2013-07-11, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Ungefär så. De har strulat runt i trapphuset en stund. Blodfläckarna tycks cirkulära och verkar ha träffat golvet vertikalt.

Förmodligen ställt upp dörren och öppnat bagaget.

DB/FH kan tagit med sig ombyte redan vid upphämtning av AJ.
DB/FH behöver inte blivit blodig, men förmodligen AJ.
Ett snabbt byte kan skett i bilen, därefter kan man med "hyfsat" lugn börja planera fortsättningen mer noggrant.
Bra platser att dumpa liket, vad göra med bil, vad hitta på härnäst (roadtrip och Varbergs utflykt) ?

Med tanke på herrarnas fiske & lokala kunskaper om terrängen så blir antalet platser gigantiska för att gömma en kropp.

Bilbranden ser jag som en avledande manöver samtidigt som man gör sig av med bevis.
Citera
2013-07-11, 21:04
Medlem
panzertaxs avatar
Tre grupper är på väg till områden runt Salstad/Grästorp.
Hur har vi det med området till väster där någon pratade liklukt, soptipp mm? Folk som har kollat där? PMa gärna om ni inte vill outta i tråden, men vore intressant o höra om någon rekat där.

Kollade någon kolonilotterna och ödehuset som tidigare tipsades om? Lextorp?
Citera
Medlem
Om man jämför detta brott med MJ i Ucklum så finns det en ganska stor skillnad!
Där var han troligen ensam om det i detta case så är dom tre och det två för mycket.
Helst när dom har en som FH med har troligen inte suttit häktad innan med tanke på hans tidigare brott.
Och att börja gråta i rätten är nog en ganska normalt om vet att man är inblandad annars hade man nog reagerat på annat sätt.

Hur länge eller får polisen dölja att man har hittat något typ BO eller något annat som binder till brott?
Kan dom vänta med att lägga fram det till nästa förhandling?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Sant - det var ett riktigt långskott - men något har väl de(?) forslat/gömt BO i. Även om BO var kort, smal och tunn tror jag inte BO får plats i tvättkorg etc.
Vad som fattas i lägenheten är ännu ej kännt.
Kan ju vara lakan eller vad som helst, lakan ifrån garderoben e nog ingen som ser om det saknas.
OT finns mord i närheten av mig för inte så hemskt längesen som gm använde tvättkorg på kvällen och asade runt med BO i, mitt i stan
Citera
2013-07-11, 21:05
Medlem
Har sporadiskt läst igenom senaste ca 200 sidorna. Inget nytt förut om att S.B blivit misshandlad?

Båda fortfarande häktade?
Ingen vet vart AJ håller hus?
Vad är det för kista?
Är det bekräftat att tidningsbudet inte sett något blod kl 06.00?

Om mordet inträffat runt 02-03 så borde väl AJ tänka på att det är tidpunkt då folk kommer hem från krogen, då skulle inte jag riskera att dra ut en kropp från en lägenhet. Har han/dom väntat till tidig morgon har dom i alla fall haft tid på sig att lista ut nån plan att få ut och dumpa kroppen.
Men så smart är väl inte AJ i och för sig..
Citera
2013-07-11, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är bara 3 våningar, hissen tar för lång tid.
Det är och har alltid varit fyra våningar i Bäckelyckan.
http://tinyurl.com/lyk4z97
Citera
2013-07-11, 21:06
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
Hur var vädret den helgen i Trollhättan?
Om inte jag minns helt fel så var det inget bra väder på denna sidan landet.
MGM skrev på sin FB-sida 30/6 att han fundera på att ta fram höstkläderna igen.
Varit ute mycket den dagen åkt mc till J-köping?

Ett tillägg till dt jag skrev innan stämmer bättre med bilbrand.
Bilen kan ha varit parkerad hela dagen på någon offentlig parkering.
Sen hämtat den senare på kvällen och gjort sig av med BO och bil.

Hej! Regn före midnatt natten mellan lör/sön. Därefter uppehåll.

Polisen har inte frågat efter vittnesuppgifter natten mellan sön/mån som du borde ha gjort om bilen brann då.
Citera
2013-07-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

Tidningsbudet vore intressant att faktiskt mjölka på mer info, hur den rört sig osv. Den som har kontakt med tidningsbudet (strumpan?) borde kunna luska mer här. Alternativt om någon haffar vederbörande imorgon.

Det är särskilda söndagsdistrikt och ett annat bud på söndagar.På söndagar kör någon VTD-bil över ett stort område eftersom lokalblaskan inte kommer ut då och det är glest med tidningar.
Citera
2013-07-11, 21:07
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Det är och har alltid varit fyra våningar i Bäckelyckan.
http://tinyurl.com/lyk4z97

Går hissen ända upp? Eller går den bara till tredje våning?
Citera
2013-07-11, 21:08
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Ja, det är därför jag efterfrågar en skärmdump. Skriver han "för tidigt" om branden är han rejält bränd.
Gissning: AJ såg detta inlägg på FB, insåg konsekvenserna och fick DB att ta bort det.

Ja det vorre intressant det kan ju ge en liten bild av när hämtning och dumpning var avklarat.
Citera
2013-07-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var finns ingången till källaren? I entréplanet, där det fanns blod, eller tar man hissen en trappa till ner?

Husen på den aktuella adressen är sk vinkelhus med 3 st olika källarutgångar, en i varje vinkelände och en ut mot garagen, Id*s hus har två gatuadresser beroende på var man bor, En ingång är från Norra malögav och 3 ingångar från Ö margaretav, lite luddigt kanske men jag kan inte förklara bättre, man måste se platsen för att förstå!!
Citera
2013-07-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Du säger att du har HÖRT?utveckla?

Kan tyvärr inte säga vem som sagt det. Men jag bedömmer att det är trovärdigt, helt 100 kan jag ju inte vara eftersom jag inte var där. Men det kommer från en trovärdig källa, enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in