2013-07-11, 17:01
Medlem
Byxan81s avatar
Visste vi klockslag när AJ skrev att han var hemma i Jönköping på facebook? Har för mej det var rätt sent på söndagen? Om han nu var hemma? Om han nu la upp det föratt skaffa alibi, borde han inte gjort det så fort som möjligt när han komhem? Eller var det först då han komhem?
Citera
2013-07-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nu har jag fått bekräftat av VTD:s kundtjänst(Västsvensk tidningsdistrbution) att SvD delades ut denna dag på våning 4! Mellan 06.00-07.00
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Och tidningsbudet har inget sett? Var det så blodigt i trapphuset att även ett stressat tidningsbud sett fläckarna/pölarna? Är det tänt på nätterna i trapphuset?
Tidningsbud tar väl knappast hissen i ett sådant hus?
Det är uteslutet att ett tidningsbud inte lägger märke till blodet.

http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/full/289872470.jpg?maxWidth=800

Men därmed inte sagt att budet rapporterade det om h*n sett det. Någon morgonpigg kanske kan vänta in budet och fråga?

Av egen erfarenhet vet jag att man är mycket uppmärksam i portar som man går i varje natt. Man vet inte bara vilka som är prenumeranter utan också hur det ser ut och hur det luktar i de olika portarna. Det nöts in med åren och att man skulle missa blodfläckar som dessa vid 6-tiden är omöjligt, även om ljuset är släckt.
Citera
2013-07-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ano-Nymt
Citat: – Hissen var hemskt blodig, säger en kvinna som hört detta från en av de boende i huset.

Hon berättar att hissen var avspärrad under morgonen.

– Vad jag har läst mig till så var det bara blod i trappuppgången, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman."

Fetat = fakta? Njae...

Så andrahandsuppgifter alltså om hissen och dess blodbad.
Det verkar fullt möjligt att blodet fanns innan tidningsbudet stressade förbi (ja, även 4:e våningen) och inget upptäckte.
Om det hade varit blodbad i hissen hade väl de boende slagit larm innan kl. 12.00?
Citera
2013-07-11, 17:09
Medlem
Jag kan ha missat, men har det stått något om ett tidningsbud och dess tider någonstans i media eller i något som kan bekräftas? Det borde väl i rimlighetens namn ha nämnts om det funnits en tidangivelse från ett tidningsbud om blodspår eller inte!
Citera
2013-07-11, 17:10
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Du har rätt i att ingen åker i onödan med bilen efter att ha dumpat kroppen. Men de kan ju tillfälligt lagt kroppen på "säker" plats, typ FH's gård, och vidaretransporterat med annat fordon, eller helt enkelt gömt den i dess närområde?

Det är väl givetvis teoretiskt möjligt, men det känns ytterst osannolikt av flera anledningar. Vad skulle syftet för det första vara att flytta kroppen till en annan bil? Som jag ser det så fyller det ingen annan funktion än att göra hela processen ännu längre och mer riskfylld. Om det dessutom var ytterligare en bil inblandad i transporten av kroppen, så skulle också den med största sannolikhet vara utbränd för att dölja spår. Nej, det känns bara som att man skulle skapa sig ännu mer problem genom att göra så, utan någon vinning överhuvudtaget som jag ser det.
Citera
2013-07-11, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Det är uteslutet att ett tidningsbud inte lägger märke till blodet.

http://ttela.se/image_processor/1.2228199.1372667468!/image/289872470.jpg_gen/derivatives/full/289872470.jpg?maxWidth=800

Men därmed inte sagt att budet rapporterade det om h*n sett det. Någon morgonpigg kanske kan vänta in budet och fråga?

Av egen erfarenhet vet jag att man är mycket uppmärksam i portar som man går i varje natt. Man vet inte bara vilka som är prenumeranter utan också hur det ser ut och hur det luktar i de olika portarna. Det nöts in med åren och att man skulle missa blodfläckar som dessa vid 6-tiden är omöjligt, även om ljuset är släckt.

