2013-07-12, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
Vet bara att ett flertal civila polis bilar (typ SUV) typ insatsstyrkan har åkte E20 norr om Alingsås.
Vet med att kungen och son har varit i Gbg på STCC som dom kan har varit skydd åt dom.
Men var Trollhättans polis var är en gåta kanske jag troll för det finns det många
De var väl ute och jaga stenkastande idioter, har länkat från ttela om detta.
Citera
2013-07-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
De var väl ute och jaga stenkastande idioter, har länkat från ttela om detta.
Fattar inte riktigt detta inlägg. Är det poliser på väg till Allingsås från THN?
Isf finns lite info rörande Allingsås
Citera
2013-07-12, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Fattar inte riktigt detta inlägg. Är det poliser på väg till Allingsås från THN?
Isf finns lite info rörande Allingsås
Nån undra vart Trollhättans Poliser berfinner sig, då sa jag att de jagar nog stenkastande idioter, med det syftar jag på utlänningarna som ställer till bråk i Trollhättan...

De andra Poliserna eskortera väl bara Kungen och Son hem till Stockholm.
Citera
2013-07-12, 02:36
Bannlyst
Det sägs ju att de var med i nån grupp som den här, lite lustigt att det är i Halmstad, kanske är AJ och hjälper till, vad tror ni?
http://www.expressen.se/nyheter/nazister-gick-till-attack-med-yxa/
"en grupp medlemmar från partiet vid järnvägsstationen vid halv sju-tiden och körde sen därifrån med tre bilar. En kort stund senare återkom de och gick då till attack mot fem personer, enligt polisen från anti-fascistisk aktion, med påkar, knogjärn och knivar.

Enligt Hallandspostens reporter på plats ska en av männen ha haft en yxa i handen."
Citera
2013-07-12, 04:14
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Tappar du en tegelsten så är det vållande till annans död om det kan hävdas att du varit oaktsam.
Sticker du en kniv i någon för att du blir provocerat då blir det troligen rubricerat som dråp.
Du känner ju MTGM. Bortser du helt från att det kan ligga en planerad handling bakom brottet? Om det kan räkna som uteslutet så lär straffet bli så lågt att det är skrämmande.

Jag skall inte uttala mig om olika straffsatser för jag kan dem för dåligt. Jag känner inte MTGM det vill jag vara väldigt tydlig med, däremot har jag samtalat med människor som är bekanta med han just pga den rådande situationen. Som jag skrev i min tes tidigare i tråden så tror jag att omständigheterna just den kvällen skapade brottet.
Citera
2013-07-12, 06:00
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag skall inte uttala mig om olika straffsatser för jag kan dem för dåligt. Jag känner inte MTGM det vill jag vara väldigt tydlig med, däremot har jag samtalat med människor som är bekanta med han just pga den rådande situationen. Som jag skrev i min tes tidigare i tråden så tror jag att omständigheterna just den kvällen skapade brottet.

Ja, möjligt jag blandar samman sakerna här, tråden har ju blivit ganska rörig efter hand. Det var väl TB du kände om jag tänker mig om och genom henne du kände MTGM... My bad.

Jag läste din tes tidigare i natt och tycker den verkar vara mycket väl genomtänkt. Jag skall läsa den en gång till senare när huvudet är lite mer vaket. Om jag inte misstar mig så ligger du väldigt nära verkligheten i din bedömning av situationen. Det du var inne på med vikten av att finna MC'n är nog också riktigt med tanke på spårsäkring och var den finns. Om du tog en gissning utifrån det lilla du känner MTGM, tror du han kört långt bort med kroppen eller är han iskall och glömmer den i närheten? Är han en person som klarar att hålla sig lugn i en situation som den som uppstått? (Vi utgår från en olyckshändelse).
Citera
2013-07-12, 06:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja, möjligt jag blandar samman sakerna här, tråden har ju blivit ganska rörig efter hand. Det var väl TB du kände om jag tänker mig om och genom henne du kände MTGM... My bad.

