2013-07-11, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag utgår iaf från det. Och eftersom de flesta människor drar sig för att släpa omkring på döda kroppar synligt i dagsljus bör hon ha varit förpackad, i en läckande förpackning.

Det behövdes troligen tre personer för proceduren, två som bar och en som höll utkik efter grannar.

Vidare kan man anta att den sena utleveransen berodde på att GM drog sig för att använda en spårbar telefon. Hen lämnade bostaden efter dödsfallet och återkom med två medhjälpare och en bil som kunde avvaras för framtiden. Lastade in den och körde iväg.

Jag tror inte färden gick särskilt långt i en bil med körförbud och död kropp. Helst körde de bakvägar, och jag vill än en gång framhålla Kabelvägen, som Reedme föreslog. De stannade knappast på vägen för att lossa, utan körde in på en liten skogsväg. Kroppen bör hittas max 30 meter från den skogsvägen.

Vilket är en förslagen plan, listig, kall och beräknande. Men en liten detalj. En unge på 1,5 år kan göra vem som helst uppmärksam med sitt skrik. Det är inte listigt att lämna lgh. i det läget, eller hur.

Mordet har med all säkerhet skett i affekt, så även borttransport. Jag kan inte göra sannolika antaganden utifrån vad ett stressat tidningsbud lagt eller inte lagt märke till.
Citera
2013-07-11, 16:47
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Jag utgår iaf från det. Och eftersom de flesta människor drar sig för att släpa omkring på döda kroppar synligt i dagsljus bör hon ha varit förpackad, i en läckande förpackning.

Det behövdes troligen tre personer för proceduren, två som bar och en som höll utkik efter grannar.

Hemskt blodigt i hissen enligt uppgift. Droppar på väg ut. Kan stämma med din beskrivning. Men om nu säckar/väskor var så kletiga borde ju även gärningsmännen bli det. Har de eldat upp sina kläder medan dom brände bilen, tro?
Citera
2013-07-11, 16:47
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

Vidare kan man anta att den sena utleveransen berodde på att GM drog sig för att använda en spårbar telefon. Hen lämnade bostaden efter dödsfallet och återkom med två medhjälpare och en bil som kunde avvaras för framtiden. Lastade in den och körde iväg.

Jag tror inte färden gick särskilt långt i en bil med körförbud och död kropp. Helst körde de bakvägar, och jag vill än en gång framhålla Kabelvägen, som Reedme föreslog. De stannade knappast på vägen för att lossa, utan körde in på en liten skogsväg. Kroppen bör hittas max 30 meter från den skogsvägen.

Håller helt med.

Om man åker nästan hela den vägen, så finns det faktiskt en avtagsväg som leder till en mindre sjö eller tjärn. Den ligger lite ödsligt, men intill en bilväg. Denna tjärn intresserar mig skarpt.
Citera
2013-07-11, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Tydligen. Tidningstjänsten ska ha meddelat att SvD levererades mellan 6-7 på morgonen på den nämnda adressen. Om tidningsbudet missat blodet borde hen trampat rakt i det... Och det verkade inte finnas några fotspår på bilden...

Blodet kan ha torkat.
Citera
2013-07-11, 16:51
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Hemskt blodigt i hissen enligt uppgift. Droppar på väg ut. Kan stämma med din beskrivning. Men om nu säckar/väskor var så kletiga borde ju även gärningsmännen bli det. Har de eldat upp sina kläder medan dom brände bilen, tro?

Kom det sista blodet kanske dit när "barnvakten" lämnade lägenheten på söndag morgon? Kan FH kanske kört "barnvakten" hem? "Barnvakten" hade kunnat vara TB, men vettefan om jag ens tror på det själv. Ingen husransakan gjordes hos TB som jag förstår det?
Citera
2013-07-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Håller helt med.

Om man åker nästan hela den vägen, så finns det faktiskt en avtagsväg som leder till en mindre sjö eller tjärn. Den ligger lite ödsligt, men intill en bilväg. Denna tjärn intresserar mig skarpt.

Tips polisen om den?
Citera
2013-07-11, 16:54
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Håller helt med.

MPS har inte varit där och letat, någon som vet det?
Citera
2013-07-11, 16:57
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Blodet kan ha torkat.

Sant. Men då borde budet väl ändå ha sett det? Det var ju ganska "tjocka" droppar...
Citera
2013-07-11, 16:59
Medlem
Citat:
Citat: – Hissen var hemskt blodig, säger en kvinna som hört detta från en av de boende i huset.

Hon berättar att hissen var avspärrad under morgonen.

– Vad jag har läst mig till så var det bara blod i trappuppgången, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman."

Fetat = fakta? Njae...
Citera
2013-07-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nä men va gött, vi välkomnar Polisen på Flashback och hoppas de ta alla jävla troll som är i tråden...
digitaliserade handbojor vill jag också ha ju...

Men vad vi saknar nu istället för att trampa gungfly, är uppgifter i tråden på vad AJ gör just nu och var han gömmer sig. Eller är han redan ute ur landet med den nyrepade hojen? Vi får ju inte tappa bort han nu när han inte håller sig hemmavid då kompisarna är inlåsta.

Jag känner mig rätt säker på att han redan har flytt landet efter att ha lagt ut villospår på fejjan. Finns ju kontakter i såväl Polen som Tyskland som säkert gärna tar emot en sådan hjälte som AJ!
Citera
2013-07-11, 17:00
Bannlyst
Citat:
Sant. Men då borde budet väl ändå ha sett det? Det var ju ganska "tjocka" droppar...

https://www.flashback.org/sp44271536

Dessutom så är det delvis droppar och delvis "utsmetat". Utsmetat torkar fortare, och är det mörkt så kanske man "väljer" att inte lägga märke till sådant som stör arbetet, för att dela ut tidningar handlar om högt tempo.
Citera
2013-07-11, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Håller helt med.

Är det den röda vägen du menar? http://goo.gl/maps/FZfij
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in