2013-07-11, 19:42
Medlem
bagarn29s avatar
ReimerDenYngre

Eftersom det var jag som drog upp Bu*bas bottennapp så är jag skyldig dig en stor eloge.

Har du någon aning omhur pass djup Igelsjön är och hur är möjlighet till att sänka en kropp där?
Citera
2013-07-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Är det bekräftat att AJ hade sin motorcykel hos *da?

Själv har jag sökt förgäves efter uppgifter om detta. Hittar enbart spekulationer om detta. Om AJ hade sin MC hos *da borde någon ha sett den. Den är röd och vore enkelt att minnas för grannarna. Om AJ hade bil redan vid ankomsten för middagen med *da föreligger det betydligt större chans för AJ att komma bort från platsen osedd. En S40 lägger ingen märke till.

Känns som vi alla fastnat i tanken om att det var tre personer i händelseförloppet. Det behövs enbart en person för att få ut en kvinna i det aktuella fallet. Om det vore tre inblandade, så borde de med all sannolikhet blivit upptäckta. Vid detta scenario har ju detta ungefär i så fall hänt:

1. AJ lämnat lgh. Åkt iväg med MC
2. Tillbaka med bil utanför port. Nu med totalt tre personer. Ev. bara två (DB+AJ)
3. Sen ut ur lgh, burit på en människa. Enorm risk att bli upptäckta.

Om AJ hade bil redan när han anlände till *da så stämmer det mer in på vad vi vet. När han lämnar lgh drar han direkt och avyttrar kropp. Bränner bil. Tar sig till DB där hans MC står sedan han ”lånat” Volvo S40. Man kan faktiskt gå sträckan mellan bilvraket och DB:s hem. Eller varför inte cykla eller ha parkerat MC:n redan innan om det var en plan från början? (njea)

Några saker blir dock i detta scenario svårt att förklara. Hur brände AJ bilen? Hade han planerat det från början eller blev han tvungen att åka tillbaka till DB för att ordna eller få hjälp med bensindunk o dyl? Tog AJ en matta i lgh och lindade in kroppen? Spillet i trapphuset tyder på en GM. Två eller fler GM hade fixat det bättre så att det blev mindre spill.
Bingo! AJ kanske hade bilen redan från början och blodade ner den så den måste brännas? Med det scenariot kan kroppen ligga ganska nära Trollhättan. Noll planering i så fall.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Bensin finns ju dock i tanken på bilen
Å det går ju bränna bilen på andra sätt om så önskas utan bensin.

Det såg inte ut att ha brunnit så mycket, precis som RDY sa, så i sådana fall är det tänkbart att det inte var så mycket soppa kvar i tanken. Frågan är som sagt om DB hade sinnesnärvaron att tanka någonstans (på sin arbetsplats eller JET som hade sedelautomat). Annars har den bilen nog inte rullat alltför långt.

Det som talar emot teorin med kista på taket är att då behöver man verkligen inte bränna en bil, inte ens i vilseledande syfte. Om nu inte kistan ligger någonstans där man annars skulle ha sökt naturligt om man inte hittade bilen.
Citera
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Death metal?! Det är väl mer åt rock/punk-hållet....

HorrorPunk för att vara exakt! Nästan allt de gjort speciellt det senare utan Danzig relaterar till gamla skräckfilmer. Låttitlar som The Shining, Day of the Dead och Ghost of Frankenstein för att nämna några. OT detta egentligen... Men jag gillar Misfits!
Citera
2013-07-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Suttit och bakgrunds kikat DB...Tror hans nerver sitter mest utanpå av alla inblandade.Verkar söka uppmärksamhet och kommentarer via sin Facebook kontinuerligt ,lägger ut flera bilder på visa sin sorg,sina tatueringar mm..Verkar sjukt olycklig singel och tror jag måste hävda sig igenom sitt utseende och klädval...

TBC har jag inte riktigt fått kläm på..

Denna bild finner jag som högst intressant https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151478762873277&set=pb.727983276. -2207520000.1373557399.&type=3&permPage=1
Vad e det på den bilden ? Ser inte
Citera
2013-07-11, 19:47
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Japp, den är det!

Saknas den så är det inte bra. I en mörkbrun sjö kan den gå för en sten...

Men hur får vi reda på om den saknas?. dags att tipsa polisen så de kan kolla upp detta
Citera
2013-07-11, 19:48
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Håller med,men det är en jävla skillnad på att slå nån på käften och
Såga av benen på nån!!

Dock om denne psykopat till slut råkar döda nån med sitt slag , så tror jag nog att han skulle också vara kapabel till att stycka för att slippa ta sitt straff
Citera
2013-07-11, 19:50
Medlem
Någon som vet om dessa svärmorsdrömmar bar armband eller endast e smyckade med bläck ? Eller om BO hade armband
Citera
2013-07-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Den där gav mig kalla kårar. Vad gör dessa herrar med djur?
Han står även framför traktor på en bild så om har jobbat med jordbruk.
Det på bilden visar hur man gör när man klipper "naglarna" på kossor helt normalt.
Man brukar göra detta på våren helt normalt.
Har själv varit med om det många gånger
Citera
2013-07-11, 19:53
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det såg inte ut att ha brunnit så mycket, precis som RDY sa, så i sådana fall är det tänkbart att det inte var så mycket soppa kvar i tanken. Frågan är som sagt om DB hade sinnesnärvaron att tanka någonstans (på sin arbetsplats eller JET som hade sedelautomat). Annars har den bilen nog inte rullat alltför långt.

Det som talar emot teorin med kista på taket är att då behöver man verkligen inte bränna en bil, inte ens i vilseledande syfte. Om nu inte kistan ligger någonstans där man annars skulle ha sökt naturligt om man inte hittade bilen.

Det fetade, därför tror jag man bara tänt på typ någon textil eller liknande.

Och detta med kistan har i så fall användts i ett senare skedde.
Citera
2013-07-11, 19:54
Medlem
Är det någon som kan få fram stöldanmälan på DBs bil?
Är nyfiken på tidpunkten
Citera
2013-07-11, 19:55
Medlem
panzertaxs avatar
Ser ut som om någon i nätverket får ta sig en tur till trollhättans omgivningar igen, fått ett par pm som intresserar mig mer och mer för omgivningarna runt Grästorp och Salstad. Mycket möjligt att kroppen ligger lååååångt borta från THN, men för egen del känner jag att simple goes first. Vet man ett sjukt bra gömställe nära till hands, man blir kvitt liket och minimerar risken för upptäckt så måste detta vara högre prioriterat än att åka runt med ett lik till ett typ lika bra gömställe, fast med risken för upptäckt och kamp mot klockan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in