2013-07-11, 18:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jo jag såg det också. Om han nu mot all förmodan skulle fått den gratis, vilket jag tvivlar på, så behöver den ju dock inte nödvändigtvis vara visuellt risig. Den kan ju varit riktigt dålig rent funktionsmässigt bara.

Nej jag tänkte faktiskt i banor om han tagit den som betalning för något.. en skuld kanske? Men det är kanske långsökt.....
Citera
2013-07-11, 18:21
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej jag tänkte faktiskt i banor om han tagit den som betalning för något.. en skuld kanske? Men det är kanske långsökt.....

Varför är det intressant?
Citera
2013-07-11, 18:22
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback.

Det kan också tänkas att den som kom med bilen hade en låda eller koffert med sig. DB äger ett släp, det kan ha kommit till användning.
Om ett släp har använts bör man försöka hitta det. För om det som IF nu bars ut i läckte så måste det finnas massvis med blod i släpet och något form av spår bör då finnas kvar som kan vara användbart.
Citera
2013-07-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Där är den! Grymt!

Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
En eloge till dig och ReimerDenYngre.

Nu måste vi veta om kistan är på plats. Någon i närheten som snabbt kan kolla upp detta?

Misfits, texten på kistan, är ett band, som DB dyrkar mer än något annat. De känner varandra väl och bandet hyllade från scenen DBs pappa och bror efter deras död. Death metal!
Citera
2013-07-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Misfits, texten på kistan, är ett band, som DB dyrkar mer än något annat. De känner varandra väl och bandet hyllade från scenen DBs pappa och bror efter deras död. Death metal!
Death metal?! Det är väl mer åt rock/punk-hållet....
Citera
2013-07-11, 18:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Varför är det intressant?

Nej det är det kanske inte, det kan du ha rätt i. Inte lika intressant som att diskutera huruvida bilen är risig eller inte såklart....

Jag tror inte på raseriutbrott med kniv i lgh. Det borde ha hörts skrik och gap innan isåfall. Har grannarna hört skrik och gap?

Man kan strypa någon utan att det hörs, men då kommer inget blod vad jag vet. Knivhuggen i sömnen?
Citera
2013-07-11, 18:25
Bannlyst
Citat:
Logiska samband och en subjektiv bedömning av en bils visuella skick baserat på en bild, har absolut ingenting med varandra att göra. Det går inte att föra en logisk tankegång kring en visuell bedömning. Jag föreslår att du slår upp ordet "logik" i ordlistan och återkommer.

Fast är inte detta en logisk slutsats gjord på visuell bedömning ?

Citat:
Jag har sett bilen på bild, vad är det du inte förstår? Bilen såg risig ut. Huruvida den är mekaniskt risig är helt ointressant.

Citat:
Att man med den vetskapen skulle våga sig på att ge sig av någon längre sträcka, för att sedan återvända till området (Hunneberg) med bilen, känns nästan otänkbart. I det här skedet vill man så fort det bara är möjligt dumpa kroppen på en lämplig plats för att sedan köra bilen så lite det bara är möjligt, då den är både risig och avställd..

Så du hade fel om den logiska slutsatsen. Vilka fler av dina slutsatser kan vara fel ?
Citera
2013-07-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men jag tycker det låter väldigt morbitt att transportera ett mordoffer i en kistliknande låda på ett biltak. Snacka om att annonsera innehållet.

Inte i en stad där man är van att se den fara runt på biltaket. Ingen reagerar! I själva verket oerhört smart att använda kistan. Kistan är ju en hyllning till bandet och om jag inte tar fel så sitter faktiskt en bandmedlem i passagerarsätet på den första bilden!
Citera
2013-07-11, 18:27
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Fast är inte detta en logisk slutsats gjord på visuell bedömning ?

Så du hade fel om den logiska slutsatsen. Vilka fler av dina slutsatser kan vara fel ?

Kan inte du och CannonDorf sluta leka "jag vet bäst" här? På vilket sätt är detta ni pratar om viktigt? Förutom för erat eget självförtroende?
Citera
2013-07-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
Och så sägs det ju var mycket blod i hissen.
Vad jag tror så hände det något först i trapphuset vidare i hissen sedan in i lägenheten.
Med tanke på att ingen har trampat i dropparna i förgrunden är kanske följande möjligt:

BO möter någon vid porten som hotar henne med en kniv. Hon backar mot väggen medan hon får halsen avskuren och blodet sprutar pulserande ut framför henne medan hon fortsätter att backa och därför inte trampar i sitt blod. Vid hissen faller hon ned och sölar blodet med sina kläder.

http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/full/289872470.jpg?maxWidth=800

Eller så vill någon få det att se ut så..?
Citera
2013-07-11, 18:28
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
När försvann DB:s likkista från hans facebook sida?

Jag har sett en bild på DB:s hemsida som i bakgrunden hade en mörk likkista lutad mot en vägg på hans tomt. Är det någon annan mer än jag och en annan jag kommunicerat med som har sett den. Likkistan finns inte med i sammanställningen över bilder från DB:s hemsida så antingen är den inte komplett eller också har DB rensat bort den sidan innan alla andra, vilket i så fall är intressant.

Likkistan såg ur så här: http://www.allmusic.com/album/box-set-mw0000181874

Den användes som takbox.

Har DB haft otur så har de stulit både den och hans bil. En likkista i plåt fungerar utmärkt som sänke och gömsle för en kropp. Skicka ut den på vattnet och låt den sjunka. Väl sjunken ser den ut som en sten när sikten bara är 0,5 meter om ens det och den känns som en sten...

Kistan fanns på hans ansiktsbok. Den var prydd med texten missfits och syntes i bakrunden då han visade upp sitt miljövänliga färdmedel

tilägg: Fan vad snabbt det går i denna tråd, man hinner knappt fylla på vin om man inte ska missa något. Får snart välja mellan att bli nykterist eller följa denna tråd. Hoppas flickebarnet hittas snart så tempot lugnar ner sig. Skål
Senast redigerad av stortan 2013-07-11 kl. 18:33.
Citera
2013-07-11, 18:30
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Death metal?! Det är väl mer åt rock/punk-hållet....

Korrekt! Punkband med död som vanligt återkommande tema i låtarna.
Kom att tänka på vittnesmålet om två bilar med kärra kring Hunneberg, som någon skrev om tidigt i tråden. Har det avfärdats? Tänker att kärran skulle kunna vara för den där takboxen, eftersom bilen verkar sakna takräcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in