2013-07-11, 11:54
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KittyDrew
Ok... har följt tråden sen typ start o måste reagera med mitt första fbinlägg. Hur i h-e kan någon försöka rikta misstankar mot SB. Bara för att man har haft något samröre med BO så är det verkligen inte alla som är kapabla till att ta livet av en annan människa. O vem som passerar den gränsen utan att blinka, det vet vi allihop vem det är som gör.

Mycket intressant om vi kan få reda på vilka som utsatt SB för misshandeln.

Är det polisen du inte kan förstå att de hade misstankar? Eller vad menar du? Eftersom ett vittne trott sig se SB vid brottplatsen så är det väl inte så konstigt? Sen visade det sig att så inte var fallet. Och han är nu avförd
Citera
2013-07-11, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Dags för nytt eget sök med hunden mot öresjö och hjärtumsvägen. Är det bara jag som tror att hon kan finnas åt det hållet?

Nej, jag skrev i ett tidigare inlägg om var jag hypotetiskt skulle ha lagt ett BO och då var det mot Hjärtum/Öresjö (sök på mina tidigare inlägg).
På vägen till Öresjö finns/fanns en gammal skrot/sopstation. Har någon av de inblandade kontakter där?
DB är ju uppenbarligen intresserad av skrot och bilar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Det är fritt fram att lägga fram olika teorier och spekulationer.
Visst, det är möjligt att AJ transporterade BO under en tid, ja t.o.m. besökte sin mor och bjöd på parmaskinka (enligt AJs FB) men är det sannolikt?
*
Nu bedömer vi ofta AJ utifrån vårt eget psyke och då faller transporter runt Västergötland bort.
AJ är bevisligen i stånd till upprepade grova brott både mot privatpersoner och tjänstemän. Att han är psykopat får nog anses troligt.
Kanske AJ är i stånd att forsla BO runt om på sin minisemester. Men vilket fordon skulle han då utnyttjat?

Jag tror inte heller han fraktat runt på en ev. kropp i flera dygn!

Min poäng var att om man inte har fakta ska man inte döma ut andras teorier och spekulationer så hårt och mer eller mindre förlöjliga vederbörande!

*edit mindre
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Det gör inte saken bättre att denna trakt föreföll vara rätt så sunkig, no offence för er som bor där. Men gamla husvagnar precis överallt, igenväxta trädgårdar, förfallna hus, skrotbilar åt höger o vänster.

Ponera att dessa tre herrar vet en ägedom som tillhör en fjärde person, som kanske inte är superenkel att koppla till dem. Det som talar emot att liket ligger i ett fordon eller hus är väl kanske att det vill man nog flytta längre fram och det blir ju ingen vidare trevlig hantering, även om det ligger i en sopsäck. Den som känt liklukt på riktigt vet vad jag menar, en sopsäck eller motsvarande stoppar inte liklukt i huvudtaget. Det fordonet eller stugan blir i det närmaste outhärdlig att besöka även efter man forslat bort liket trots att det legat inpackat i sopsäckar.

Frågan är om herrarna kan ha något hett ställe i naturen som de kommit på. En husruin med jordkällare eller brunn någonstans som de passerat när de brukade fiska t.ex.
Citera
2013-07-11, 11:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
"Bekant med småbarnmamman
Mannen, som är känd av polisen sen tidigare, var bekant med den unga småbarnsmamman som försvann natten mellan den 29-30 juni.

Han ska också ha sprungit från platsen där småbarnsmamman bodde och polisen gjorde även en husrannsakan hos honom dagen efter försvinnandet."

Är det fetmarkerade ens fastställt? Eller tar media information direkt från flashback?
Ja, nu är det det, när man kan verifiera att man läst det i pressen, och använda den som källa
Citera
2013-07-11, 11:57
Medlem
platyzmas avatar
Den här parken som han åkte på stryk i, är det en välkänt bråkig "spot" som brukar finnas i städer här och där? I så fall MÅSTE det ju inte ha samband, men omöjligt är det då rakt inte. Finns det några nazigäng kvar i Trollhättan (alltså inte utdöda föredettingar som heilar ibland på fyllan utan riktiga ligor som förr i tiden)?
Citera
2013-07-11, 12:00
Medlem
panzertaxs avatar
Det är det här som gör att GM sitter hemma och ler med morgonkaffet nu tyvärr. Arsle.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17114952.ab

Citat:
Två pojkar hittade för några veckor sedan skelettdelar i Stora Frö på Öland.
Polisen misstänker nu att likdelarna kan komma från Annelie Ojonen som försvann 1997.

