Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Tre grupper är på väg till områden runt Salstad/Grästorp.
Hur har vi det med området till väster där någon pratade liklukt, soptipp mm? Folk som har kollat där? PMa gärna om ni inte vill outta i tråden, men vore intressant o höra om någon rekat där.
Kollade någon kolonilotterna och ödehuset som tidigare tipsades om? Lextorp?
Jag har varit vid Öresjö och försökt lokalisera varifrån lukten kommer. Extremt svårt. Doften är starkast mellan två bergsskärningar men ingen kropp ligger ovanför själva skärningen. Sedan kan doften mystiskt nog flytta sig så att det luktar på ett helt annat ställe. En tanke är därför att det är något söder om bergskärningen som luktar och att vinden ibland för med sig doften dit. Jag hade extremt dåliga kläder för att gå i huggormsterräng så jag gav upp.
Platsen är alltså vid stora badet vid Öresjö, cirka 50 meter efter parkeringen i riktning mot Uddevalla.
En annan plats som borde undersökas bättre är det sammanfallna huset i korsningen vid Munkesten, dvs där vägen till Vänersnäs lämnar vägen mellan Grästorp och Vänersborg. Det hade parkerat en bil cirka 2½ bilar in på den lilla vägen. Är det två bilar från missing people eller en bil som inte velat synas? Platsen är en soptipp och jag har varit nära att gå igenom ett källartak där en gång, en skamfläck är platsen ur naturvårdssynpunkt. Jag fann ingen grävning och inget lik när jag letade runt men fler borde kika.