2013-07-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
..

Nästa risk som uppstår (när man ska gräva ner ett lik) är ju att om man åker omkring och letar efter ett bra ställe att stanna på - då kör man sakta - och därmed misstänkt om någon är ute och rastar hunden eller dylikt (det borde ju eventuellt kunna vara rimliga tidpunkter för detta?). Killarnas utseende gör ju inte att man tror att de är husspekulanter, precis...

Ännu värre sedan om man kommer tillbaka till bilen med spadar i nävarna... Nej, de vill så snabbt och enkelt som möjligt ta sig till en plats (planerad dumpning)/område (oplanerad dumpning) - och där de kan arbeta ostört/osedda.

Det är min rationella bedömning. Men det KAN ju vara så att de INTE handlat rationellt eller kanske till och med varit laddade med droger - så att de trott att de var Stålmannen light ute på tur. Och då kan hon ju hänga i ett träd eller vara var som helst...

Bra synpunkter.
Risken att bli upptäckt måste ha varit stor, synnerligen när BO bars ut (OM BO nu har lämnat fastigheten. Återigen, har polisen gått igenom källare/vindsförråd?)
Citera
2013-07-11, 14:27
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brock
Vad är då syftet med misshandeln?
Att folk som du har kommit med vilda och verklighetsfrånvarande spekulationer på flashback om en oskyldig människa som lett till att folk har ett visst agg mot den människan nu?
Citera
2013-07-11, 14:28
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ju längre man är ute och åker, desto större möjlighet att vittnen faktiskt ser ekipaget. Det är inte bara polisen man är rädd för i ett sådant läge.
Fattas bara att de kör 30 mil till ett kanonställe, men 28 mil från det stället så blir de iakttagna av ett vittne som noterade en bil där den kanske inte är trafik naturligt den tidpunkten och bara råkar lägga på minnet att det var en Volvo...

Sedan får man ha lite nerver också om man kör 40 mil helt laglydigt med ett lik i bagaget. Det sista man vill är ju att bli fotad på en fartkamera eller annat.

Sedan kan de absolut ha gjort detta, men det är en helt annan sak att köra rattfull hem från en fest mot för att åka omkring med ett lik i bilen. Det är två helt olika risktaganden med två helt olika straff (och ja fyllekörning är likväl korkat det med). Helst av allt vill de ju inte bli sedda med bilen när den startas och ännu mindre om det varit ett andra fordon inblandat, då vill de ju inte direkt parkera den utanför huset där de sedan samlats, t.ex. FH.

Någon nämnde en gömd bil på en gård, men om det är den bilen jag tänker på så är den väl inte brukbar eller?

Någon som vet om DB's van som står på hans tomt är brukbar?

Är det bekräftat att det har druckit mycket?
De kanske bara tagit någon öl?

sen läste jag också av någon i tidigare tråd. Att om de nu är i drogträsket så kan de ta amfetamin för att får bort alkoholruset!
Citera
2013-07-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brock
Kan det vara så att SB var hos IF natten hon försvann?

AJ kanske kom på dem och bad SB dra. Därefter uppstod ett gräl mellan AJ och IF som slutade med mord?

SB vet nog mer än vad han vill ge sken av... Därav misshandeln.

Enligt TTELA har han påstått följande:

"Han uppger att han inte känner någon av de häktade männen, eller den 36-åring som släpptes fri av tingsrätten förra veckan."
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Bra synpunkter.
Risken att bli upptäckt måste ha varit stor, synnerligen när BO bars ut (OM BO nu har lämnat fastigheten. Återigen, har polisen gått igenom källare/vindsförråd?)
Om det är fullt med blod i lägenhet, trapphus, hiss och någon enstaka fläck utanför trapphus så är väl chansen rätt stor att det borde varit något spår av blod i källare/vindsförråd också som bör ha upptäckts efter ett par veckor?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det har dykt upp en ny förmåga PH som verkar vara kompis med DB.
Är det en felstavning av FH eller är det något jag missat?
Ny är han väl inte utan figurerade från början.
Patri* Herma*sson, född -80 Tidigare pojkvän till IF och kompis till AJ
Citera
2013-07-11, 14:31
Medlem
panzertaxs avatar
Om de kört en längre sträcka med Volvon så borde den ha haft en del bränsle i tanken redan innan. Alternativt har de stannat och tankat någonstans. Finns det sedelautomater kvar förresten på obemannade bensinmackar? Annars är det ett kontokort använt i sådana fall = risk. Kontant på en mack = vittnen, uteslutet. Så om bilen inte var fulltankad, så kan de omöjligt ha kört överdrivet långt med DEN bilen iaf, det avgränsar en del.

Säg en liter milen om man har lite brådis, det är 3 liter bara att få bilen från Grästorp till Trollhättan och ytterligare 3-5 liter för vägen via berget och hem. Säg att det har gått åt 10 liter, lite grovt tilltaget, från start och överberget och hem igen om de gasat på lite. Om de då först åkt någon annanstans och bilen inte varit fulltankad så sätter det gränser (även om de kommer långt på 10 liter enkel väg till dumpningsplatsen).

Frågan är om DB är en snubbe som brukar ha sin bil fulltankad. Enda gången jag har min fulltankad är om jag vet att jag ska ut på långkörning, annars brukar det mest bli skvättar i tanken då o då.
Citera
2013-07-11, 14:34
Medlem
Citat:
Om de kört en längre sträcka med Volvon så borde den ha haft en del bränsle i tanken redan innan. Alternativt har de stannat och tankat någonstans. Finns det sedelautomater kvar förresten på obemannade bensinmackar? Annars är det ett kontokort använt i sådana fall = risk. Kontant på en mack = vittnen, uteslutet. Så om bilen inte var fulltankad, så kan de omöjligt ha kört överdrivet långt med DEN bilen iaf, det avgränsar en del.

Säg en liter milen om man har lite brådis, det är 3 liter bara att få bilen från Grästorp till Trollhättan och ytterligare 3-5 liter för vägen via berget och hem. Säg att det har gått åt 10 liter, lite grovt tilltaget, från start och överberget och hem igen om de gasat på lite. Om de då först åkt någon annanstans och bilen inte varit fulltankad så sätter det gränser (även om de kommer långt på 10 liter enkel väg till dumpningsplatsen).

Frågan är om DB är en snubbe som brukar ha sin bil fulltankad. Enda gången jag har min fulltankad är om jag vet att jag ska ut på långkörning, annars brukar det mest bli skvättar i tanken då o då.

Det finns väl soppa att införskaffa på Tre Älgar, DB:s kneg.
Citera
2013-07-11, 14:35
Medlem
Citat:

Han bor ju för fan på en bensinstation!
Citera
2013-07-11, 14:36
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det finns väl soppa att införskaffa på Tre Älgar, DB:s kneg.

Å den risken tar dem, att tanka först med bilen som senare skulle anmälas stulen? Låt säga att de som jobbar på macken inte yppar något till polisen om det, men det räcker ju att en annan Grästorpare svänger in och ser dem tanka där, känner igen D*B kanske. Det blir lite svårare att förklara bilstölden?
Citera
2013-07-11, 14:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Fast DB bor ju granne med macken, så det är nog inget jättebekymmer att få tag i soppa
Citera
2013-07-11, 14:38
Medlem
panzertaxs avatar
Mackens öppettider är 08-21.
Kan han låsa upp och gå in och dra igång en pump manuellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in