2013-07-12, 10:03
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Vad gör AJ just nu? Sitter han på flashback eller har han rymt från landet?

Ja, emmaemma, har du någon idé?
En vild gissning från mig är att han sitter hemma och tvångsrunkar medans hans mamma röker sig hes på cigaretter i köket. Nervklena, båda två. Men som sagt,en vild gissning bara.
Citera
2013-07-12, 10:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
mcn förekommer som AJs senast kända transportmedel bla. på roadtrippen
vi vet inte hurvida den är lyst, eller inte

har du något att tillföra ?
Det är väl bara en spekulation det också?
Som bilsemestern?
Och Roadtrippen är ju inte bekräftad, så AJ kan ju varit i Thn, hos FH, Jkpg, mammas stuga, eller gömt sig precis var som helst.
Så roadtrippen ska vi nog inte heller göra till en trådsanning, även om AJ skrev det själv.
Citera
2013-07-12, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Vet ju inte om någon har tagit upp detta, eller om mitt inlägg syntes förra gången jag skrev det.
Iaf tre ställen som jag inte vet om MPS eller polisen sökt av.

Skanskas gamla asfaltsverk och dynamitförrådet vid Sandhemsspåret.
Samt det faktum att AJ's farföräldrarna hade sin grönsaksodling någonstans uppe i strömslund.

AJ fick ju delvis smeknamnet ''morot" för att han hjälpte sin farmor att sälja grönsaker på torget, innan han sparkade ner somaliern på 90-talet.

Och jag vet att hemtjänsten på östra sidan älven, uttryckte sitt obehag över att åka farföräldrarna om AJ var där.
Vet ju tyvärr inte den exakta adressen på strömslund-sidan.

Vet inte om någon av de häktade var med i ungdomshemvärnet i början av 90-talet.
Men vet iaf att det lades ner i ett par år runt misshandeln och moskébranden, pga för mycket högerextrema ungdomar, dock ej AJ men folk i hans kompiskrets.

Iaf om någon av dem var det, vet de om en massa bra ställen runt svenecker och bilskroten, att leta på.
HV-U övade minst en gång i månaden i detta området.
Och det enda som har tillkommit där, är ett par skjutbanor.

Iom att stadens gamla soptipp låg här, finns det fortfarande en "lak-damm", där man samlar basiskt vatten från tippen i.
Där hade jag kastat i en kropp i om jag skulle vilja bli av med den.

Samma vid Sandhem.
Iom att det legat en kemisk fabrik där Skanska hade/har? sin grusgrop/asfaltsverk, så finns det en del sura vattensamlingar där att dumpa i.
Inget en frisk människa utan skyddskläder vadar ut i under ett eftersök.

Jag hoppas polisen sökt i dynamit-källaren, annars är det ju snudd på tjänstefel.
Den är ju inte direkt okänd, och Sandhemsspåret må vara ett joggingspår, men det är farbart med bil, jag har kört parkavd pickup där på sommarjobb, och det går alldeles utmärkt att köra där.
Och det är ju inga svårigheter att köra in heller.

Så om någon hugad sökare vill ut och leta, finns det ett par ställen till, att kolla av.
Är på utlandsjobb och kommer inte hem förrens i sep, så hinner ej själv kolla dessa platser.
låter som en del intressanta platser tror nog att dom haft en tanke på dumpnings plats om något som hände skulle ske nån gång
Citera
2013-07-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Varför är det så viktigt att finna den cykeln?

När jag ver med MP förra måndagen och sökte i Dannebacken så vill jag minnas någon säga att man funnit en motorcykel några blodiga kläder och gummihanskar. Kan ju vara rimligt att polisen redan har den för analys eftersom de heller inte frågar allmänheten om man sett en motorcykel.
Citera
2013-07-12, 10:19
Medlem
En tänkbar dumpningsplats är en gödselbrunn någonstans utmed resvägen.
Dessa brukar ligga lite avsides på gårdarna.

