2013-07-11, 21:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Men det ena utesluter inte det andra. Frågan är om AJ lyckats manipulera DB & FH så att han kunde göra helt andra saker under tiden som bilen brändes. Förbereda sin roadtrip ?
Det känns som det skiter sig på att det inte finns någon uppgift på att han faktiskt hade något färdmedel. Jag tror inte att han fått med sig MC, n, helt enkelt. Den är säkert någon annanstans, förmodligen i thn?
Och om detta dumpande tagit några timmar vill han nog inte hämta MC, n, som kanske t.o.m var eftersökt. Den har nog någon hjälpt till att städa undan. Påstod inte AJ att den var krockad, som en eventuell förklaring, varför den troligtvis inte finns i jkpg.
Citera
2013-07-11, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beegone
Sluta häng ut folk som inte blivit dömda!! nu blev en oskyldig brutalt misshandlad pga falska rykten! idioter

Det var kvällstidningarna som hetsade mot honom genom att lägga ut bild på hans bostad och helt taget från luften skriva att blodspåren från Dannebacken ledde polisen till hans bostad. Ring kvällstidningarna för dina klagomål.
Citera
2013-07-11, 21:30
Medlem
panzertaxs avatar
kistan ja eller nej är ju rätt lätt att utreda, ge tipset till polisen, låt dem kolla upp.
Citera
2013-07-11, 21:31
Medlem
Presidents avatar
Hur är alla säkra på att kroppen har dumpats i nån sjö?

1. De kan ha gömt den någonstans nära för att senare i lugn och ro dumpa den när sökarna har gett upp. Har polisen kollat DBs frys?

2. någonstans i skogen väl gömd under stenar/buskage.

3. styckat i småbitar och nedspolad

4. bränt sedan nedspolat

5. syra

De har faktiskt haft god tid på sig.
Citera
2013-07-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan tänkas att de bar in lådan och fyllde den inne i lägenheten.

Får den verkligen plats i hissen med en man eller två?
Citera
2013-07-11, 21:32
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Dök upp i mitt feed på FB precis:

"Har hört att min barndoms vän Sebastian blivit misshandlad av några pajaser som tror att den här kära, snälla killen skulle kunna göra något så grovt illa till en kvinna. Jag kan intyga alla er som läser det här att Sebbe var hos mig på en inflyttning fest och jag är 110% säker på att han aldrig skulle kunna röra en kvinna med våld. Han har gått igenom svåra grejer och ni idioter vill fortfarande trycka ner han? Snälla, ni vet inte hur underbar han är, han är en av mina bästa vänner och att han skulle kidnappa en tjej som han själv varit tillsammans med och gett 110% kärlek till är lika med noll. Vi pratar om kärlek till personer men när vissa hoppar på en utan att veta ett enda piss om den är så idiotiskt så det inte finns! Jag hoppas verkligen att ni tar åt det här och ger fan i Sebbe, han har redan för mycket skit att gå igenom!

Älskar dig S*bastian B*rgström!
"

Någon agerar här på flashback för att hänga ut en mängd kandidater som skulle kunna vara i lägenheten. Gör man så med lite olika användarnamn så hittar man förr eller senare någon som helt saknar alibi. Det går alltså att missbruka flashback för att misstänkliggöra helt oskyldiga genom att spotta ur sig en massa namn via olika användarkonton...
Citera
2013-07-11, 21:33
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Skulle kistan vara använd så skulle jag sätta mina pengar på att den är dumpad i vatten av nått slag väl förseglad och med vikter som säkrar att den stannar på botten.

Känns som det är av värde och verifiera om kistan saknas.

Kistan är av plåt och det krävs inte så mycket vikt för att totalen skall hålla BO på botten.
Citera
2013-07-11, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Brodern lär ha hängt sig enligt andra inlägg här.

DB var ganska öppenhjärtlig med sin ångest på FB. Enligt DB gick på han på Mirtazapin.
"Idag bestämde jag mig för att sluta med min Mirtazapin...ångestdämpande my ass!!jävla råttgift som förslavar Människor....spolar ner skiten,drömmer bara mardrömmar,trött hela jävla tiden,sugen på godis,mat....nej bearbetar sorgen bättre utan skiten..tvi vede!"

Wikipedia om medicinen:
"...Mirtazapin används ibland förutom vid depression (i kombination med det ordinarie antidepressiva läkemedlet, vanligen fluoxetin eller sertralin) även mot insomningssvårigheter vid depression eftersom läkemedlet har sedativ effekt..."
Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Mirtazapin

Det finns nog anledning till häktespersonalen att hålla extra koll på DB.

Ja har han inte ångest förr, så har han det nu. Ingen flickvän som vill behålla honom honom, en bror som tar självmord, en pappa som dött, och en "bästa" vän som får honom att begå handlingar han inte bär ansvaret för. Sommar är det också, den kan man nog ana i från häktesfönstret.

DB borde slå näven i bordet och göra upp med idioten till "kompis" en gång för alla.
Citera
2013-07-11, 21:36
Medlem
Hörde när Id*s pappa stå och prata med sin flickvän när han sa att det vart ett inlägg på fb som togs bort men stod något liknande så här.... Jag har så ont i min fot så jag får ta min motorcykel till Id*

Någon som hört detta?
Citera
2013-07-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om jag hade tagit kistan så är det för att sänka BO i en sjö. Jag hade inte åkt in med den bilen i Trollhättan utan det skulle i så fall förutsätta två bilar och då får man på köpet skjuts hem. Alltså en bil tar med sig kistan direkt till lämplig dumpningsplats och en hämtra BO inlindad i plast.

Eller i någon av de jättelika flaggor i polyester DB skriver om?
..
Har sett närmare på kistbilderna men kan inte avgöra vilket material det är gjort av. Zink är väl det vanliga för kistor (diskussion här https://www.flashback.org/t228086) men plåt eller trä är väl troligast. Är kistan av trä blir det väl svårare att sänka den?

Nej, någon transport av kistor på biltak inne i Trollhättan tror jag vi kan glömma. Däremot under ett senare skede.
Ska bli intressant att se vad Flashbacks spanare kom fram till under kvällen.
Citera
2013-07-11, 21:37
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Brodern lär ha hängt sig enligt andra inlägg här.

DB var ganska öppenhjärtlig med sin ångest på FB. Enligt DB gick på han på Mirtazapin.
"Idag bestämde jag mig för att sluta med min Mirtazapin...ångestdämpande my ass!!jävla råttgift som förslavar Människor....spolar ner skiten,drömmer bara mardrömmar,trött hela jävla tiden,sugen på godis,mat....nej bearbetar sorgen bättre utan skiten..tvi vede!"

Wikipedia om medicinen:
"...Mirtazapin används ibland förutom vid depression (i kombination med det ordinarie antidepressiva läkemedlet, vanligen fluoxetin eller sertralin) även mot insomningssvårigheter vid depression eftersom läkemedlet har sedativ effekt..."
Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Mirtazapin

Det finns nog anledning till häktespersonalen att hålla extra koll på DB.

Hans mamma är väl också död....
Citera
2013-07-11, 21:38
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det värsta är väl att vi inte vet vad tidningsbudet sett, eller sagt när polisen frågade?

Återigen: Polisen har gång efter gång sökt vittnesiakttagelser i Dannebacken och på Hunneberg "natten mellan lördag och söndag". Därav kan vi dra slutsatsen att blodet, grannar, tidningsbud allt sammantaget gör att polisen bara intresserar sig för natten och inte förmiddagen på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in