2013-07-11, 13:19
Medlem
Jag tycker att flera här lägger alltför stor vikt vid risken att stoppas av polisen när man är ute och kör bil. Har själv haft körkort i drygt 40 år och har väl bara stoppats 3-4 gånger. Så risken att Farbror Blå skall haffa dig, vare sig du är utan körkort eller har oförsäkrad bil, är oerhört liten.
Är man dessutom ute i ärendet att skaffa undan en kropp tar man säkerligen en hel del risker.
Tror heller inte att kroppen är i närheten av den brunna bilen. Det vore för korkat till och med för dessa grabbar. Är mer inne på att den finns i "Västergötland med omnejd".
Citera
2013-07-11, 13:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Håller med dig till fullo, förutom det faktum att om de tex. blev upphämtade av PH, så kan han bli pusselbiten som får GMs fällda, så hur detta skett är högintressant, eller hur ?

Kan tänka mig att polisen knyter PH tekniskt till DB eller AJ med mobilmastning, samtal eller annan kommunikation. Och till det är helt utrett så är det häktning som gäller.

Dessutom så kan de här personerna knappt tala sanning ens om de är oskyldiga, så även om sommaren är kort, kan den bli otrevligt trist, mörk och trång på andra sidan häktet.

Bilen är bränd 500 meter från en stege ned från berget (Västerby klev). Därefter ytterligare 200 meter på bra stig och sedan grusväg. Inte så farlig terräng... Men personligen tror jag att de hade två bilar.
Citera
2013-07-11, 13:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Givetvis har bilen med största sannolikhet använts för att transportera kroppen, jag har aldrig påstått något annat. Alternativen är dock inte, som du verkar tro, att antingen dumpa i centrala Trollhättan eller att åka flera mil i en riktning för att sedan åka tillbaka samma väg och bränna bilen. Att vänta dygn är givetvis helt uteslutet, det begriper vilken idiot som helst.

Jag har helt uppenbart större kompetens än vad du har när det gäller att se logiska samband och sannolikheter i alla fall.
Du har rätt i att ingen åker i onödan med bilen efter att ha dumpat kroppen. Men de kan ju tillfälligt lagt kroppen på "säker" plats, typ FH's gård, och vidaretransporterat med annat fordon, eller helt enkelt gömt den i dess närområde?
Citera
2013-07-11, 13:22
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Håller med dig till fullo, förutom det faktum att om de tex. blev upphämtade av PH, så kan han bli pusselbiten som får GMs fällda, så hur detta skett är högintressant, eller hur ?

Kan tänka mig att polisen knyter PH tekniskt till DB eller AJ med mobilmastning, samtal eller annan kommunikation. Och till det är helt utrett så är det häktning som gäller.

Dessutom så kan de här personerna knappt tala sanning ens om de är oskyldiga, så även om sommaren är kort, kan den bli otrevligt trist, mörk och trång på andra sidan häktet.
Ja, absolut! Det jag menar är att inget av de bägge scenarierna är orimliga.
Sen är det, som du mycket riktigt tillägger, så att pusselbitarna är grymt viktiga och om någon (FH kanske, eller är det PH, jag börjar bli förvirrad av alla inblandade här.) fiskade upp den/de som eldade bil, så är det en viktig detalj.
Citera
2013-07-11, 13:26
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintagel
Jag tycker att flera här lägger alltför stor vikt vid risken att stoppas av polisen när man är ute och kör bil. Har själv haft körkort i drygt 40 år och har väl bara stoppats 3-4 gånger. Så risken att Farbror Blå skall haffa dig, vare sig du är utan körkort eller har oförsäkrad bil, är oerhört liten.
Är man dessutom ute i ärendet att skaffa undan en kropp tar man säkerligen en hel del risker.
Tror heller inte att kroppen är i närheten av den brunna bilen. Det vore för korkat till och med för dessa grabbar. Är mer inne på att den finns i "Västergötland med omnejd".
Oförsäkrat är inga problem, då de inte kollar det. Men om bilen står på en ägare utan körkort ökar risken dramatiskt, då polisen har för vana att slå i registret på fordon som åker omkring nattetid. Även avställda och oskattade fordon.
Citera
2013-07-11, 13:27
Medlem
CannonDorfs avatar
Bi
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag sa inte Västra Götaland, jag sa Västergötland, och det är mindre. Jag sa inte heller vad jag trodde. Men det finns ingen anledning att utgå från att kroppen finns i Trollhättan bara för att bilen försvann och återfanns där.

