Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag utgår iaf från det. Och eftersom de flesta människor drar sig för att släpa omkring på döda kroppar synligt i dagsljus bör hon ha varit förpackad, i en läckande förpackning.
Det behövdes troligen tre personer för proceduren, två som bar och en som höll utkik efter grannar.
Vidare kan man anta att den sena utleveransen berodde på att GM drog sig för att använda en spårbar telefon. Hen lämnade bostaden efter dödsfallet och återkom med två medhjälpare och en bil som kunde avvaras för framtiden. Lastade in den och körde iväg.
Jag tror inte färden gick särskilt långt i en bil med körförbud och död kropp. Helst körde de bakvägar, och jag vill än en gång framhålla Kabelvägen, som Reedme föreslog. De stannade knappast på vägen för att lossa, utan körde in på en liten skogsväg. Kroppen bör hittas max 30 meter från den skogsvägen.
Vilket är en förslagen plan, listig, kall och beräknande. Men en liten detalj. En unge på 1,5 år kan göra vem som helst uppmärksam med sitt skrik. Det är inte listigt att lämna lgh. i det läget, eller hur.
Mordet har med all säkerhet skett i affekt, så även borttransport. Jag kan inte göra sannolika antaganden utifrån vad ett stressat tidningsbud lagt eller inte lagt märke till.