Visst kan budet lagt märke till blodet, som kan varit torrt, tagit tre steg över och sorterat det i tidningsbudsminnet över "ostädad trappuppgång efter ommålning, lukt som vanligt".

Det kan också varit ett tidningsbud som inte är claervojant CSI person, utan som helt enkelt tittar på annat, tex. trappan i mörkret.
Citera
2013-07-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sen har jag ett par frågor till Miggafri, eller någon annan som vet.

Vilken tid pratade PT med AJ i telefon denna natt?

Vilken tid pratade AJ med Miggafri i telefon denna söndagsförmiddag?

Var det inte så att det var något telefonsamtal vid pass 03.00 ungefär? Kommer inte ihåg om det var med pappan eller samtalet mellan AJ Och PT. Tidigare i tråden talas det om två samtal, ett. Id 24-tiden och ett vid 3-tiden. Ponera att sonen vaknade vid 04.30 fick mat å lades i sängen igen så kan I*a och AJ mycket väl ha varit uppe och vaknade till tidig morgon eller för den delen förmiddag. Hon kan alltså ha blivit mördad under förmiddagen.. Eller i vart fall flyttad även om det förefaller mycket osannolikt att man skulle ge sig till att flytta ett lik mitt på dagen mellan kl. 07.15 och 12.00 då larmet kom in till polisen. Kan det möjligen vara så att tidningsbudet visste vem som bodde där och vilket umgänge hon hade och därför valde att hålla käft då hen inte ville bli inblandad?
Citera
2013-07-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Skroten är stängd och avvecklad men byggnader etc finns kvar. Det är ett ganskastort område som har varit en tipp tidigare. Det är grindar in på området men det står öppet till och från. Killen ovan är troligtvis son till ägaren, namnet stämmer. Efterssom han känner DB så känner han säkert till skroten/tippen så visst kan det vara ett tänkbart ställe att dumpa en kropp.
Hur fick polisen tag i Fr*drik H*rmansson? I en husransakan tycker jag mig minnas, men hos vem?
Citera
2013-07-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Visst kan budet lagt märke till blodet, som kan varit torrt, tagit tre steg över och sorterat det i tidningsbudsminnet över "ostädad trappuppgång efter ommålning, lukt som vanligt".

Det kan också varit ett tidningsbud som inte är claervojant CSI person, utan som helt enkelt tittar på annat, tex. trappan i mörkret.
Nä, det här är ganska allmänt. Man måste ha varit tidningsbud för att förstå. Det är lite kusligt nästan, hur mycket detaljer man lägger på minnet. Det beror nog på den ständiga upprepningen.
Senast redigerad av demokratochsvensk 2013-07-11 kl. 17:21.
Citera
2013-07-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Haha.....var hittar man en sån?! *vill också ha* ;-)

Nä till allvaret igen, hur lång tid kan det ta att bära en kropp (vi säger 2 pers) från IF:s lägenhet - till hissen - ner i källaren och ut i en bil?

10 minuter om man klantar sig extra mycket eller snabbare?

Det kan nog ta tid, lite beroende på hur man bär. På tal om det, undrar om det fattas någon matta i lägenheten, eller duschskynke?
Citera
2013-07-11, 17:21
Medlem
Låter ju ganska otroligt att ingen annan har gått ut innan 12.00.
Troligen har man använt en stor resväska.
Titta på bilden med blod-dropparna konstigt mönster tycker jag
Citera
2013-07-11, 17:22
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-natet

Syftar nog på flashback i den här intervjun med ttela. Kanske ska utesluta SB och ta det lugnt med spekulationer om individer som har uppvisat alibi och uppenbarligen oskyldiga.

Läs gärna de sammanfattningar som görs av Quarrel innan ni börjar spekulera vilt om individer vars identiteter redan har avslöjats i forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in