2013-07-12, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur vet vi att Mc:n är borta, eller gissar vi?

gissar kvalificierat.
påstodd initierad källor säger att polisen inte fått tag på den, och att AJ "glömt" vart den är.

den som lever får se...
Citera
2013-07-12, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Denni@ bror blev ju mördad, vet någon omständigheterna kring vad som hände?
Dog farsan en naturlig död, alt sjukdom eller vet någon om han också blev dödad?

Verkar hursomhelst som att död, våld hot var naturliga och normala inslag i detta getto-gäng.
(En annan som tycker det är busigt att snooza tre gånger på väckarklockan)

Mördad!!?? När jag frågade tidigare i tråden fick jag svaret att det var sjukdom respektive självmord. Någon som vet hur det egentligen var??
Citera
2013-07-12, 07:29
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staren12
Spinner vidare på om MCn användts som sänke. Blir det olja på vattenytan i så fall? Kan det ge en ledtråd att titta efter? Men det kanske inte syns efter en vecka i alla fall?

Olja och bränslet i tanken lär lösas upp i vattnet ganska snabbt om det läker ut och en mc innehåller ej så mycket. Större båtar som trafikerar t.ex. östersjön spolar ibland ren sina tankar och dumpar då x antal kubikmeter diesel / olja som brukar lösas upp ganska snabbt så det är inte så ofta kustbevakningen eller andra fartyg ser dessa utsläpp.

Dock är jag skeptisk till att man skulle använda en MC som sänke den innehåller registrerings- samt serienummer på motorn så den som äger den är således enkel att spåra och lär bli misstänkt ganska snabbt om kroppen hittas fastsurrad / bredvid mc:n.
Citera
2013-07-12, 07:29
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
gissar kvalificierat.
påstodd initierad källor säger att polisen inte fått tag på den, och att AJ "glömt" vart den är.

den som lever får se...

Och polisen har inte gått ut med efterlysning om den är intressant eller ens existerar?
Har det överhuvudtaget förekommit någon MC enligt officiella källor?
Är inte det en "trådsanning"...?
Citera
2013-07-12, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Och polisen har inte gått ut med efterlysning om den är intressant eller ens existerar?
Har det överhuvudtaget förekommit någon MC enligt officiella källor?
Är inte det en "trådsanning"...?

mcn förekommer som AJs senast kända transportmedel bla. på roadtrippen
vi vet inte hurvida den är lyst, eller inte

har du något att tillföra ?
Citera
2013-07-12, 08:14
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
mcn förekommer som AJs senast kända transportmedel bla. på roadtrippen
vi vet inte hurvida den är lyst, eller inte

har du något att tillföra ?
Inget annat än frågor. Jag var mest nyfiken på om den var intressan över huvud taget, lyst eller ev avförd. (enligt officiella källor)
Citera
2013-07-12, 08:18
Avslutad
Att mcn skulle vara borta känns som en typisk trådsanning. Tror inte ett ögonblick på att AJ hävdat till polisen att han glömt var mcn är.
Citera
2013-07-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyrktrött
m.kidbo hyr ett garage där...mycket skumma typer som hänger i de området numera

Var där för många år sedan då det fungerade som en soptipp. Lastbilarna tömde sitt avfall ner i en djup och brant förbränningsugn. Själva ugnen har väl inte använts på länge.
Var platsen tillgänglig för DB & Co natten mellan lör-sön kan det kanske vara värt att se närmare på, särskilt om DB har kontakter där.
Om DB & co slängde av BO där tror jag inte att de frågade om lov. Skulle de ha gjort detta kommer snart polishusets arrester vara översvämmat med skumma typer...
Senast redigerad av Galeazzo 2013-07-12 kl. 08:24. Anledning: felstavning
Citera
2013-07-12, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
nej det är inte planerat allt tyder åt att det inte är de.. mord blir det om han fälls så tror jag,, allså inte dråp.

Dråp blir det om du råkar tappa en tegelsten i huvudet på någon när du bygger ett hus osv.. sticker du en kniv i någon blir det mord.
Brottsrubriceringen kan skilja sig väldigt mycket från fall till fall
Se på Lasse som blev knivhuggen till döds i hunneboparken 1990.
Det fallet är ju tyvärr aldrig löst men det rubricerades som som dråp??!
Tar man med sig kniv in i en folkpark och hugger nån till döds så finns det ju en tanke bakom gärningen??(förövrigt 23 årsedan imorgon preskriberat sedan 8 år)
Citera
2013-07-12, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att mcn skulle vara borta känns som en typisk trådsanning. Tror inte ett ögonblick på att AJ hävdat till polisen att han glömt var mcn är.

desto viktigare att få fakta då, eftersom motsatsen ger upphov till spekulationer om varför han har för avsikt att dölja den
Citera
2013-07-12, 08:33
Medlem
Grp03s avatar
Ok, jag frågar såhär istället:

Har denna MC visats fram på någon Facebook post som kan knytas till den berömda "roadtripen", varit omtalad i nyhetsmedia eller liknande? Finns det något annat än eget utsagn på att den varit i Trollhättan den aktuella tiden? Den skall enligt historien blivit körd av GM fr Jkp t Trh och sedan vidare till Strmstd om jag fattat riktigt, men sen då? Är det någon form för observation eller försök att visa fram cykeln i "alibiet" av GM?
Citera
2013-07-12, 08:37
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Mördad!!?? När jag frågade tidigare i tråden fick jag svaret att det var sjukdom respektive självmord. Någon som vet hur det egentligen var??

(Tjena! Jag har hängt med så gott jag kunnat, men har inte bidragit med text i denna tråd förrän nu.)

Enligt D's Facebook begick brodern självmord i häktet. Vad jag förstod det som dog både pappan och brodern i januari, detta året? Hans farmor dog också (stroke, tror jag att det stod) och det skedde ju också däromkring, inte sant? Jag kikade bara i loggen en snabbis, men har för mig att det var så det stod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in