2013-07-11, 21:47
Medlem
Varför skulle några vilja spöa på SB? Är väl ganska otroligt han skulle ha något med Idas försvinnande att göra ,eller är det något jag missat?
Citera
2013-07-11, 21:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tre grupper är på väg till områden runt Salstad/Grästorp.
Hur har vi det med området till väster där någon pratade liklukt, soptipp mm? Folk som har kollat där? PMa gärna om ni inte vill outta i tråden, men vore intressant o höra om någon rekat där.

Kollade någon kolonilotterna och ödehuset som tidigare tipsades om? Lextorp?

Jag har varit vid Öresjö och försökt lokalisera varifrån lukten kommer. Extremt svårt. Doften är starkast mellan två bergsskärningar men ingen kropp ligger ovanför själva skärningen. Sedan kan doften mystiskt nog flytta sig så att det luktar på ett helt annat ställe. En tanke är därför att det är något söder om bergskärningen som luktar och att vinden ibland för med sig doften dit. Jag hade extremt dåliga kläder för att gå i huggormsterräng så jag gav upp.

Platsen är alltså vid stora badet vid Öresjö, cirka 50 meter efter parkeringen i riktning mot Uddevalla.

En annan plats som borde undersökas bättre är det sammanfallna huset i korsningen vid Munkesten, dvs där vägen till Vänersnäs lämnar vägen mellan Grästorp och Vänersborg. Det hade parkerat en bil cirka 2½ bilar in på den lilla vägen. Är det två bilar från missing people eller en bil som inte velat synas? Platsen är en soptipp och jag har varit nära att gå igenom ett källartak där en gång, en skamfläck är platsen ur naturvårdssynpunkt. Jag fann ingen grävning och inget lik när jag letade runt men fler borde kika.
Citera
2013-07-11, 21:49
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
Men kan ni sluta komma hit utan att läsa tråden och upprepa er om detta bara för att det står nåt på tidningen? FLASHBACK har inte med misshandeln att göra! Om någon skulle bli misshandlad pga det som står här skulle det vara AJ. LÄS innan ni skriver....

Hur vet du att fb inte har med misshandeln att göra? Är du synsk? Expojkvännens namn dök upp här innan fokus hamnade på AJ.

Jag läser i tråden. Ni droppar namn till höger och vänster.
Citera
2013-07-11, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Jag ber att få presentera varukatalogen från Hederliga F&D:s begagnade bilar.
https://anonfiles.com/file/bfa85e3f07f123021b18fa117bf027a1
Lägg särskilt märke till det exklusiva släpet, anno 1968.
Citera
2013-07-11, 21:50
Medlem
Har försökt leta igenom tidningsklipp från när AJ satt anhållen. Hittade dock inte vad jag letade efter.
Men om jag inte är helt ute och åker tandem påstod AJ att IF var orolig fast annars OK.
AJ mins inte när han lämnar lägenheten.
Enligt hans advokat fanns det vissa omständigheter som gjorde att AJ lämnade lägenheten men vad ville han inte gå in på.

Vad kan det vara för omständiheter?
Hade det som tråden handlar om hänt eller dök det upp någon annan?
Citera
2013-07-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet vi inte, men männen kan gå i trappor medan lådan åker hiss.

Tror inte man får in en sådan stor låda annat än på tvären så någon
borde stått inne i den och stöttat den diagonalt så den inte glider
ner på dörr eller galler vilket kan ställa till det för GM om hissen stannar.

Fast som sagts tidigare, det är ju inte Sveriges hjärn-elit vi har att göra med...
Citera
2013-07-11, 21:55
Medlem
Alla ni som säger att vi på fb droppar namn och anklagar folk hur som helst berätta gärna hur ni tänker där
Citera
2013-07-11, 21:55
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds

Fast som sagts tidigare, det är ju inte Sveriges hjärn-elit vi har att göra med...

tung kista + Id* måste väl ändå bli bra tungt och otympligt att lyfta upp på ett biltak utan att dra åt sig för mycket uppmärksamhet??
Citera
2013-07-11, 21:56
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds

Jag tror de är smartare än vad du tro. Tänk på att de har lyckats gömma en person snart 2 veckor.
Och plus att AJ inte sitter i häktet. De är nog lite smarta än då...
Citera
2013-07-11, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
tung kista + Id* måste väl ändå bli bra tungt och otympligt att lyfta upp på ett biltak utan att dra åt sig för mycket uppmärksamhet??
DB har släp.
Citera
2013-07-11, 21:57
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Alla ni som säger att vi på fb droppar namn och anklagar folk hur som helst berätta gärna hur ni tänker där
Det finns personer som har gång på gång misstänkliggjort vissa namngivna personer och även spridit falska rykten om att dessa ska ha varit närvarande på ett eller annat sätt.

Sen har antingen samma person, fast via ett annat eller samma konto, eller andra personer fortsatt på samma linje för att dem inte sett eller förstått att andra har dementerat dessa uppgifter sedan länge.
Citera
2013-07-11, 21:57
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DB har släp.

jasså, hade han med sig det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto