2013-07-11, 20:12
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Jag har hört att DB och FH var på samma fest natten då BO försvann. Så jag tror att AJ ringer DB och att han av någon anledning tar med FH.

Den festen måste det ju finnas vittnen o folk till. Någon här i tråden som har mer info?
Citera
2013-07-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det är bara 3 våningar, hissen tar för lång tid.

Dessutom, kistan verkar rätt stor, bortemot 2 m. Kan man baxa in den i hissen liggandes eller ståendes? Är den dessutom av plåt borde det höras.
Vad kan BO & kista väga? Ska den dessutom upp på ett biltak? Nja.
Senast redigerad av Galeazzo 2013-07-11 kl. 20:16.
Citera
2013-07-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag och några till är intresserade av lite info kring DB+FH.

Uppväxt/föräldrahem för de båda, vilken ort/trakt?
DB är skrotnisse, men har vi fler intressen på honom och FH?
DB har hund förstod jag? Har FH det?
Har FH andra anknytningar till Flakeberg mer än tjejen sin?

Om ni inte vill outta i tråden så PMa gärna. Vill ni inte att någon info sprids i tråden så skriv det i PMet.
Övrig info om trakten Salstad/Grästorp och söderut emottages tacksamt.

Vore topp om något annat gäng kunde kolla av regionen i Uddevalla och den där sjön, bara utifall att DB* varit så extremt häcklande att han skrivit om dumpningsplatsen på sin fb vilket jag starkt betvivlar.

DH har hund, en "kamphund" Och FH har inte hund vad jag vet!
Vad gäller Salstad så ligger ju Dättern vid Hunneberg... Jävligt grunt dock men ska ha riktigt djupa ställen också! Är inte många som vistas runt Dättern förutom på vintern när man åker skridskor.
FH:s tjej är en riktigt bra tjej men träffade tyvärr ett rötägg till kille :P
Citera
2013-07-11, 20:17
Medlem
Läste precis att I*as förra pojkvän blivit misshandlad pga han blivit uthängd på nätet. Så blir det om man snackar en massa sk*t om folk utan att veta allt. Tänker ni (ja, jag läser men har inga förutfattade meningar om folk innan jag har svart på vitt hur det ligger till) på killarna/tjejerna?? Deras familjer?? Deras ev barn?? Deras släkt??
Citera
2013-07-11, 20:19
Medlem
Om det är frågan om nån kista,så kommer nog den in i bilden i ett senare skede.
Skulle jag tro.
Citera
2013-07-11, 20:20
Medlem
Dök upp i mitt feed på FB precis:

"Har hört att min barndoms vän Sebastian blivit misshandlad av några pajaser som tror att den här kära, snälla killen skulle kunna göra något så grovt illa till en kvinna. Jag kan intyga alla er som läser det här att Sebbe var hos mig på en inflyttning fest och jag är 110% säker på att han aldrig skulle kunna röra en kvinna med våld. Han har gått igenom svåra grejer och ni idioter vill fortfarande trycka ner han? Snälla, ni vet inte hur underbar han är, han är en av mina bästa vänner och att han skulle kidnappa en tjej som han själv varit tillsammans med och gett 110% kärlek till är lika med noll. Vi pratar om kärlek till personer men när vissa hoppar på en utan att veta ett enda piss om den är så idiotiskt så det inte finns! Jag hoppas verkligen att ni tar åt det här och ger fan i Sebbe, han har redan för mycket skit att gå igenom!

Älskar dig S*bastian B*rgström!
"
Senast redigerad av blomvattnare 2013-07-11 kl. 20:47. Anledning: namn maskat
Citera
2013-07-11, 20:21
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella2012
Läste precis att I*as förra pojkvän blivit misshandlad pga han blivit uthängd på nätet. Så blir det om man snackar en massa sk*t om folk utan att veta allt. Tänker ni (ja, jag läser men har inga förutfattade meningar om folk innan jag har svart på vitt hur det ligger till) på killarna/tjejerna?? Deras familjer?? Deras ev barn?? Deras släkt??

Grejjen är att det har inte snackats ett skit om S*B på detta forum, typ något enstaka inlägg bara.
Därför är jag nyfiken på vad S*B själv syftar på. Finns inte en chans i h-e att han blev misshandlad för det enda inlägget om honom i denna tråd när övriga inlägg har handlat om fokus på en helt annan person. Glöm att han blivit misshandlad för det lilla som står här. I sådana fall förväntas ett par personer till åka på stryk inom kort.
Citera
2013-07-11, 20:22
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Om man utgår från att tidningsbudets uppgifter stämmer och det inte finns något blod runt 06:00 och att larmet då blodet upptäcktes runt 12:00 tiden så kan man antagligen utgå från att BO har transporterats i något som GM fann i lägenheten som lämpligt att dölja vad som fraktades.