Så lång tid kan det tyvärr ta att hitta ett lik gömt på "rätt" ställe.
Citera
2013-07-11, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Den här parken som han åkte på stryk i, är det en välkänt bråkig "spot" som brukar finnas i städer här och där? I så fall MÅSTE det ju inte ha samband, men omöjligt är det då rakt inte. Finns det några nazigäng kvar i Trollhättan (alltså inte utdöda föredettingar som heilar ibland på fyllan utan riktiga ligor som förr i tiden)?
Ja Hjortmosseparken är inget ställe som man går ensam genom på kvällen. Mycket drägg som rör sig där.
Citera
2013-07-11, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
+1 på den!

Det känns otroligt långsökt men i dessa kretsar verkar allt möjligt!

Avfärdar inte teorier pga argumentet vi fick av cannon iaf!

Jag är inte anhängare av den teorin heller, men inte för länge sedan blev en person brutalt mördad pga. en WT-kvinna vill statuera exempel via sina "farliga" tatuerade bekanta. Så att utesluta detta är inte logiskt, pga. känslor, eller att man tror man känner någon.

Tror inte WT-kvinnan eller dess kompisar det i andra fallet trodde att sådana här saker kunde hända, men likväl gör det så. Tänker på fallet med en hästöverlåtelse också som gick överstyr.

Ibland kan saker gå överstyr, detta är speciellt vanligt för dessa ADHD-typer utan impulskontroll.

Oavsett vilket ville jag bara göra parallellen för att visa hur oerhört svårt det är att få någon dömd, trots vittnen & teknisk bevisning.
Citera
2013-07-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror man undviker 45:an i ett sånt läge. Finns massor av kameror där.

Citat:
Ursprungligen postat av boewgleif
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2243579-misshandlades-i-hjortmosseparken

S.B har blivit misshandlad av fyra maskerade män. Dom trodde han hade ngt med Idas försvinnande att göra

Finns det några vittnen till händelsen? Kan det vara så att de inte alls var maskerade, att offret mycket väl vet vilka gärningsmännen är, men av någon anledning inte vågar säga det till polisen?
Citera
2013-07-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Dags för nytt eget sök med hunden mot öresjö och hjärtumsvägen. Är det bara jag som tror att hon kan finnas åt det hållet?

OM vi pratar om Sjöar så Fins de ju Några Om man passerar öresjö Och när man kommer till sågbron Kör vänster Lägs med Öresjö och vidare mot Utby så fina ju några sjöar längs med den grusvägen.
Citera
2013-07-11, 12:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KittyDrew
Ok... har följt tråden sen typ start o måste reagera med mitt första fbinlägg. Hur i h-e kan någon försöka rikta misstankar mot SB. Bara för att man har haft något samröre med BO så är det verkligen inte alla som är kapabla till att ta livet av en annan människa. O vem som passerar den gränsen utan att blinka, det vet vi allihop vem det är som gör.

Mycket intressant om vi kan få reda på vilka som utsatt SB för misshandeln.

Om SB var ute och festade den kvällen så kan han ha fått för sig att gå förbi IF på hemvägen, kanske tidig morgon. När han kommer dit så är AJ där och SB blir vittne till något som får honom att lägga benen på ryggen alt AJ är i ett sånt sinnestillstånd att hade SB inte sprungit så hade han nog stått på tur. Tror att den mannen kan vända på en tiondels sekund. Vad som fick honom att tända till var kanske att I*a efter tele samtalet bad AJ att gå därifrån då hon kände att hela situationen blev olustig, kanske hon är av den hetlevrade typen och samtidigt delade ut ett par väl valda ord och han sa själv att när nån vänder honom ryggen så svartnar det. Hoppas innerligt att I*a hittas för de anhörigas och utredningens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in