Jag läste din tes tidigare i natt och tycker den verkar vara mycket väl genomtänkt. Jag skall läsa den en gång till senare när huvudet är lite mer vaket. Om jag inte misstar mig så ligger du väldigt nära verkligheten i din bedömning av situationen. Det du var inne på med vikten av att finna MC'n är nog också riktigt med tanke på spårsäkring och var den finns. Om du tog en gissning utifrån det lilla du känner MTGM, tror du han kört långt bort med kroppen eller är han iskall och glömmer den i närheten? Är han en person som klarar att hålla sig lugn i en situation som den som uppstått? (Vi utgår från en olyckshändelse).

Hur vet vi att Mc:n är borta, eller gissar vi?
Citera
2013-07-12, 06:13
Medlem
MCn tror jag ligger tillsammans med I*a.

AJ och DB backade in med bil till porten och forslade bort henne. Med bil och MC körde de till slutet av en skogsväg. Packade om och la kroppen på MCn och fortsätter med denna in i skogen till en sjö och upp på en klippavsats där det stupar rakt ner och blir djupt direkt. Rullar ner MCn med I*a fastsurrad ner för stupen ner i djupet.

Sedan brände de bilen, promenerade hemåt eller bad FH komma och hämta dem.

Vill man sänka en kropp är det inte så lätt att hitta vikter. Att bara ta stenar är inte så enkelt att veta hur många de behövs och att binda fast dem - de är oftast runda - så att man är säker på att de hålls fast.
Ett stup behövs om man inte har båt. Att släpa ut vikterna på djupare vatten på annat sätt går knappast. Och som nämnts - AJ kan sjöarna runt om. Och vet nog platser där man slipper bottennapp.

Så jag tror man ska hålla utkik efter MC spår på stigarna. Men vet inte hur blött det var i marken i helgen. Kanske det inte blev några avtryck.
Senast redigerad av staren12 2013-07-12 kl. 06:15.
Citera
2013-07-12, 06:15
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur vet vi att Mc:n är borta, eller gissar vi?
Än så länge gissar vi...
Citera
2013-07-12, 06:17
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staren12
MCn tror jag ligger tillsammans med I*a.

AJ och DB backade in med bil till porten och forslade bort henne. Med bil och MC körde de till slutet av en skogsväg. Packade om och la kroppen på MCn och fortsätter med denna in i skogen till en sjö och upp på en klippavsats där det stupar rakt ner och blir djupt direkt. Rullar ner MCn med I*a fastsurrad ner för stupen ner i djupet.

Sedan brände de bilen, promenerade hemåt eller bad FH komma och hämta dem.

Vill man sänka en kropp är det inte så lätt att hitta vikter. Att bara ta stenar är inte så enkelt att veta hur många de behövs och att binda fast dem - de är oftast runda - så att man är säker på att de hålls fast.
Ett stup behövs om man inte har båt. Att släpa ut vikterna på djupare vatten på annat sätt går knappast. Och som nämnts - AJ kan sjöarna runt om. Och vet nog platser där man slipper bottennapp.

Så jag tror man ska hålla utkik efter MC spår på stigarna. Men vet inte hur blött det var i marken i helgen. Kanske det inte blev några avtryck.
Så när man hittar likhet så sitter det surrat på en MC som råkat vara av samma typ som GM äger? Tja, det blir indicier av sådant.

EDIT: Jag förutsätter att MC'n är "anonymiserad"...
Senast redigerad av Grp03 2013-07-12 kl. 06:22.
Citera
2013-07-12, 06:47
Medlem
Citat:
Så när man hittar likhet så sitter det surrat på en MC som råkat vara av samma typ som GM äger? Tja, det blir indicier av sådant.

EDIT: Jag förutsätter att MC'n är "anonymiserad"...

Helt klart inte bra om man det hittas. Men jag tror de hade bråttom och tagit det som fanns närmast - och då har de nog inte heller "anonymiserat" den. Man hoppas istället på att platsen aldrig hittas.
Citera
2013-07-12, 06:52
Medlem
Spinner vidare på om MCn användts som sänke. Blir det olja på vattenytan i så fall? Kan det ge en ledtråd att titta efter? Men det kanske inte syns efter en vecka i alla fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in