2013-07-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av issusforlife
Nästan alla Misfits texter kan klassas som makabra för övrigt! Men det blir ju rena rama Scooby-Doo avsnittet att tänka dessa gökar bränna omkring i skogarna med en likkista på taket med tillhörande kropp. Jag stör mig väldigt att DB avgudar Misfits så jäkla mycket, då jag själv gillar dom som fan med tillhörande Crimson Ghosts tatuerade lite här och var...
Kan man inte tänka sig att dom faktiskt ordnade en begravningsritual med den omtalade kistan? Att mordet gjordes mer psykologiskt hanterligt?

Men då förutsätter jag att kistan och den döda kroppen färdades till en avskild plats i olika bilar.

Är detta tillräckligt makabert för att passa ihop med de misstänkta?
Citera
2013-07-11, 19:33
Medlem
sodrastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Spelar ingen roll om det är efter klockan 07:00 , kommer det en hantverkare i trappan med en låda som det uppenbarligen droppar blod från , så vore det ju fantastiskt idiotiskt.
speciellt en söndag
Citera
2013-07-11, 19:33
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Det snackas om styckning av IF o.s.v..
Tror man jan glömma det.För det första så är detta mord säkert oplanerat,
Och för att stycka krävs det rätt rejäla grejer skulle jag tro.
(Verktyg).plus att man får faktiskt va en riktig psykopat!!
Nog för att detta e gubbar utan en krona i studieskuld,
Men riktigt så råa e dom nog knappast??

Tycker nog man är nära till psykopat om man smiskar upp folk till höger och vänster.
Citera
2013-07-11, 19:34
Medlem
Hur var vädret den helgen i Trollhättan?
Om inte jag minns helt fel så var det inget bra väder på denna sidan landet.
MGM skrev på sin FB-sida 30/6 att han fundera på att ta fram höstkläderna igen.
Varit ute mycket den dagen åkt mc till J-köping?

Ett tillägg till dt jag skrev innan stämmer bättre med bilbrand.
Bilen kan ha varit parkerad hela dagen på någon offentlig parkering.
Sen hämtat den senare på kvällen och gjort sig av med BO och bil.
Citera
2013-07-11, 19:38
Medlem
Nicke08s avatar
Är det bekräftat att AJ hade sin motorcykel hos *da?

Själv har jag sökt förgäves efter uppgifter om detta. Hittar enbart spekulationer om detta. Om AJ hade sin MC hos *da borde någon ha sett den. Den är röd och vore enkelt att minnas för grannarna. Om AJ hade bil redan vid ankomsten för middagen med *da föreligger det betydligt större chans för AJ att komma bort från platsen osedd. En S40 lägger ingen märke till.

Känns som vi alla fastnat i tanken om att det var tre personer i händelseförloppet. Det behövs enbart en person för att få ut en kvinna i det aktuella fallet. Om det vore tre inblandade, så borde de med all sannolikhet blivit upptäckta. Vid detta scenario har ju detta ungefär i så fall hänt:

1. AJ lämnat lgh. Åkt iväg med MC
2. Tillbaka med bil utanför port. Nu med totalt tre personer. Ev. bara två (DB+AJ)
3. Sen ut ur lgh, burit på en människa. Enorm risk att bli upptäckta.

Om AJ hade bil redan när han anlände till *da så stämmer det mer in på vad vi vet. När han lämnar lgh drar han direkt och avyttrar kropp. Bränner bil. Tar sig till DB där hans MC står sedan han ”lånat” Volvo S40. Man kan faktiskt gå sträckan mellan bilvraket och DB:s hem. Eller varför inte cykla eller ha parkerat MC:n redan innan om det var en plan från början? (njea)

Några saker blir dock i detta scenario svårt att förklara. Hur brände AJ bilen? Hade han planerat det från början eller blev han tvungen att åka tillbaka till DB för att ordna eller få hjälp med bensindunk o dyl? Tog AJ en matta i lgh och lindade in kroppen? Spillet i trapphuset tyder på en GM. Två eller fler GM hade fixat det bättre så att det blev mindre spill.
Citera
2013-07-11, 19:38
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Här har ni min tes kring relationer och händelseförlopp kring Id*s försvinnande.

Relationer:

Andrea* och Id* har känt varandra länge men på den senare tiden har dem inlett en begynnande relation till varandra, endast ett fåtal känner till denna relation(däribland styvmamman till id*).

