2013-07-11, 14:39
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det blir lite svårare att förklara bilstölden?

Vilken bilstöld,något jag missat? om du menar den utbrända bilen så var den väl DB´s
Citera
2013-07-11, 14:42
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
Vilken bilstöld,något jag missat? om du menar den utbrända bilen så var den väl DB´s
Ja och han anmälde bilen stulen på söndagen
Citera
2013-07-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Mackens öppettider är 08-21.
Kan han låsa upp och gå in och dra igång en pump manuellt?

Eftersom har jobbar där är det ju inte helt uteslutet att han nycklar även till pumparna.
Citera
2013-07-11, 14:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Att folk som du har kommit med vilda och verklighetsfrånvarande spekulationer på flashback om en oskyldig människa som lett till att folk har ett visst agg mot den människan nu?

SB har väl inte varit särskilt misstänkt i den här tråden, ska man se till den så är det väl i så fall AJ som borde ha fått spö.
Citera
2013-07-11, 14:47
Medlem
panzertaxs avatar
Frågan är om han tänker på det när AJ ringer o gråter i telefonen om att han slagit ihjäl I* och DB kastar sig ut i bilen för att köra till Thn. Är han så pass beräknelig att han tankar bilen med fulltank och sedan älgar iväg. Ett alternativ annars är att de hämtat upp kroppen o kört tillbaka till Grästorp, där tankat och sedan kört iväg ännu längre söderut alt. österut, därefter tillbaka till Hunneberg.

Det är dock ett risktagande att stå på en bensinmack där det trots allt kan komma någon förbipasserande som behöver tanka. Att bli sedda och förknippade med den bilen av ett vittne måste ha varit hög prioritet att undvika, åtminstone efter att liket var upphämtat.
Citera
2013-07-11, 14:49
Medlem
Miniskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Nästa risk som uppstår (när man ska gräva ner ett lik) är ju att om man åker omkring och letar efter ett bra ställe att stanna på - då kör man sakta - och därmed misstänkt om någon är ute och rastar hunden eller dylikt (det borde ju eventuellt kunna vara rimliga tidpunkter för detta?). Killarnas utseende gör ju inte att man tror att de är husspekulanter, precis...

Ännu värre sedan om man kommer tillbaka till bilen med spadar i nävarna... Nej, de vill så snabbt och enkelt som möjligt ta sig till en plats (planerad dumpning)/område (oplanerad dumpning) - och där de kan arbeta ostört/osedda.

Det är min rationella bedömning. Men det KAN ju vara så att de INTE handlat rationellt eller kanske till och med varit laddade med droger - så att de trott att de var Stålmannen light ute på tur. Och då kan hon ju hänga i ett träd eller vara var som helst...

Såvida man inte redan vet ett par bra ställen att dumpa lik på. Efter bara att ha läst den här tråden så verkar det ju krylla av potentiellt bra ställen att gömma lik på i hela nejden, så att någon av de här gossarna redan sedan tidigare har ett bra ställe är ju inte otänkbart. De verkar ju allihop ha ganska bra koll på omgivningarna.
Jag tror de flesta läsare här snabbt skulle kunna fundera ut iaf 3 bra gömmor i sin egen omgivning ganska snabbt om man tänkte efter.
Någon i tråden nämnde komposter tidigare. Det pratades också om en grisfarm som brann. Finns/fanns det en gödselstack i krokarna? Grispiss lär ju kunna täcka liklukt ganska bra. Även en vanlig kompost är ju både lättgrävd och bra att döljs lukt och spår med. Det behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut.
Citera
2013-07-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Om det är fullt med blod i lägenhet, trapphus, hiss och någon enstaka fläck utanför trapphus så är väl chansen rätt stor att det borde varit något spår av blod i källare/vindsförråd också som bör ha upptäckts efter ett par veckor?

Ja, det tycker jag borde ha upptäckts. Blodfläckar bör ha funnits även utanför huset. Körde GM fram fordonet ända till porten eller bar GM BO de 3-4 metrarna till parkeringen/vägen? Kan man ta BO ner i källaren och ut en annan väg?
Jag var mycket i dess hus som ung och lekte i källarkorridorerna. Minns dock inte om varje huskropp står i förbindelse med varandra via källargångar/kulvertar, tror inte det.

Jag utgår från att polisen undersökt källare/vindförråd men misstag ha skett förr. Polisen missade exempelvis den blodiga madrassen (minns inte namnet på BO, ett fall för några år sedan. MP hittade hennes kropp senare.)
Citera
2013-07-11, 14:59
Medlem
OnTheWeeds avatar
Hade velat se dom 4 killarna gå på AJ eller någon annan som hängts ut. Varför blev SB misshandlad bara? Om någon av er fyra läser tråden och inte vill svara här så skicka PM och förklara varför SB blev offer för er. Kände ni er stora när ni knivskar han över ögonen? Fega svin.

Känns som polisen fastnar just på att söka av ett område efter I*a. Är ju ändå en stor risk att dumpa kroppen långt ifrån. Kroppen kanske ligger närmare än man tror.
Citera
2013-07-11, 14:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Ja, det tycker jag borde ha upptäckts. Blodfläckar bör ha funnits även utanför huset. Körde GM fram fordonet ända till porten eller bar GM BO de 3-4 metrarna till parkeringen/vägen? Kan man ta BO ner i källaren och ut en annan väg?
Jag var mycket i dess hus som ung och lekte i källarkorridorerna. Minns dock inte om varje huskropp står i förbindelse med varandra via källargångar/kulvertar, tror inte det.

Jag utgår från att polisen undersökt källare/vindförråd men misstag ha skett förr. Polisen missade exempelvis den blodiga madrassen (minns inte namnet på BO, ett fall för några år sedan. MP hittade hennes kropp senare.)
Går det att backa ända in till porten?
I så fall är det ju att föredra då de som bor i huset inte kan se vad de stoppar in i bilen.
Citera
2013-07-11, 15:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo

Tidigare i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Citat:
Ursprungligen postat av Forno.Romano
Finns det källare?

Kan man komma in/ut i källare från annan entré?

Går hissen till källaren?
Ja på alla frågorna!!
Citera
2013-07-11, 15:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag har tänkt samma sak. Skulle inte förvåna mig om skroten har kopplingar till DB. Det var väl någon som jobbade där som blev mördad för några år sedan?

Passerade stora badplatsen vid Öresjö igår och ca 50 meter efter var det en stark liklukt. Troligtvis en påkörd grävling men man vet aldrig, finns vägtrummor och en skogsväg till höger. Luktar död grävling samma som död människa?
Om ingen redan har skrivit det så skulle jag råda dig att tipsa polisen om platsen. Om du inte vill så kan du be nån annan.

Det är gott om döda grävlingar, och de stinker nog likadant som en död människa, men det är ändå bra att det kollas.
Citera
2013-07-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
ngt namn på killen?
sägs väl folk gömt sig hos m.g*stavsson alias läppen som bor på hjortmossegatan och känner en hel del av folket sedan förr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in