2013-07-11, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du kan vara lugn, jag har läst i stort sett hela tråden från början till slut. Du verkar dock inte ha gjort det eftersom du uppenbarligen inte vet att DBs bil var avställd. Är det riskfritt att köra en avställd bil också eller?

Jag föreslår att du skaffar dig lite info innan du spelar bror duktig.

Och uppenbarligen så är det av allt att döma så att polisen tror att fordonet använts vid transporten, som ligger inom tätbebyggt område, eller tror du GM:s tog buss ihop med BO ?

Att köra några mil extra är en betydligt mindre risk än att dumpa kroppen i centrala Thn, eller hur ?

Visst kan saker vara mer eller mindre sannolika, men det är inget du har kompetensen att avgöra iaf.
Citera
2013-07-11, 12:07
Medlem
Det som behövs är inte fler förslag på misstänkta utan att det klargörs vad som har hänt Id*. Om det inte kan bevisas att hon är död så kan det inte heller bevisas att hon är mördad.

Jag tror att gm kan ha bemödat sig en del och tagit vissa risker för att kunna känna sig säker på att kroppen inte kommer att återfinnas så att dödsorsaken kan fastställas.

Alla spår pekade redan från början åt ett visst håll och med bilbranden så förstärktes de misstankarna. Att denna bil ändå användes tyder på att gm känner sig säker på att inte bli dömd om inte kroppen återfinns.

Slutsatser:
  1. Sammanhållningen inom gm-gruppen är mycket stor och det är troligt att dom begått mycket grova brott tidigare och klarat sig undan.
  2. Bilbränningen kan ha varit en vilseledande manöver.
  3. Kroppen är omsorgsfullt gömd, kanske av en kumpan med körkort och påställd bil, ganska långt bort från Trollhättan.
Att man förstår att Id* är mördad och vilka som gjorde det spelar liten roll i en domstol så länge inte dödsorsaken är fastställd. Men om polisen har häktat den som vet var kroppen tagit vägen så kanske det kommer fram..?
Citera
2013-07-11, 12:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Så du tror på fullt allvar att AJ åkt runt med en kropp medan han varit efterlyst? Du måste ju skämta. Kroppen har han givetvis gjort sig av med omgående.

Och varför i hela friden skulle färden ha gått till Uddevalla? Hela Västra Götaland är för övrigt avsevärt mycket större än att det tar en knapp halvtimme att komma ur länet i alla riktningar.

Vad exakt är det som får dig att tro att GM valt att ta en fullständigt vansinnig risk genom att köra längre med en kropp i bilen än absolut nödvändigt?
Jag sa inte Västra Götaland, jag sa Västergötland, och det är mindre. Jag sa inte heller vad jag trodde. Men det finns ingen anledning att utgå från att kroppen finns i Trollhättan bara för att bilen försvann och återfanns där.
Citera
2013-07-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vem har sagt att AJ kört DBs bil ? Han har inte körkort.
Varför tror du att det är en risk att köra sin egna bil i sin egna trakter ? Hur många gånger har polisen öppnat ditt bagage vid fordonskontroll ?

Föreslår att du läser tråden, börja med sammanfattningen.

Fast DB har väl inte heller körkort om jag förstått det rätt.
Citera
2013-07-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Hade ens sambo hade suttit häktad och man vet att det finns en stor tråd om det så tror jag man hade varit här inne själv och spammat uppdatering på sidan också.

Är det någon teori som inte varit uppe i tråden? Allt från grismat, syra och mat på tre älgar.. ska väl även vara någon som skrev att hon skulle dragit frivilligt och använt sig av djurblod.

Läste i tidningen förut att dom inte förväntade sig svar från proverna förrän nästa vecka?! Vad håller dom på med egentligen. En kvinna är borta, förmodligen mördad, men det tar 3 veckor att få svar från SKL?

Det är semestertider dessutom har de fler angelägna fall... T ex den styckmördade i Boden och den numera upphittade förskingraren i Gävle.
Citera
2013-07-11, 12:11
Medlem
Jag skrev tidigare om tänkbara dumpningsplatser mellan THN och Grästorp.
Upprepar dem igen då jag inte fick någon respons på dem.
Karta med markeringar finns i tidigare inlägg.

1. Raksträckan på Tunhemsvägen mellan Vargön och THN korsar ett vattendrag från Hunneberg. Det går enkelt att dumpa en kropp från bron. Fri sikt åt många håll gör det lätt att se efter annan trafik.
2. Någon km närmare Vargön finns dels en fornminneslund, strax efter den går enligt Maps en liten väg över samma vattendrag. Verkar lummigt enligt Maps.
3. Folkracebanan vid Stallbackbron och "Sketåa" i närheten (som vi kallade detta vattendrag i min ungdom. Ren vildmark då.) DB är motorintresserad och känner kanske till stället. Då som nu är området ganska otillgängligt.
Senast redigerad av Galeazzo 2013-07-11 kl. 12:12. Anledning: stavfel
Citera
2013-07-11, 12:15
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Finns det några vittnen till händelsen? Kan det vara så att de inte alls var maskerade, att offret mycket väl vet vilka gärningsmännen är, men av någon anledning inte vågar säga det till polisen?

