2013-07-11, 08:16
Medlem
Det känns som om det vore enklare att göra en tråd om heterotjejer som spelar fotboll på hög nivå. Den tråden skulle dock bli väldigt kort.
Citera
2013-07-11, 13:39
Medlem
Sinitsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calapi
Nu har EM börjat och det känns motbjudande att se alla dessa homos.
Kan vi sammanfatta vilka som är homos?
Pia Sundhage
Sara Thunebro
Nilla Fischer
Lotta Schelin
Vilka mer vet ni?
Och hur var det förr bland spelarna? Leidinge, Videkull m.fl
Tycker att Sundhage borde stå i kostym och slips.

Hedvig Lindahl.
Citera
2013-07-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinitsin
Hedvig Lindahl.

Är Hedvig Lindahl och Lotta Schelin homo?
Citera
2013-07-11, 16:32
Medlem
Calapis avatar
En skröna är att Sundhage och en annan spelare hade sex i duschen när de spelade i Hammarby. De blev påkomna av tränaren Billy Ohlsson. Är detta sant?
Citera
2013-07-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calapi
Nu har EM börjat och det känns motbjudande att se alla dessa homos.
Kan vi sammanfatta vilka som är homos?
Pia Sundhage
Sara Thunebro
Nilla Fischer
Lotta Schelin
Vilka mer vet ni?
Och hur var det förr bland spelarna? Leidinge, Videkull m.fl
Tycker att Sundhage borde stå i kostym och slips.
Sofia Jakobsson, Therese Sjögran, Lisa Dahlqvist, Sofia Lundgren. Mkt intressant fenomen d här med så mkt lesbiska, man undrar ju hur d ser ut i dom andra Svenska Damlandslagen typ Handboll och Basket? Eller e detta bara ett svenskt damfotbollsfenomen?
Citera
2013-07-11, 18:17
Medlem
Som fd spelare på relativt hög nivå kan jag bekräfta tesen som flera har haft; på elitnivå är många homo, på lägre nivå de flesta hetero. Skillnaden mellan div I och div III som jag rört mig mellan är milsvid.
Och nej, de lesbiska spelarna raggade inte alls på oss andra i duschen, jag tror ingen ens reflekterade över att de var lesbiska.

Jag har nån typ av teori kring det hela och det är att de flesta heterosexuella kvinnor nån gång runt 25-26 årsåldern hamnar i ett läge där man helt enkelt får välja mellan att leva ett normalt liv med barn och karriär eller att spela fotboll. De flesta kvinnor som drabbas av svårare skador i den åldern slutar (jag la av som 23-åring efter 3:e större knäoperationen). Dels för att det ekonomiskt aldrig kommer vara värt det och dels för att man inte blir yngre och vill ha yrkesvalet klart och fixat innan det är dags för nästa steg. Tittar man på landslaget och på vad som rent biologiskt är den fysiska toppen ligger den ju några år framåt, dvs runt 27-31, de som fortsätter till den åldern och därmed når högre är de lesbiska.

Som lesbisk kvinna behöver man ju inte fundera på sånt på samma sätt, det är ju bara att välja en yngre partner- precis som för männen.

Det är som sagt bara en ren teori.
Citera
2013-07-11, 19:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shudde
Som fd spelare på relativt hög nivå kan jag bekräfta tesen som flera har haft; på elitnivå är många homo, på lägre nivå de flesta hetero. Skillnaden mellan div I och div III som jag rört mig mellan är milsvid.
Och nej, de lesbiska spelarna raggade inte alls på oss andra i duschen, jag tror ingen ens reflekterade över att de var lesbiska.

Jag har nån typ av teori kring det hela och det är att de flesta heterosexuella kvinnor nån gång runt 25-26 årsåldern hamnar i ett läge där man helt enkelt får välja mellan att leva ett normalt liv med barn och karriär eller att spela fotboll. De flesta kvinnor som drabbas av svårare skador i den åldern slutar (jag la av som 23-åring efter 3:e större knäoperationen). Dels för att det ekonomiskt aldrig kommer vara värt det och dels för att man inte blir yngre och vill ha yrkesvalet klart och fixat innan det är dags för nästa steg. Tittar man på landslaget och på vad som rent biologiskt är den fysiska toppen ligger den ju några år framåt, dvs runt 27-31, de som fortsätter till den åldern och därmed når högre är de lesbiska.

Som lesbisk kvinna behöver man ju inte fundera på sånt på samma sätt, det är ju bara att välja en yngre partner- precis som för männen.

Det är som sagt bara en ren teori.
Vet du vilka i nuvarande damlandslaget som är flator/hetro? Tänkte att du med din erfarenhet kanske enkelt kan avgöra det? De flesta flator i svenska landslaget verkar ju vara androgyna.. te.x den mest kvinnliga, öqvist, är ju bevisligen straight.
Citera
2013-07-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet du vilka i nuvarande damlandslaget som är flator/hetro? Tänkte att du med din erfarenhet kanske enkelt kan avgöra det? De flesta flator i svenska landslaget verkar ju vara androgyna.. te.x den mest kvinnliga, öqvist, är ju bevisligen straight.

Nej jag har ingen koll på de yngre och de äldre är ni ju redan färdiga med att färgbenämna .. Är dock rätt säker på att Jessica samuelsson är hetero eftersom jag provspelade med hennes dåvarande lag några gånger innan jag insåg att kroppen inte höll. Då var hon visserligen 18 men ändå.
Senast redigerad av Shudde 2013-07-11 kl. 19:05.
Citera
2013-07-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apotekarn1891
Sofia Jakobsson, Therese Sjögran, Lisa Dahlqvist, Sofia Lundgren. Mkt intressant fenomen d här med så mkt lesbiska, man undrar ju hur d ser ut i dom andra Svenska Damlandslagen typ Handboll och Basket? Eller e detta bara ett svenskt damfotbollsfenomen?

Detta är första gången någon nämner Sofia Jakobsson på "denna planhalva"... källa??? Sofia Lundgren vill jag nog oxå ha lite mer bevis för....
Citera
2013-07-12, 00:50
Medlem
CommonKnowledges avatar
I Asllanis skvallertråd hade någon skrivit att hon tidigare varit ihop med en manlig boxare så henne kan vi nog stryka.
Citera
2013-07-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Är Hedvig Lindahl och Lotta Schelin homo?

Lotta Schelin och en annan okänd spelare parkerade sin bil vid ett tillfälle när jag gick förbi, de kollade på mig på ett så flirtigt sett att jag nog tro Lotta är bi.
Citera
2013-07-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurovision4ever
Detta är första gången någon nämner Sofia Jakobsson på "denna planhalva"... källa??? Sofia Lundgren vill jag nog oxå ha lite mer bevis för....
Sofia Lundgren och Öqvist hade ju sina barn med, och i artikeln i AB så benämner hon sin sambo som "hon"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in