2013-07-11, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
En gång är alla nu hörni. Det känns som varken AJ, DB eller FH har körkort och inte har haft det på länge. Av DB och FH brottsregisterutdrag kan vi se att de har åkt fast för bilåkningsrelaterade brott en gång vartannat åt ungefär.

Alltså verkar det vara tämligen riskfritt att åka runt i avställda fordon utan körkort då dessa herrar säkert har gjort det dagligen då de ju bor helt åt helvete.

Så jag tror vi alla kan bortse från dessa faktorer när vi teoretiserar kring huruvida körkortsinnehav har påverkat deras handlade under dessa dygn.

FH har körkort.
Citera
2013-07-11, 16:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Källan är såpass säker att iaf jag utgår från det.

Men jag tror jag ska ta och slå en signal till personen på fjärde våningen, ska bara ladda lite först.

Iofs så kommer väl tråden då att kräva att prenumeranten träder fram på bild och med handen på bibeln.

Tack, det räcker tills vidare för mig.
Citera
2013-07-11, 16:39
Medlem
Mollyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bara för att få bekräftat för mig själv, kan vi nu utgå från att blodet med största sannolikhet inte fanns där före klockan 06?

Tydligen. Tidningstjänsten ska ha meddelat att SvD levererades mellan 6-7 på morgonen på den nämnda adressen. Om tidningsbudet missat blodet borde hen trampat rakt i det... Och det verkade inte finnas några fotspår på bilden...
Citera
2013-07-11, 16:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Nonym
Vad får dig att tro att du får ett ärligt svar av Miggafrii? Hon försvarar väl AJ det värsta hon kan och hoppas på att han återgäldar hennes lojalitet genom att bli hennes näste kk?

Nej, det kan man aldrig vara säker på, men en tidsuppgift som man kan tvivla på är bättre än ingen tidsuppgift alls.
Citera
2013-07-11, 16:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Bara för att få bekräftat för mig själv, kan vi nu utgå från att blodet med största sannolikhet inte fanns där före klockan 06?
Jag utgår iaf från det. Och eftersom de flesta människor drar sig för att släpa omkring på döda kroppar synligt i dagsljus bör hon ha varit förpackad, i en läckande förpackning.

Det behövdes troligen tre personer för proceduren, två som bar och en som höll utkik efter grannar.

Vidare kan man anta att den sena utleveransen berodde på att GM drog sig för att använda en spårbar telefon. Hen lämnade bostaden efter dödsfallet och återkom med två medhjälpare och en bil som kunde avvaras för framtiden. Lastade in den och körde iväg.

Jag tror inte färden gick särskilt långt i en bil med körförbud och död kropp. Helst körde de bakvägar, och jag vill än en gång framhålla Kabelvägen, som Reedme föreslog. De stannade knappast på vägen för att lossa, utan körde in på en liten skogsväg. Kroppen bör hittas max 30 meter från den skogsvägen.
Citera
2013-07-11, 16:41
Medlem
Liiitens avatar
Den där skroten skulle jag vilja veta lite mer om eftersom det har lite med en teori jag haft ett tag..

Finns det bilar/skrot kvar där eller är det totalt igen växt eller hur ser det ut?? Någon som vet om stället genomsökts av polis eller mps?? kan någon få fram en kartbild på vart denna skrot ligger i förhållande till platsen där bilen brann och I*as bostad.

Då det har funnits funderingar på ett andra fordon mer än DBs brunna bil går mina funderingar till om det inte kan vara så att grabbarna dessutom har stulit en bil, antingen dumpat den mitt ut i skogen någonstans eller väldigt lägligt gömt den inne på skroten med BO fortfarande i...men detta är bara en teori och kanske totalt uppåt väggarna fel.
Citera
2013-07-11, 16:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Haha.....var hittar man en sån?! *vill också ha* ;-)

Nä till allvaret igen, hur lång tid kan det ta att bära en kropp (vi säger 2 pers) från IF:s lägenhet - till hissen - ner i källaren och ut i en bil?

10 minuter om man klantar sig extra mycket eller snabbare?
Var finns ingången till källaren? I entréplanet, där det fanns blod, eller tar man hissen en trappa till ner?
Citera
2013-07-11, 16:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag utgår iaf från det. Och eftersom de flesta människor drar sig för att släpa omkring på döda kroppar synligt i dagsljus bör hon ha varit förpackad, i en läckande förpackning.

Det behövdes troligen tre personer för proceduren, två som bar och en som höll utkik efter grannar.

Vidare kan man anta att den sena utleveransen berodde på att GM drog sig för att använda en spårbar telefon. Hen lämnade bostaden efter dödsfallet och återkom med två medhjälpare och en bil som kunde avvaras för framtiden. Lastade in den och körde iväg.

Jag tror inte färden gick särskilt långt i en bil med körförbud och död kropp. Helst körde de bakvägar, och jag vill än en gång framhålla Kabelvägen, som Reedme föreslog. De stannade knappast på vägen för att lossa, utan körde in på en liten skogsväg. Kroppen bör hittas max 30 meter från den skogsvägen.

Det låter rimligt.

Nu har tidsramen bantats rejält och då är det utifrån dessa förutsättningar man får utgå från och då blir hypoteserna betydligt annorlunda.
Citera
2013-07-11, 16:43
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
FH har körkort.

Det kan väl hans sambo bekräfta!? Hon sitter här inne och läser.
Hon ändrade lite saker påsin fa*book igår efter att vi lyckats får fram henne som FHs sambo.

Citat:
Ursprungligen postat av pejori
https://www.facebook.com/soph*a.t*mbour

*i*a

Där har vi henne! fick leta lite från inläggen igår
Citera
2013-07-11, 16:44
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var finns ingången till källaren? I entréplanet, där det fanns blod, eller tar man hissen en trappa till ner?

Jag uppfattade det som om det fanns hiss hela vägen ned och en utgång i källaren men om det är vanliga utgången som används spelar ingen roll, är mest intresserad av tiden?
Citera
2013-07-11, 16:46
Medlem
Lååång tanke... Tänk om budet råkat kliva i blodet och är den som försökt kladda ut sitt fotspår i den "stora" pölen för att inte vilja bli indragen? Det skulle förklara varför det ser ut som det gör..
Citera
2013-07-11, 16:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Det kan väl hans sambo bekräfta!? Hon sitter här inne och läser.
Hon ändrade lite saker påsin fa*book igår efter att vi lyckats får fram henne som FHs sambo.

Där har vi henne! fick leta lite från inläggen igår
Jag tror inte vi behöver hennes bekräftelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Enligt Transport styrelsen har:

DB - Inget körkort

FH - ?A?BC-Körkort (Hen i telefon va lite otydlig) Men FH har sina papper i ordning iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in