Det var ett uppmärksammat fall för några år sedan utanför Skara. Där några tankebröder till trådens personer dummpade en "kompis" i en sådan.

Finns det någon från bygden som känner till någon lämplig gård?
Senast redigerad av Felix52 2013-07-12 kl. 11:01.
Citera
2013-07-12, 10:25
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Asså, jag vill verkligen inte vara sån, för detta är så tragiskt alltihop och oavsett vad man väljer för killar så får bara inte detta hända, men....hur fasiken kunde hon vara med en sån som AJ, en snabb googling och man får upp hur mkt som helst. Jag hoppas att detta kan vara en wakeupcall till tjejer som faller för dessa sluskar.

Det är ju en del av romantiken för dessa tjejer. Jag menar, varför får Anders som våldtog/mördade Engla beundrarbrev? Han ser ju ut som en påse skridskor och ingen lär lagt märke till han innan.
Citera
2013-07-12, 10:26
Medlem
kan det finns vitten som polisen har som sett dessa 2 häktade på brottsplatsen samt vilka fordon som setts avika från platsen kanske AJ lejt bort allt städ jobb för att ha ryggen fri
Citera
2013-07-12, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är väl bara en spekulation det också?
Som bilsemestern?
Och Roadtrippen är ju inte bekräftad, så AJ kan ju varit i Thn, hos FH, Jkpg, mammas stuga, eller gömt sig precis var som helst.
Så roadtrippen ska vi nog inte heller göra till en trådsanning, även om AJ skrev det själv.

Vi skall inte göra den till en SANNING, men ärligt talat, tror du AJ har berättat något annat till Polisen än att han farit runt enligt Facebook ? Isf. hade han suttit häktad på en verfierad lögn.

Så eftersom hans UTSAGA är roadtrip med MC, så är MCn intressant.
Det kan ju varit så att han pep iväg på denna och hämtade hjälp för att inte bli spårad av telefoner.

Och då kan spår fastnat på motorcykeln, teknisk bevisning.

Så sanning eller ej, så säger mina källor (fågelkvitter) att polisen inte kunnat undersöka MCn, AJ har heller inte kunnat berätta var den är, vilket kan förklaras av ovan.

Så återigen, alla tips om var MCn är, eller om den blivit sedd aktuell tidpunkt, hör av er. Till Polisen. Eller PMa.
Citera
2013-07-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Återigen: Polisen har gång efter gång sökt vittnesiakttagelser i Dannebacken och på Hunneberg "natten mellan lördag och söndag". Därav kan vi dra slutsatsen att blodet, grannar, tidningsbud allt sammantaget gör att polisen bara intresserar sig för natten och inte förmiddagen på söndag.

Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Tror inte man får in en sådan stor låda annat än på tvären så någon
borde stått inne i den och stöttat den diagonalt så den inte glider
ner på dörr eller galler vilket kan ställa till det för GM om hissen stannar.

Fast som sagts tidigare, det är ju inte Sveriges hjärn-elit vi har att göra med...

Kanske det var därför det blev så kladdigt på golvet då de försökte baxa in kistan på olika ledder i hissen.
Citera
2013-07-12, 10:33
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09
När jag ver med MP förra måndagen och sökte i Dannebacken så vill jag minnas någon säga att man funnit en motorcykel några blodiga kläder och gummihanskar. Kan ju vara rimligt att polisen redan har den för analys eftersom de heller inte frågar allmänheten om man sett en motorcykel.
Ja, det finns ju en liten möjlighet att dessa saker är omhändertagna för analys.
Citera
2013-07-12, 10:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kanske det var därför det blev så kladdigt på golvet då de försökte baxa in kistan på olika ledder i hissen.
Nej, det blev inte kladdigt på vägen upp, och på vägen ner hade de lärt sig hur kistan skulle stå.
Citera
2013-07-12, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty09

Tar gärna mer info om detta. Någon som var med MP ?

Var det detta fynd 7/7 ?
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2237571-vissa-fynd-har-gjorts-av-missing-people
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in