Färden från BP bör ha haft destinationen DB och pga att väskan, tvättkorgen eller vad nu än valet föll på börjat läcka så föds idén om att bilen bör brännas.

Väl hos DB så ser man kistan och vet direkt att detta är ett lämpligt förvar av BO och förbereder denna men Volvon har inga takräcken så man använder en släpkärra att transportera kistan.

IOM detta så skulle iakttagelsen av 2 bilar varav en med släp vara av intresse, det som känns fel är att det var om jag inte minns fel under natten mot måndagen. Var de så kalla att de hade liket under hela söndagen och dumpade kistan på ett efter noga planerat ställe då de har haft en massa tid att fundera.

Skulle kistan vara använd så skulle jag sätta mina pengar på att den är dumpad i vatten av nått slag väl förseglad och med vikter som säkrar att den stannar på botten.

Känns som det är av värde och verifiera om kistan saknas.
Citera
2013-07-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Jag har hört att DB och FH var på samma fest natten då BO försvann. Så jag tror att AJ ringer DB och att han av någon anledning tar med FH.
Du säger att du har HÖRT?utveckla?
Citera
2013-07-11, 20:24
Medlem
Polisen fick snabbt knutit DB och FH till de misstänkta. Ett första lättvindigt spår borde väl vara att MGM kan ha använt telefonen och ringt DB. Har sedan FH också åkt med, kan han ha ringt upp MGM på vägen dit. Någon från festen kan också ha nämnt att de stack efter ett telefonsamtal.

Jag har fortfarande väldigt svårt att tänka mig, att de skulle ha åkt långa riskfyllda vägar. Killarna var säkert inte fläckfria på kläder och skor. En möjlighet är, att efter de dumpat henne på välkänt ställe, har åkt och bytt kläder hos exempelvis DB. Därefter kan två ha åkt upp till Hunneberg i två bilar alt. en bil + MC och satt fyr på S40 och låtit blodiga kläder och skor få göra bilen sällskap. Sedan har de kunnat åka rena och fina tillbaka och blod i bil och på kläder/skor är borta.
Citera
2013-07-11, 20:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det såg inte ut att ha brunnit så mycket, precis som RDY sa, så i sådana fall är det tänkbart att det inte var så mycket soppa kvar i tanken. Frågan är som sagt om DB hade sinnesnärvaron att tanka någonstans (på sin arbetsplats eller JET som hade sedelautomat). Annars har den bilen nog inte rullat alltför långt.

Det som talar emot teorin med kista på taket är att då behöver man verkligen inte bränna en bil, inte ens i vilseledande syfte. Om nu inte kistan ligger någonstans där man annars skulle ha sökt naturligt om man inte hittade bilen.
Jag tänkte också att det inte kunde finnas blod i bilen, men kom på att de kunde haft det på kläderna. En annan anledning att få bilen "stulen" är väl för att gardera sig att de sett bil och regnummer, och i så fall borde finnas spår efter GM i bilen. Vilket de inte kunde gjort, mer än deras egna.
Citera
2013-07-11, 20:26
Medlem
Nu när tidningsbudet är bekräftat lägger jag ut en repis på tidigare inlägg.
Det är en teori av många men jag tycker inte den är helt osannolik

Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Ett tänkbart scenario, förutsatt att det är de tre som det spekulers om.

Aj får ett hispigt anfall efter BO: samtal med PT vid 2 tiden på natten.
Detta blir lite våldsammaste laget och helt plötsligt står AJ i en blodpöl med BO avliden.
AJ får panik, tar BO:s nycklar låser om sig, tar hojen och drar till DB för att skaffa hjälp.
AJ får rena kläder av DB och dessa återvänder till BO, kanske efter tidningsbudets närvaro, för att forsla bort henne.
Efter dumpning någonstans återvänder de till DB:bostad. AJ tar hojen och drar samt ringer till TB.
Han kanske drar till sin camp i Jönköping för att försvinna från platsen.

När DB tänk igenom vad som hänt, drabbas även han av panik. Han har en nedblodad bil stående på tomten. Kontaktar sin granne och kompis FH för att få hjälp med bilen.
DB stöldanmäler bilen och åker till Hunneberg för sätta fyr på densamma. FH kör honom tillbaka till Grästorp.

När AJ blir anhållen kanske DB får kalla fötter för sin inblandning och drar till Halland där han hittas senare.
FH behövde inte vara rädd för AJ visste inte om hans inblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in