2013-07-10, 12:23
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Väldigt många tror att det är en sorts status att ha hög postcount. Frågan är bara om de är medvetna om all den skit de massproducerar.

Jag kollade på en person som hade ca 2500 posts. Tidigare inlägg var 99%.

"haha "

"lol wtf"

"+1"

" "

" "

Osv. Personen i fråga hade skrivit ett inlägg vad jag kunde se som bestod utav en mening.

Det var faktiskt efter sett detta jag börja tänka på skapa den här tråden.

Om det är så illa borde du kanske rapportera honom för KFK? Den regeln är ju till för sådana användare.
Citera
2013-07-10, 12:27
Medlem
kvskvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Upplever många gånger at jag skriver et svar eller en kommentar til en ny tråd, sen när jag har skrivit klart å postar, har 3-4 andra postat mens jag skrev. Hvis det är en banal/enkel fråga eller problemställning som tas upp blir ju ochså svaren ganska lika. Kan ju förklara lite av problemet i alla fall.

Vad säger du ?

Har aldrig tänkt på det direkt. Postar inlägg när man kommer på något att skriva inte annars.
Vem orkar bry sig om post count. Men så många inlägg vissar har så är det säkert många som gör det.
Citera
2013-07-10, 14:42
Medlem
Roibots avatar
För mig är hög post count inte status, snarare tvärtom. Ju mer man skriver här, desto mer tid spenderar man framför datorn, istället för att vara ute i verkliga livet. Kvaliteten på inläggen imponerar däremot.
Citera
2013-07-10, 19:11
Medlem
robomans avatar
Jag tror absolut att nya användare vid en första anblick kan "se upp till" de som har många inlägg. De har ju uppenbarligen hängt mycket på flashback och kanske ger intrycket av att därför förstå vad de talar om.
Men ju mer man hänger här, desto mer inser man (man=jag) att idioterna är lika vitt spridda bland de rutinerade användarna som bland de nya.
Citera
2013-07-10, 20:25
Medlem
€rics avatar
Ingen ny grej direkt. Var ju snack om de förut och ja, vissa är rena posthoror. Borde bannas.

edit; insåg att jag hade ganska mycket själv. Men beror väl på vilken del av forumet man är på. Jag har nog skrivit 80-90% av mina inlägg på hockey-delen där det ibland kan bli ganska snabba diskussioner och flertal poster på en timme.
Senast redigerad av €ric 2013-07-10 kl. 20:32.
Citera
2013-07-11, 05:31
Medlem
Tror ni verkligen att så många gör det för att öka sin postcount? Tror ni inte att det oftare rör sig om att de helt enkelt är idioter som tycker att det är ett bra och givande inlägg att enbart posta t ex "lol wtf"?
Citera
2013-07-11, 10:44
Medlem
crillecrilles avatar
I stort sett allt ni klagar på går ju att rapportera som regelbrott eller KFK. Bara för att man skriver många inlägg så är man inte full av skit.

TS verkar ju själv vara besatt av postcounten.
Citera
2013-07-11, 11:19
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Tror ni verkligen att så många gör det för att öka sin postcount? Tror ni inte att det oftare rör sig om att de helt enkelt är idioter som tycker att det är ett bra och givande inlägg att enbart posta t ex "lol wtf"?

Det tror jag faktiskt också är den troligaste orsaken. Förvånansvärt många är helt befriade från substans vad gäller tankeverksamhet och verkar sitta och slöklicka sig runt och skriva meningslösa enradare (i bästa fall) i slumpvis valda trådar, och bryr sig inte om diskussionen kring ämnet för fem öre.
Citera
2013-07-11, 12:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jag har sett ett återkommande fenomen på senare tid.

Det känns som de flesta här på flashback tänker mestadelen på sin post count när de skriver ett svar.

Tror postcounten främst betyder något för nyare personer, då dessa kan känna att de inte tas på allvar om de inte har XXX antal posts + de personer som är på jakt att nå en viss forumdel, t.ex laidback.

Citat:
Ex1: Först har vi en person som skriver ett svar. En stund efter det kommer ett exakt lika kort svar med exakt samma innehåll olika formulerat. Efter en kort stund till kommer ett tredje svar som är likadant. Sen upprepas detta med jämna mellanrum i samma tråd.

Tror detta beror på lathet och okunskap, e.g. från de som inte vet hur Citera flera funktionen fungerar och/eller är för lata att editera sitt inlägg och klistra in ett citat där - de väljer hellre att svara 3 gånger på rad.

Citat:
Ex2: Många skriver ett otroligt snabbt svar som egenteligen inte bidrar alls till diskussionen.

Rapportera detta för Off Topic om du ser det.

Citat:
Ex3: Många skriver ett kort svärord eller kränkning.

Samma här, är det bara ett svärord så är det Off Topic (så länge tråden inte heter "Posta ett svärord).

Citat:
Ex4: Samma person skriver "Felpost i 10 olika trådar."

Igen, rapportera detta för Off Topic.

Citat:
Ex5: Personer trollar i trådar.

Den här är klurigare, då det inte är ett regelbrott att trolla i en tråd så länge man håller sig till reglerna, tror dock inte de som trollar i en tråd jagar postcount, utan de försöker nog bara vara lustiga.

Citat:
Kan det vara post count som ligger i grund och botten till detta att folk vill ge ett så snabbt svar som möjligt?

Tror det snarare är att folk vill vara först att svara så deras inlägg syns, e.g. de vill inte hamna där i mitten av alla inlägg som inte syns.
Senast redigerad av ^Eaz 2013-07-11 kl. 12:03.
Citera
2013-07-11, 12:02
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
I stort sett allt ni klagar på går ju att rapportera som regelbrott eller KFK. Bara för att man skriver många inlägg så är man inte full av skit.

TS verkar ju själv vara besatt av postcounten.

eller inte alls. Jag skriver utförliga inlägg då jag vet/känner att jag kan bidra med något. Postcounten får gärna försvinna för min del så mycket bryr jag mig om den.

Jag känner ofta att jag inte ens vill/orkar svara på trådar fastän jag kan svaret utantill.
Senast redigerad av Foxxybox 2013-07-11 kl. 12:05.
Citera
2013-07-11, 12:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
eller inte alls. Jag skriver utförliga inlägg då jag vet/känner att jag kan bidra med något. Postcounten får gärna försvinna för min del så mycket bryr jag mig om den.

Jag känner ofta att jag inte ens vill/orkar svara på trådar fastän jag kan svaret utantill.
Men du orkade starta den här tråden....?

Jag håller med Eaz^. Efter ett halvår och 200 inlägg så spelar ju inte PC någon direkt roll egentligen, förutom att det borde visa på hur seriös man är. Har man gjort X antal inlägg över X antal år så har man ju i alla fall lyckats att inte banna ut sig.
Citera
2013-07-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Vad för sorts idioter jagar hög post count? Ska de visa sina vänner och skryta på en förfest?

Så fort det finns en "topplista" av något slag kan du ge dig fan på att en del människor kommer vilja vara på toppen av den.

"Post hunting" var ett begrepp man hörde förr i tiden, men jag tycker nog i ärlighetens namn inte att det någonsin varit ett särskilt stort problem på Flashback. Det går naturligtvis att diskutera vad det fyller för funktion att visa användares post count publikt, men jag tycker personligen att den gott kan vara kvar. Den, i kombination med användarnamn och avatar, gör att man känner igen användare lite snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in