Andrea* och Denni* har känns varandra länge. Denni* har förlorar både sin bror och sin far och detta har bidragit till att han ser sina närmaste vänner som sin familj, Andrea* tillhör den familjen. Denni* vill inte förlora ytterligare en familjemedlem därför är skyddar instinkten stor gällande Andrea*. Desutom har Andrea* ställt upp på Denni* när han har haft det svårt.

Andrea* och Fredri* känner varandra men inte så nära som de andra inblandade, Fredrik ser upp till Andrea* pga hans historia inom nazist grupperingar i Thn, Fredrik hyser stor respekterar Andrea*.

Fredri* och Denni* umgås dagligen eller flera gånger i veckan. Man delar delar samma åsikter och intressen, man bor också nära varandra.

Denni* och Id* känner varandra ytligt, träffar på varandra endast på fester osv.

Fredri* och Id* känner varandra ganska bra mycket tack vare att brodern är far till id*s barn och har haft ett förhållande(PH).

Förmodade händelseförloppet

Andrea* är hemma hos Id* dom lagar mat tillsammans och det är en trevligt stämning kl är nu runt 24-01.
KL 02-03 ringer PH hem till Id* under detta samtal uppstår det en konflikt mellan Andrea* och PH. Anledningen till att Andrea* irriterar sig på samtalet är för att han bli svartsjuk på PH som ringer för att kärleksförklara sig för Id*. Andrea* uppför sig dåligt gentemot PH anser Id* och tar ställning för PH framför Andrea*. En häftig diskussion bryter nu ut mellan Id* och Andrea som slutar med att Andrea* blir avvisad från lägenheten. Andrea* lämnar lägenheten, Id* vill försäkra sig om att han går så hon följer med ner till porten. Väl vid porten uppstår en ny diskussion, men id* vill inte prata mer, hon vill bara att han skall gå. Här tappar Andrea* fattningen, han slår Id* i ansiktet flera gånger, hon blir yr och med snubblande steg fumlar hon tillbaka in i trapphuset. Andrea* följer efter och tar tag i Id* och för henne in i hissen, blodet rinner mer och mer, Andrea* hjälper Id* in i lägenheten igen. Id* hotar här Andrea* med att berätta för alla vad han har gjort och återigen svartnar för Andreas. Andrea* tar en kniv från köket och sticker id* så hon avlider. Kl kan nu va allt mellan 3-7 på morgonen. Andrea* förstår nu att han behöver ha hjälp av någon, Denni* är en människa han kan lita på och han finns relativt nära.

Andrea* sätter sig nu på sin mc och åker hem till Denni* där även Fredri* befinner sig. Andrea* har nu inget val utan måste involvera Fredri* i sitt handlande. Berättelsen han nu ger till Denni* och Fredrik är fabriserad för att skapa en större förståelse för Andrea* agerande när han tog Id*s liv. Andrea* har redan nu tänkt ut en plats där man kan förvara kroppen. Innan de tre sätter sig i Denni* volvo s40 tar man med sig materiel som kan användas för inpackning av kroppen och hankar och eventuellt skoskydd. Man parkerar i närheten av Id*a bostad. Fredri* sitter kvar i bilen medans de andra två går upp i lägenheten för att paketera kroppen. Fredri* håller vakt på utsidan så att det inte är någon i närheten när man bär ut kroppen. Väl i bilen åker man till gömstället Andrea* föreslagit detta är troligen i närheten av Thn på ett ställe Andrea' känner väl till. Efter att man har gjort sig av med kroppen åker man direkt hem till Denni* här bestämmer man att Denni* och Fredri* tar på sig att göra sig av med bilen genom att bränna den och stölanmäla den vid en tidpunkt som är rimlig. Andrea* åker genast hem till Jönsköping för att där genast göra sig av med sin mc som bär spår av Id*s blod som binder honom till mordet. Han gör också Facebook uppdateringar för att visa alla att allt är som normalt.