Om GM hade plockat en random person att slå ner som en följd av t.ex drogpåverkan eller bara en impulsgrej och frustration över sitt eget loserlife så hade de garanterat inte varit maskerade. att GM hade luvor tyder ju på att det finns en motivbild på just SB och ett planerat påhopp. Och att han själv t.om upplever det så..
Citera
2013-07-11, 12:15
Medlem
panzertaxs avatar
Ja kroppen kan vara begravd i Norge också eller befinna sig på en karibisk bananbåt. På ett sätt kan man inte avföra sådana teorier heller, men någonstans får man börja med att utgå från vad som är mest sannolikt och arbeta sig utåt med teori för teori. När den mest sannolika teorin spricker så får man ta nästa på listan.

Det som påverkar sannolikheten är vilken risk man är villig att ta och här vet vi inte hur AJ agerat. Det är ingen seriemördare direkt och steget från att slå en kvinna eller skjuta med en pistol till att faktiskt dräpa någon är rätt stort för de flesta. För en psykopat är antagligen steget lite mindre. En helidiot kan rentav vara extremt risktagande och till och med dumdristig.

Så frågan är hur bråttom de hade med att dumpa kroppen, vilken risk tog de och hur agerade de. Kyligt, iskallt, beräknat och planerat? Eller i panik?

Jag tror tyvärr inte de häktade kommer att gola dessvärre. Även om de skulle få ett förmildrat straff för medhjälp eller annat, så hur ser livet ut när de kommer ut? Utfrysta från nazigänget och knappast speciellt välkomna till vanliga empatiska umgängeskretsar heller. Det dessutom i Grästorp/Salstad där alla känner alla.

Det här fallet blir extermt svårlöst om det inte dyker upp någon riktigt intressant teknisk bevisning, men ffa behöver verkligen BO hittas.
Citera
2013-07-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Den här parken som han åkte på stryk i, är det en välkänt bråkig "spot" som brukar finnas i städer här och där? I så fall MÅSTE det ju inte ha samband, men omöjligt är det då rakt inte. Finns det några nazigäng kvar i Trollhättan (alltså inte utdöda föredettingar som heilar ibland på fyllan utan riktiga ligor som förr i tiden)?

Nej det gör de inte, isåfall väldigt få personer och mer som en "hobby". Den platsen han åkte på däng är ett whitetrash område, precis i slutet. Där bor iofs alla nationaliteter men främst svenskar med alkoholproblem kantat med Jack Vegas skulder. Att han skulle få stryk av Nazi gubbar känns långsökt, han ser ut att vara skinnhead själv för fan.
Citera
2013-07-11, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Fast DB har väl inte heller körkort om jag förstått det rätt.

Vet inte hans aktuella status, och inte PHs heller. Eg. helt ointressanf då Id@ inte tog bussen därifrån.
Huruvida dessa småpundare ens gör kompetenta riskanalyser på kort tid under stress kommer utredningen påvisa. Och förhoppningsvis fynd av kroppen snart.

Så till dess det finns fakta kan ingen veta, och blott en dåre gör "säkra" uttalanden om än det ena än det andra i tråden.
Citera
2013-07-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Tre Älgar är en sunkig vägkrog med en sunkig OK/Q8 i anslutning. De serverar frukost och lunch mm i utkanten av Grästorp mot Trollhättan. Förvånansvärt välbesökt ställe med tanke på kvaliteten de erbjuder. Jag har ätit där ett antal ggr men vänt i dörren oftare, dessa ggr (tror jag) har en av de misstänkta stått i serveringen och jag tappat min matlust pga detta.

Ang den HM GM och BO så är båda bekanta till utseende ifrån webben, kan dock inte säga vart ifrån.
(Troligtvis datingsajt)

Ang den huvudmisstänkta GM och dess arbetsplats/arbetsgivare så är arbetsplatsen fylld av kriminellt pack och möjligtvis lite studenter, sen fyller mässorna på Elmia resten.
Arbetsgivaren är en välkänd lokal profil som tappat sin gloria på senare år. Dock förvånar det mig inte om det är han som betalar nämnda resor i utbyte mot "trädgårdsarbete" och att få umgås med en likasinnad.

Skål och God natt. Nu ska jag ut och kika efter Terjes fru

Ägaren R* nny B*rg jobbade tidigare på SAAB, tydligen hade han bra betalt för att jobba på avdelningen för underhållsteknik (han kanske fick avgångsvederlag om de ville bli av med honom). När han slutade köpte ham Tre Älgar tillsammans med hustrun.
Citera
2013-07-11, 12:21
Medlem
Att SB blir misshandlad finns det uppgift om redan kl 20.02 igår. Verkar vara personer som råkar vara på plats. Kanske t o m deltagit i misshandeln ? Spekulation att misshandeln är ett sätt att "få tyst" på SB. Kan ju vara så att SB redan sagt något till polisen ? FH och DB har kanske vänner som tycker att dom borde markera sitt missnöje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in