2013-07-11, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
Låter ju ganska otroligt att ingen annan har gått ut innan 12.00.
Troligen har man använt en stor resväska.
Titta på bilden med blod-dropparna konstigt mönster tycker jag
Välkommen till Flashback.

Det kan också tänkas att den som kom med bilen hade en låda eller koffert med sig. DB äger ett släp, det kan ha kommit till användning.
Citera
2013-07-11, 17:24
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Min erfarenhet är att både logik & sannolikhet försvinner all världens väg när ett icke-planerat mord äger rum. Snarare är det följden av en serie omständigheter som leder fram till ett brott, som också avgör omständigheter och händelser efter brottet.

Di luttrade på forumen säger ofta "Inget förvånar mig längre". Men då och då dyker det (mot all logik) upp personer som tror sig veta bättre, lycka till med det.

Fast du ser det ur helt fel perspektiv som jag ser det. Du har givetvis rätt i att de allra flesta skulle handla på ett helt annat sätt vid ett planerat som vid ett icke-planerat mord. Men det betyder inte att det inte finns återkommande logiska typer av händelseförlopp för icke-planerade mord. Alltså att det finns gemensamma nämnare för folk som handlar i panik.

Man bör normalt kunna räkna med att det mesta som skett i detta fallet, har skett mer eller mindre i panik. Man är givetvis fullt medveten om att man lämnat blodspår efter sig i trappuppgången och att polisen skulle kunna vara på plats när som helst egentligen. Att man med den vetskapen skulle våga sig på att ge sig av någon längre sträcka, för att sedan återvända till området (Hunneberg) med bilen, känns nästan otänkbart. I det här skedet vill man så fort det bara är möjligt dumpa kroppen på en lämplig plats för att sedan köra bilen så lite det bara är möjligt, då den är både risig och avställd.

Givetvis kan folk få för sig att göra saker som strider mot all form av logik. Biltjuvar som kör just som biltjuvar är ett typexempel på extremt korkat beteende. Men utgångspunkten måste ändå vara en form av logiskt resonemang kring händelseförloppet, annars är det helt omöjligt att komma vidare i utredningen.
Citera
2013-07-11, 17:24
Bannlyst
Jag får inte ihop bilden på trapphuset med blod här:

http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/full/289872470.jpg?maxWidth=800

Med trappuppgången sedd från utsidan i Quarrels karta.
http://goo.gl/maps/FZfij

De i Maps har cirkulär trappa, inte rak.
Ljusinsläppen stämmer heller inte.

Någon som kan förklara ?
Citera
2013-07-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Håller helt med.

Om man åker nästan hela den vägen, så finns det faktiskt en avtagsväg som leder till en mindre sjö eller tjärn. Den ligger lite ödsligt, men intill en bilväg. Denna tjärn intresserar mig skarpt.

Kan du inte åka o kolla?
Citera
2013-07-11, 17:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ano-Nymt
Citat: – Hissen var hemskt blodig, säger en kvinna som hört detta från en av de boende i huset.

Hon berättar att hissen var avspärrad under morgonen.

– Vad jag har läst mig till så var det bara blod i trappuppgången, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman."

Fetat = fakta? Njae...
Har F*xborg för vana att berätta om allt de hittat på BP?
Citera
2013-07-11, 17:26
Medlem
Waadis avatar
*1 Varför flytta kroppen? (om mördad inne i LGH?)

+ Barnet vaknar och blir svårt att kontrollera?/Man vill inte lämna barnet ensamt i en vid det läget oklar tidsperiod innan liket hittas?

+ Vilka spår av GM kan finnas på kroppen som inte går att avlägsna/förklaras av middagsbesök?

+ Totalt feltänkt?(Om GM ändå var där på middag?)/Om annan GM nödvändigt.

*2 Varförmycket blod?

? Styckad?

? knivad av någon i raseri ? (Svartsjuka? Var TB och IH rivaler om MTGM? ringde då TB och informerade någon av IH's beundrare om att MTGM och IH åt middag på tu man hand? vilken därmed på begäran rusade ut för vedergällning, smaschade IH i entrén(dropparna)? när MTGM redan åkt?).

Skulle beundraren haft samma möjlighet att kalla in lakejerna(DB+FH) för att forsla bort kroppen?

*3 Transport

minst 3 fordon: 1 mc ska bort från THN, Brand- bilen + fordon att ta sig från brandplats.
1 man släpps av med liket, gömmer/gräver? kör därefter på mc'n "anywhere"
2 man kör vidare till brandplatsen - Drar de den avställda bilen på ett släp? bränner den och åker vidare.

