Citat:
Ursprungligen postat av
svenyngve
Jag skall inte uttala mig om olika straffsatser för jag kan dem för dåligt. Jag känner inte MTGM det vill jag vara väldigt tydlig med, däremot har jag samtalat med människor som är bekanta med han just pga den rådande situationen. Som jag skrev i min tes tidigare i tråden så tror jag att omständigheterna just den kvällen skapade brottet.
Ja, möjligt jag blandar samman sakerna här, tråden har ju blivit ganska rörig efter hand. Det var väl TB du kände om jag tänker mig om och genom henne du kände MTGM... My bad.
Jag läste din tes tidigare i natt och tycker den verkar vara mycket väl genomtänkt. Jag skall läsa den en gång till senare när huvudet är lite mer vaket. Om jag inte misstar mig så ligger du väldigt nära verkligheten i din bedömning av situationen. Det du var inne på med vikten av att finna MC'n är nog också riktigt med tanke på spårsäkring och var den finns. Om du tog en gissning utifrån det lilla du känner MTGM, tror du han kört långt bort med kroppen eller är han iskall och glömmer den i närheten? Är han en person som klarar att hålla sig lugn i en situation som den som uppstått? (Vi utgår från en olyckshändelse).