2013-07-11, 13:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Jo, jag vet.

Men tyckte det var lite lättare att se helheten.

Om nu TB pratat med AJ dagen efter mordet, så måste han ju haft igång sin mobil.
Polisen borde väl då veta vart han befunnit sig på förmiddagen om han använt mobilen vid
ett tillfälle åtminstone.

Har det skrivits om några ev. resultat av förhör med de häktade?
Citera
2013-07-11, 13:37
Medlem
Miniskelns avatar
AJ utförde dådet. DB blir inkallad att "städa upp". DB vet bra ställe att dumpa en kropp i närområdet och tar PH till hjälp. Utbränd bil har använts för transport av kroppen. Eventuellt var inte PH inblandad i hanteringen av kroppen men däremot uppeldandet av bilen.
Polisen kan antagligen knyta både DB och PH till den utbrända bilen, men inte mer än så. De kan knyta AJ till brottsplatsen men kan inte tekniskt bevisa skuld, därav frisläppandet.
Kroppen behöver hittas, och jag tror den finns i hyfsat närområde. Antagligen dumpad i nåt "bottenlöst hål" på berget eller i en brunn i krokarna. Alternativt får man PH att erkänna inblandning och därigenom sätta mer press på DB och AJ.

My 2 cents.
Citera
2013-07-11, 13:38
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det denna kille som har skroten?

https://www.facebook.com/mar*us.ki*bo?fref=ts

Han är visst kompis med DB
Citera
2013-07-11, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har funderat på att bilen hade körts över någon sten. Kan bilen blivit obrukbar av storleken på den att döma, så bilen inte tog sig längre?
I så fall tror jag inte de var beredda att lasta in kroppen i FH's bil, bara sådär?
Fotot från bilbrandplatsen visar skrapmärken på stenar, detta ser jag mer som märken efter bärgningen då de oftast släpas upp på flaket och att brända bilar är lägre då däcken är uppbrunna...
Citera
2013-07-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Har det skrivits om några ev. resultat av förhör med de häktade?

Aha. Tack! Ska tänka på det i fortsättningen.
Citera
2013-07-11, 13:41
Medlem
bullskits avatar
Gällande SB..... Kanske redan är postad?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-kanner-sig-utpekad-pa-natet
Citera
2013-07-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintagel
Jag tycker att flera här lägger alltför stor vikt vid risken att stoppas av polisen när man är ute och kör bil. Har själv haft körkort i drygt 40 år och har väl bara stoppats 3-4 gånger. Så risken att Farbror Blå skall haffa dig, vare sig du är utan körkort eller har oförsäkrad bil, är oerhört liten.
Är man dessutom ute i ärendet att skaffa undan en kropp tar man säkerligen en hel del risker.
Tror heller inte att kroppen är i närheten av den brunna bilen. Det vore för korkat till och med för dessa grabbar. Är mer inne på att den finns i "Västergötland med omnejd".

Har haft körkort i drygt 30 år och blivit stoppad endast vid ett tillfälle. Dessa herrars CV uppvisar en helt annan historia av trafikförseelser.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Fotot från bilbrandplatsen visar skrapmärken på stenar, detta ser jag mer som märken efter bärgningen då de oftast släpas upp på flaket och att brända bilar är lägre då däcken är uppbrunna...
Jag då kan jag stryka det. Jag tyckte polisen koncentrerat sina insatser häpnadsväckande mycket till berget, då det borde varit en bil till inblandad (läs FH), men de vet säkert något vi inte har en aning om
Citera
Medlem
Facebook för IF och PT finns det?
Citera
2013-07-11, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag har helt uppenbart större kompetens än vad du har när det gäller att se logiska samband och sannolikheter i alla fall.

Min erfarenhet är att både logik & sannolikhet försvinner all världens väg när ett icke-planerat mord äger rum. Snarare är det följden av en serie omständigheter som leder fram till ett brott, som också avgör omständigheter och händelser efter brottet.

Di luttrade på forumen säger ofta "Inget förvånar mig längre". Men då och då dyker det (mot all logik) upp personer som tror sig veta bättre, lycka till med det.
Citera
2013-07-11, 13:46
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bilen är bränd 500 meter från en stege ned från berget (Västerby klev). Därefter ytterligare 200 meter på bra stig och sedan grusväg. Inte så farlig terräng... Men personligen tror jag att de hade två bilar.
Hur mycket känner du till Hunneberg sedan en tid tillbaka? När jag tog en tur där uppe på ringvägen så la jag märke till en plats en bit (kommer inte ihåg om det rörde sig om 1-2km ifrån brandplatsen eller närmare) där vägen var lite bredare och hade väldigt tydliga däckspår efter att någon hade gjort en helomvändning där. Något som du lagt märke till nu och/eller tidigare?

Edit: Kollade på google maps och det kan nog vara så att det bara rör sig om några hundra meter.
Senast redigerad av SparkMan 2013-07-11 kl. 13:49.
Citera
2013-07-11, 13:54
Medlem
hörde nån fågel kvittra att en viss herre med smeknamnet *läppen* hade med överfallet att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in