Viktigaste pusselbiten nu är När bilen brann?

Att MTGM och IH äter middag en lördagkväll är väl ganska skumt i dessa kretsar va? Varför gjorde dom det?
Citera
2013-07-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
Låter ju ganska otroligt att ingen annan har gått ut innan 12.00.
Troligen har man använt en stor resväska.
Titta på bilden med blod-dropparna konstigt mönster tycker jag

Det får vara en väldigt stor kasse/resväska...

**

Det viktiga med tidningsbudet är OM denne sett något. Det kan ge en fingervisning om tider.
Nu verkar blodbadet ha krympt så jag finner det inte alls omöjligt att blodet fanns på plats redan innan tidningsbudet hastade igenom trapphuset.
Senast redigerad av Galeazzo 2013-07-11 kl. 17:30. Anledning: stavfel
Citera
2013-07-11, 17:28
Medlem
Är tvättstugan i trappen ?
Citera
2013-07-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Hur fick polisen tag i Fr*drik H*rmansson? I en husransakan tycker jag mig minnas, men hos vem?

Hemma hos FH i det hus han bor i med sin sambo gjordes husransakan.
Citera
2013-07-11, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Fast du ser det ur helt fel perspektiv som jag ser det. Du har givetvis rätt i att de allra flesta skulle handla på ett helt annat sätt vid ett planerat som vid ett icke-planerat mord. Men det betyder inte att det inte finns återkommande logiska typer av händelseförlopp för icke-planerade mord. Alltså att det finns gemensamma nämnare för folk som handlar i panik.

Man bör normalt kunna räkna med att det mesta som skett i detta fallet, har skett mer eller mindre i panik. Man är givetvis fullt medveten om att man lämnat blodspår efter sig i trappuppgången och att polisen skulle kunna vara på plats när som helst egentligen. Att man med den vetskapen skulle våga sig på att ge sig av någon längre sträcka, för att sedan återvända till området (Hunneberg) med bilen, känns nästan otänkbart. I det här skedet vill man så fort det bara är möjligt dumpa kroppen på en lämplig plats för att sedan köra bilen så lite det bara är möjligt, då den är både risig och avställd.

Givetvis kan folk få för sig att göra saker som strider mot all form av logik. Biltjuvar som kör just som biltjuvar är ett typexempel på extremt korkat beteende. Men utgångspunkten måste ändå vara en form av logiskt resonemang kring händelseförloppet, annars är det helt omöjligt att komma vidare i utredningen.

Lyssna nu. Känns och otänkbart är inte logiska slutsatser.
Vart har du fått att bilen är risig ifrån ?

Dina slutsatser är subjektiva, men nödvändigtvis inte fel, men du kan ju suga på karamellen varför polisen utökar sitt sökområde så länge...

Enligt dig skulle ju enbart närmaste vägen vara enda alternativet, och då skulle kroppen varit hittad nu, men det är den inte.
Citera
2013-07-11, 17:30
Medlem
Jag hoppas verkligen att ni lägger ner alla spekulationer och misstankar om SB nu. Killen har redan blivit misshandlad, knivskuren och livshotad. Räcker inte det? Ska en till person behöva dö? Han har redan blivit friad från alla misstankar, han har alibi förhelvete. Förstår själv att ni vill gå till botten av det här men lite avhållsamhet får man ha nu.Ni som är skyldiga skärp er och sluta lek internetpoliser nu! Och om det är någon av er 4 sitter på fb och läser det här. Riktigt stort av er att gå på en oskyldig person, 4 mot 1. Fega as.
Citera
2013-07-11, 17:32
Medlem
ReimerDenYngres avatar
När försvann DB:s likkista från hans facebook sida?

Jag har sett en bild på DB:s hemsida som i bakgrunden hade en mörk likkista lutad mot en vägg på hans tomt. Är det någon annan mer än jag och en annan jag kommunicerat med som har sett den. Likkistan finns inte med i sammanställningen över bilder från DB:s hemsida så antingen är den inte komplett eller också har DB rensat bort den sidan innan alla andra, vilket i så fall är intressant.

Likkistan såg ur så här: http://www.allmusic.com/album/box-set-mw0000181874

Den användes som takbox.

Har DB haft otur så har de stulit både den och hans bil. En likkista i plåt fungerar utmärkt som sänke och gömsle för en kropp. Skicka ut den på vattnet och låt den sjunka. Väl sjunken ser den ut som en sten när sikten bara är 0,5 meter om ens det och den känns som en sten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in