Källor till mitt påstådda scenario:
Andrea* Denni* Fredri* Id* information som framkommit på deras Facebook sidor.
Tidningsartiklar och bilder ang försvinnandet på Ida.
Tidigare Domar ang de ovan nämnda
Egen källa kring Andrea*
Offentliga dokument som ni här på Flachback har tillhanda håligt.
Ideer och tankar på Flachback
Mycket bra skrivet! Enda som skiljer från min teori är platsen de gjort sig av med kroppen. Jag tror på någonstans på vägen mellan BP och Hunneberg. Finns mängder av djupa diken, täta skogsdungar mm, oavsett om du kör över Stallbackabron eller förbi Malöga.
Det är stora områden nog att hitta en kropp på.
Men tids nog dyker den upp och då är det över för dem.
Citera
2013-07-11, 19:39
Medlem
bosvens avatar
Suttit och bakgrunds kikat DB...Tror hans nerver sitter mest utanpå av alla inblandade.Verkar söka uppmärksamhet och kommentarer via sin Facebook kontinuerligt ,lägger ut flera bilder på visa sin sorg,sina tatueringar mm..Verkar sjukt olycklig singel och tror jag måste hävda sig igenom sitt utseende och klädval...

TBC har jag inte riktigt fått kläm på..

Denna bild finner jag som högst intressant https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151478762873277&set=pb.727983276. -2207520000.1373557399.&type=3&permPage=1
Citera
2013-07-11, 19:40
Medlem
panzertaxs avatar
Hmm, A*J skrev "detta väder alltså" på söndagen.

T*B önskade att han inte skulle få regn. Regnade det på söndagen eller vad var det för väder i Trollhättan då?

Någon i Jönköpingstrakten som minns vad det var för väder där då?

Har vi någon från Strömstad som kan minnas?
Citera
2013-07-11, 19:41
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosven
Denna bild finner jag som högst intressant https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151478762873277&set=pb.727983276. -2207520000.1373557399.&type=3&permPage=1

Den där gav mig kalla kårar. Vad gör dessa herrar med djur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Tycker nog man är nära till psykopat om man smiskar upp folk till höger och vänster.
Håller med,men det är en jävla skillnad på att slå nån på käften och
Såga av benen på nån!!
Citera
Medlem
MrBubss avatar
Dag att ge lite cred till Reimerdenyngre för informationen om sjöar och eventuella platser där offret kan finnas, men framför allt för infon om kistan som är väldigt intressant och jag hoppas du vidarebefordrar denna uppgft till polisen.

Finns den inte i DB:s ägo längre luktar det ju skunk lång väg....
Citera
2013-07-11, 19:42
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Är det bekräftat att AJ hade sin motorcykel hos *da?

Själv har jag sökt förgäves efter uppgifter om detta. Hittar enbart spekulationer om detta. Om AJ hade sin MC hos *da borde någon ha sett den. Den är röd och vore enkelt att minnas för grannarna. Om AJ hade bil redan vid ankomsten för middagen med *da föreligger det betydligt större chans för AJ att komma bort från platsen osedd. En S40 lägger ingen märke till.

Känns som vi alla fastnat i tanken om att det var tre personer i händelseförloppet. Det behövs enbart en person för att få ut en kvinna i det aktuella fallet. Om det vore tre inblandade, så borde de med all sannolikhet blivit upptäckta. Vid detta scenario har ju detta ungefär i så fall hänt:

1. AJ lämnat lgh. Åkt iväg med MC
2. Tillbaka med bil utanför port. Nu med totalt tre personer. Ev. bara två (DB+AJ)
3. Sen ut ur lgh, burit på en människa. Enorm risk att bli upptäckta.

Om AJ hade bil redan när han anlände till *da så stämmer det mer in på vad vi vet. När han lämnar lgh drar han direkt och avyttrar kropp. Bränner bil. Tar sig till DB där hans MC står sedan han ”lånat” Volvo S40. Man kan faktiskt gå sträckan mellan bilvraket och DB:s hem. Eller varför inte cykla eller ha parkerat MC:n redan innan om det var en plan från början? (njea)

Några saker blir dock i detta scenario svårt att förklara. Hur brände AJ bilen? Hade han planerat det från början eller blev han tvungen att åka tillbaka till DB för att ordna eller få hjälp med bensindunk o dyl? Tog AJ en matta i lgh och lindade in kroppen? Spillet i trapphuset tyder på en GM. Två eller fler GM hade fixat det bättre så att det blev mindre spill.

Bensin finns ju dock i tanken på bilen
Å det går ju bränna bilen på andra sätt om så önskas utan bensin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in