Västergötland är också betydligt större än en halvtimmes bilfärd från Trollhättan innan man är ute i samtliga riktningar, så poängen är mer eller mindre densamma.

Givetvis måste inte kroppen finnas i Trollhättan, på hunneberg, eller någonstans där emellan, men det är ju tveklöst det mest sannolika sett till omständigheterna. Finns dessutom kroppen någon annanstans så är det mer eller mindre omöjligt att göra riktade sökningar eftersom man då inte har något att gå på.
Citera
2013-07-11, 13:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bilen är bränd 500 meter från en stege ned från berget (Västerby klev). Därefter ytterligare 200 meter på bra stig och sedan grusväg. Inte så farlig terräng... Men personligen tror jag att de hade två bilar.
Jag har funderat på att bilen hade körts över någon sten. Kan bilen blivit obrukbar av storleken på den att döma, så bilen inte tog sig längre?
I så fall tror jag inte de var beredda att lasta in kroppen i FH's bil, bara sådär?
[edit]
Jag ställer naturligtvis frågan med utgångspunkt att det i så fall hände när de rekade dumpningsplats och kroppen förfarande funnits i bilen.
Min personliga huvudtes är ju att bilen satts i brand efter dumpning/avlämning.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-11 kl. 13:37.
Citera
2013-07-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag har tänkt samma sak. Skulle inte förvåna mig om skroten har kopplingar till DB. Det var väl någon som jobbade där som blev mördad för några år sedan?

Passerade stora badplatsen vid Öresjö igår och ca 50 meter efter var det en stark liklukt. Troligtvis en påkörd grävling men man vet aldrig, finns vägtrummor och en skogsväg till höger. Luktar död grävling samma som död människa?

googlat lite på denna skrot och det kommer upp kopplingar till vargön ?
Citera
2013-07-11, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det är det här som gör att GM sitter hemma och ler med morgonkaffet nu tyvärr. Arsle.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17114952.ab

Så lång tid kan det tyvärr ta att hitta ett lik gömt på "rätt" ställe.

Sant, man kanske skall titta på hur kriminella idag "gör" sina brott. När man inte tror de skulle kunna med som mitt på dagen mm. Kanske ligger kroppen helt nära bebyggelse just får att man inte tror nån kan vara så dum... Kan det vara nåt tro?

och nån som hört om Leif GW Persson har några tankar om fallet?

Själv tror jag FH börjar bli lite kissig och lättar på trycket... AJ börjar nog bli lite halvorolig och planerar kanske en chickentrip typ utomlands...
Citera
2013-07-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Jag skulle uppskatta om hela tråden inte sänds i repris!
För den som är djupt intresserad av alla gamla inlägg, så går det fint att börja på sida ett och läsa framåt.

Jag är hyggligt övertygad att jag inte är ensam om att tycka detta, annars:

Jo, jag vet.

Men tyckte det var lite lättare att se helheten.

Om nu TB pratat med AJ dagen efter mordet, så måste han ju haft igång sin mobil.
Polisen borde väl då veta vart han befunnit sig på förmiddagen om han använt mobilen vid
ett tillfälle åtminstone.
Citera
2013-07-11, 13:35
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
googlat lite på denna skrot och det kommer upp kopplingar till vargön ?

Är det denna kille som har skroten?

https://www.facebook.com/mar*us.ki*bo?fref=ts
Citera
2013-07-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
Han berättade till en vän Som sedan lade upp en status om det alldeles nyss

Kan du länka tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera