt de olika gruppernas innerst inne önskade håll. Ingen skulle behöva personligen ta något ansvar vad som än skedde. Det skulle inte förvåna mig om istället även Näss steg i graderna hos frimurarna efter dådet.
Gamla knarkare och kåkfarare som lyckats klara sig ur eländet har ofta en mycket klarare syn på samhället som ingen vän av ordning gärna kan tro är sann....

Olof Palme stod i vägen för av den svenska ekonomiska eliten önskat svenskt politiskt paradigmskifte, det var motivet till mordet. Jag tycker inte vi ska komplicera tillvaron och blanda in diverse kända och okända statsfunktioner i mordet på Olof Palme i den utsträckning du tycks ha stor fallenhet för. Konspirationens aktörer var landets ekonomiska elit och en för ändamålet nödvändig, ohelig allians mellan vissa inom borgerligheten och högersossar. Det räcker, det är svaret på frågan om motivet - och attentatsmannen hämtades utifrån.
Citera
2013-07-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Det är han, och han ensam, som har gjort att jag efter flera år inte orkar ha denna tråd som avslutande kvällsläsning längre.
Visst, man kan skratta gott åt att han tror på sanningsserum och skit men tjatet....
Det där jävla malandet orkar man inte hur länge som helst.

Jag skrev för flera månader sedan typ "snälla Mollvik, kom tillbaka, allt är förlåtet".
Det gjorde han, men då var ju tanken att den där som tjatar värre än fem kärringar skulle dra!
Citera
2013-07-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström
Det är han, och han ensam, som har gjort att jag efter flera år inte orkar ha denna tråd som avslutande kvällsläsning längre.
Visst, man kan skratta gott åt att han tror på sanningsserum och skit men tjatet....

Jag skrev för flera månader sedan typ "snälla Mollvik, kom tillbaka, allt är förlåtet".
Det gjorde han, men då var ju tanken att den där som tjatar värre än fem kärringar skulle dra!

Man måste förstå att det är just tramsigt och söndertrasat man vill ha Flashback och i synnerhet denna tråd från dem som styr. Senast gick påståenden om att ett annat nic skulle vara ett alternativnic för mig helt opåtalat men jag har lämnat diskussionen här för gott och har enbart ett nic.

Alla dessa opåtalade regelbrott talar sitt tydliga språk och alla andra tvivelaktiga utvisningar. Allt finns detaljerat i desinformationshandboken i artikeln som publicerat i NYT det länkades till tidigare i forumet. Där finns just detta ja hela spektrumet beskrivet. Trots att det inte lurar många fortsätts det dock enligt handboken oförtrutet. Det finns andra forum där trollen inte har något att hämta välj dem när du inte tyar med et längre.
Citera
2013-07-10, 20:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström

Sluta grina du också, Hellström. Använd IGNORE-funktionen om du inte orkar läsa inlägg från postare med en alternativ uppfattning om MOP än Jallai-konsortiets landsförrädartrams. Eller polisspårstramset om det är det spåret ni är inne på nu, det ligger i samma tramskategori.
Citera
2013-07-10, 20:26
Medlem
p.norths avatar
...eller värsta tramset måste ju vara Lisbeths grekiska son som sköt Olof och även mot sin egen "mamma" jojo..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in